An unknown error occurred:
UnexpectedClosure
INCLUDEFORM
!

[/!]
 
0.00 kr
Kurven er tom
Til kassen

Log ind

Nyhedsmail
FAQ
Sitemap


FAQ om leveringstider m.v.

Ikke på lager, men kan bestilles

Hvor lang tid tager det at skaffe en vare, når den ikke er på lager?

Det spørgsmål er umuligt at besvare præcist. For de fleste film går der en uges tid, men mange film er blevet sværere at skaffe. I de senere år er salget af DVD og Blu-ray faldet, og distributører og grossister er blevet forsigtige med at have et stort lager. Der går længere tid mellem optryk af nye oplag, og på et tidspunkt kan filmene slet ikke købes længere. Se på udgivelsesdatoen under varen, hvornår den er udgivet. Jo nyere, varen er, jo større er chancen for hurtig levering.

Vi bestiller film fra Danmark, England og USA hver uge, og vi får leveringer hver dag, så ofte har vi filmen mindre end en uge efter, at du har bestilt den. Men ikke altid. Vi svarer ofte: "Vi forventer, at der går en uge", men det er ikke et løfte om, at der højst går en uge.

Hvad vil det sige, at en vare er udgået?

"Udgået" betyder, at producenten ikke fremstiller varen mere. Hvis du ser, at der står "Udgået", behøver du ikke ringe og spørge, om vi kan bestille den til dig. Det kan vi desværre ikke.

"Hvorfor så vise den på hjemmesiden?", spørger du måske. Det er for at fortælle, at vi godt ved, at den eksisterer. Man kan også debattere en film, selvom den ikke kan købes lige nu, og selvom din onkel Frede måske har den, kan den altså ikke købes længere. Det kan ofte betale sig at bruge linket "Klik her for eventuelle andre udgaver" ved siden af varens billede. Måske findes der en anden udgave af filmen, eller måske findes den i en boks-udgivelse med andre film.

Varen er på lager

Hvornår er varen klar til afhentning i Laserdisken i Aalborg?

Bestilte lagervarer er klar til afhentning med det samme. Reservationen sker i samme sekund, du klikker på "Udfør bestilling". Siden 2010 har lageret været samlet i Laserdisken i Aalborg, hvor vi har butik. Hvis du vil hente varen i butikken, er der ingen ventetid. Hvis der kun er én på lager, anbefaler vi, at du bestiller varen på hjemmesiden, inden du tager hen til butikken. Vi oplever af og til, at folk siger: "Jeg vil gerne købe xxx. Jeg kan se på hjemmesiden, at den er på lager."
    "Nej," svarer vi måske. "Det er den ikke. " Det var den sikkert, da de så varen på hjemmesiden lige for lidt siden, men når som helst kan en anden bestille det sidste eksemplar.

Hvornår kan jeg forvente at modtage varen med posten?

I 32 år har dag-til-dag levering været normalt, men det er ændret med postloven, som trådte i kraft i 2016. Før var Laserdiskens brevforsendelser både hurtige og billige. Det er fortsat billigt at sende almindelige breve, som afleveres i din postkasse, men der kan gå op til 5 hverdage, siger Post Nord. Du kan vælge "Quickbrev/pakke" under betalingen, hvis hurtig levering er vigtig.

Post Nord uddeler almindelige breve to gange om ugen, nemlig tirsdag/onsdag og fredag. Hvis du bestiller i weekenden, mandag eller tirsdag (inden kl. 14), vil varen blive uddelt fredag. Hvis du bestiller onsdag, torsdag eller fredag (inden kl. 14), vil varen blive uddelt tirsdag eller onsdag den efterfølgende uge. Se på "Følg din ordre", hvornår din vare er sendt.
    OBS: I praksis holder Post Nord ikke altid planen. Vi oplever af og til, at der kan gå helt op til to uger, før et brev når frem, men det er meget sjældent, at et brev bliver helt væk.

Kan jeg betale ekstra for at få dag-til-dag levering?

Ja, du vælge "Quickbrev/pakke" under betalingen, hvis du skal have varen tilsendt. Hvis du bestiller inden kl. 14, sender vi samme dag og som Quickbrev, der normalt uddeles dagen efter.

Kan jeg få tilsendt, hvad I har til mig nu? (Splittede forsendelser)

Udgangspunktet er, at vi sender din ordre samlet. Det er logisk, idet du også kun opkræves for én forsendelse ved bestillingen. Hvis du bestiller 4 film, og vi har 3 film på lager, venter vi med at sende, til vi også har film nr. 4. Du kan altid se på "Følg din ordre", hvad vi har liggende til dig.

Hvis film nr. 4 er svær at skaffe, eller først udkommer om en måned, vil du måske vælge at få de tre andre film sendt med det samme. Det kan du gøre ved at bestille en ekstra forsendelse til den fjerde film. Bestil "Porto til delvis forsendelse af en ordre", som om det er en vare, der koster 0 kr. Ved bestillingen vil der blive lagt én gang porto til, og det beløb reserverer vi til den sidste film.

Kommer jeg til at betale dobbelt porto? (Samlede forsendelser)

Måske bestiller du først én film, og lidt senere bestiller du endnu en film. I så fald giver du os lov til hæve penge til porto begge gange. Det gør vi ikke! Vi sender de to film samlet og hæver kun betaling for den porto, som du var blevet opkrævet, hvis du havde bestilt de to film samtidig.

Følg din ordre

Hvordan kan jeg se, om varerne er sendt til mig?

På "Følg din ordre" er vist den seneste faktura. Både dato og forsendelsens indhold er oplyst. Hvis du ikke har modtaget varen, er den på vej til dig, og så behøver du ikke at ringe og spørge. På "Følg din ordre" kan du også se, hvad du har i bestilling i det hele taget, og hvad Laserdisken har reserveret til dig, og hvad vi evt. stadig mangler at få leveret. Hvis en vare viser sig at være udgået, vil det også fremgå af "Følg din ordre". Check altid "Følg din ordre", før du ringer til os.

Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt login?

"Jeg har glemt login!" er en typisk årsag til at registrere sig igen, men det er besværligt, og det er en ulempe, at man ikke kan følge sine gamle ordrer. Gør i stedet følgende:

Klik på linket "Glemt brugernavn og password?", der også ses øverst til venstre på hjemmesiden. Så åbnes et tekstfelt, hvori du skriver din e-mail adresse og klikker på "Send"-knappen. Så får du øjeblikkeligt tilsendt dit brugernavn og password. Mange bruger deres e-mail som brugernavn. Det kan de huske, og så handler det bare om at få tilsendt et nyt password. OBS: Ring til os, hvis du har fået en ny e-mail.

Betaling

Hvornår hæves pengene, når jeg bestiller på hjemmesiden?

Mange betaler ved at indtaste betalingskortoplysninger online. For din sikkerheds skyld sker det ikke på Laserdiskens hjemmeside (vi får ikke oplyst dine kortinformationer). Betalingen sker ikke på det tidspunkt. Betalingsformidleren (DIBS) kontrollerer dog, om kortet er gyldigt.

Pengene hæves først, når vi sender varen. Husk, at breve ikke længere uddeles dagen efter. Hvis du bemærker, at der er hævet et beløb på din konto, og du endnu ikke har modtaget varen, kan du se på "Følg din ordre", hvad der er på vej til dig.

Hvordan betaler jeg, når jeg vil hente varerne i Laserdisken?

Du kan sidde hjemme og reservere varer, du senere henter i Laserdiskens butik. Det sker helt uden brug af betalingskort. Vi reserverer varerne til dig, indtil du henter dem, og på det tidspunkt betaler du blot i butikken - enten kontant eller med dit betalingskort.

Hvordan betaler jeg, når jeg vil hente varerne i Fantask?

Fantask er ikke det samme som Laserdisken, men en anden butik, som er gået med til at udlevere varer til Laserdiskens kunder i København (se nedenfor). Derfor kan du ikke betale til Fantask. Du er nødt til at betale til Laserdisken, inden vi sender varerne til Fantask til udlevering. Du kan enten betale med betalingskort eller lave en bankoverførsel. Du vælger betalingsform på hjemmesiden. Hvis du vælger betalingskort, hæver vi pengene, når vi sender varerne til Fantask.

Afhentning i Fantask i København

Hvordan ved jeg, om Fantask har modtaget mine varer?

Du kan ikke se i "Følg din ordre", om der ligger varer i Fantask til afhentning, men du kan checke "Dit senest registrerede køb i Laserdisken var følgende:". Det fortæller, hvornår din seneste ordre er sendt fra Laserdisken. Vi får besked fra Fantask, når varerne er ankommet, og derefter sender vi dig en e-mail med besked om, at varen ligger klar til afhentning i Fantask.

Læs mere om ordningen her.

Om regionalkoder

Intet er mere ærgerligt end at bestille en film, vente i ugevis, modtage filmen, samle vennerne, lave popcorn, og bedst som man er klar til en hyggelig aften, ser man i stedet for den ventede film en besked i stil med "This disc is intended for play on non-modified Region 1 players".

Vi ved godt, det er besværligt at læse alle informationer, og at advarsler ofte springes over, men i spørgsmålet om regionalkoder er det vigtigt at være oplyst. Du MÅ vide, hvad regionalkoder er.

Ved du ikke, hvad regionalkoder er? Hvis ikke, så klik her!

Det hænder, at vi bliver bebrejdet, at vi sælger defekte DVD-plader, dvs. plader, som slet ikke kan afspilles. Faktum er, at pladerne intet fejler, men de afspillere, som sælges i de danske butikker, er på en måde "defekte". De er med vilje konstrueret, så de ikke kan afspille film fra USA. Dét er noget svineri, synes vi, men det er ikke vores skyld. Du burde være blevet advaret, da du købte din afspiller. Hvis du f.eks. købte en bil, og den gik i stå, netop da du krydsede grænsen til Norge, ville du sikkert også ønske, at nogen havde fortalt dig, at der var indbygget en blokering i bilen, så den ikke kan køre uden for EU, ikke?

Hvis du vil undgå problemer og skuffelser, så check pladens oprindelse og regionalkode.
Vi har markeret de vigtigste informationer i oversigterne med flag, som betyder følgende:

Dette er en dansk version, der enten har dansk tale eller danske undertekster.
Dette er en engelsk version uden danske tekster, men den kan godt afspilles i Danmark.
Dette er en amerikansk version, og den kan KUN afspilles i Danmark på en kodefri afspiller.

Hvis du har købt din afspiller i Laserdisken, kan du godt regne med, at den kan spille ALLE plader, men er den købt et andet sted, skal du undgå plader, der er markeret med et amerikansk flag.

 
Tlf: (+45) 98 13 22 22      mail@laserdisken.dk      CVR: 10 19 42 45