An unknown error occurred:
UnexpectedClosure
INCLUDEFORM
!

[/!]
 
0.00 kr
Kurven er tom
Til kassen

Log ind

Nyhedsmail
FAQ
Sitemap

Revenant, The (Leonardo DiCaprio) (4K UHD) (UHD) Revenant, The (Leonardo DiCaprio) (4K UHD)

Udgivet 2. juni 2016 af Fox-Paramount FP93164709 / UPC# 7340112730086

Revenant, The (Leonardo DiCaprio) (4K UHD) (UHD) - Klik her for at se billedet i stor størrelse.
Laserdisken (DK)
Pris: 299.00 kr Klik for at lægge i Laserdiskens indkøbskurv.

Ikke på lager, men kan bestilles
Klik her for leveringstider

Bestil filmen i Laserdisken!

Medierådets aldersgrænse. Regency Enterprises - 2015
USA - Farve - 156 min
Ønskeliste
Drama
Filmens specifikationer
Original titel: Revenant, The
Instruktør: Alejandro González Iñárritu
Medvirkende:
Hugh Glass  Leonardo DiCaprio
John Fitzgerald  Tom Hardy
Andrew Henry  Domhnall Gleeson
Bridger  Will Poulter
Hawk  Forrest Goodluck
Anderson  Paul Anderson
Murphy  Kristoffer Joner
Stubby Bill  Joshua Burge
Elk Dog  Duane Howard
Powaqa  Melaw Nakehk'o
Vis alle medvirkende...
Stikord: Remake / reboot
Based-on-a-true-story
Bjørn
Klik for alle udgaver af filmen
Same Cast
4K UHD-pladens specifikationer
Oprindelse:  Danmark 4K UHD-pladen har regionalkoden 0.Region:



Billedgalleri:

Brugernes bedømmelse:

Antal stemmer: 20

Gennemsnit: 5.0 ud af 10

Du kan også stemme.   


The Revenant

Dybt inde i den amerikanske vildmark bliver jægeren Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) dødeligt såret og efterladt til at dø af et forræderisk medlem af hans team, John Fitzgerald (Tom Hardy). Med viljestyrke som hans eneste våben må Glass navigere gennem fjendtlige omgivelser, en brutal vinter og krigsførende stammer i et nådesløst forsøg på at overleve og få hævn over Fitzgerald.

The Revenant er baseret på en sand historie, der allerede er filmatiseret en gang før som Man in the Wilderness (1971). Oscar-vinder Alejandro González Iñárritu (Birdman) står bag kameraet.
Tekst fra pressemateriale

Brugerne skriver om Revenant, The (Leonardo DiCaprio):

Anmeldt af Thomas Aquinas, Værløse 11. november 2016
Tilbage fra graven
Hvis man kan sin westerngenre i søvne, så vil man formentlig opleve denne film anderledes end almindeligt dødelige, men det er ihvertfald sikkert nok, at Inarritu ikke har haft til hensigt at lave en særligt subtil film og den første anmelders reference til Læderstrømpe er helt spon on; det er først og fremmest en handlingsfilm vi får serveret her og heldigt, at det så er en god én af slagsen. Jo, der arbejdes på kanten af det mytiske og symbolske, men det tjener kun som garniture og er ikke en integreret del af fortællingen, hvis hævntema i øvrigt ikke er fuldt udfoldet med de dramatiske muligheder det ellers gav for en særdeles spændende film. Det er dog også muligt, at instruktøren har haft andre intentioner, men filmen er ihvertfald så dvælende i lange passager, at det nærmer sig stilstand. Men billedsiden er fantastisk og der er mange utroligt flotte enkeltscener. Slutningen er logisk, men jeg havde hellere set den anderledes, men mon ikke det er meget amerikansk i virkeligheden. Stor ros til alle skuespillerne, selvom dagens fødselar DiCaprio kuriøst nok ikke spiller en vis legemsdel ud af bukserne og Tom Hardy er på mange måder faktisk bedre. En film der skal ses igen snart, om ikke af anden grund så for billedernes skyld.

Anmeldt af Allan Skovhøj Hansen, Nørresundby 24. juli 2016
The Great Outdoors/ Ferie med bjørn på
Jeg var lidt skuffet over denne film, forstår ikke helt humoren. Man kan sige meget godt om Leonardo DiCaprio men han er ikke den nye John Candy. Spøg til side, utrolig flot film, men jeg syntes historien hænger lidt, man kunne godt have fjernet nogle af sidehistorierne uden det gjore ret meget. Historien beretigere ikke til 2 timer og 36 min, meget tid går med natur optagelser hvilket jo bidrager til stemningen, men mon ikke de fleste havde forstået det efter nogen tid. Jeg tjeckede flere gange om fjernsynet var hoppet over på National Geographic kanalen.Der er ikke nogen der ville overleve at blive behandlet sådan af en Grizzly bjørn. Jeg kan utroligt godt lide scenen med underbringelsen I hesten. Som en af mine kammerater sagde: nu sover han også inde I Pippi Langstrømpes hest. Alene det burde jo gøre den forbudt I Sverige. Alt I alt dog en rigtig god film, hvor man føler sig godt underholdt, men med nogle lidt for lange naturscenen indimellem.Plejer det ikke også at være bjørnen der bliver skalperet?

Anmeldt af Holy diver, Skive 18. juni 2016
stor skuffelse oven på alt den omtale
Lad mig sige det med det samme.
Ja! dette er en utroligt flot film rent billedmæssigt.
Men derefter har filmen sku ikke ret meget at byde på og jeg blev enormt skuffet over handlingen,især efter alt den omtale og ros som filmen fik i medierne.
Der er ingen tvivl om at Dicaprio har fortjent sin oskar for sin rolle i filmen,for det har virkeligt været krævende at skulle kravle
rundt ude i vildmarken også selv om det er en film.

Det helt store problem med denne film,er derimod handlingen.
Jeg havde virkeligt ventet mig en fed historie om en mands overlevelse i naturen,men faktisk er det netop det som jeg syntes mangler i filmen.
Man vælger at lægge utroligt meget vægt på den sære side-historie
om indianer pigen der er stjålet fra sin far og det fatter jeg ikke en dyt af at man har gjort.
Den side-historie har intet med filmens virkelige handling at gøre og den virker i det hele taget påklistret og uigennemtænkt.
Og den ødelægger desværre filmen efter min mening.

Nej havde de rent faktisk givet os Dicaprio vs vildmarken i højere stil og ikke Dicaprio og kidnappet indianerpige,så havde filmen
bestemt været værd at se igen.
Som den er nu er det ikke noget jeg gider se igen og det skyldtes
100% den påklistrede rodede indianerpige side-historie.
sådanne side-historier hører hjemme i computerspil og ikke i en
spillefilm.

Så kæmpe stor skuffelse og lynhurtigt glemt og ligegyldtig film.

Anmeldt af Extract, Dyssegård 6. februar 2016
Flot vildmarksfortælling
Iñárritu leverer en flot, storladen vildmarksfortælling med en sej Leo DiCaprio som den forrådte jæger Hugh Glass og overfor ham står en ligeledes fremragnende Tom Hardy som forræderen John Fitzgerald. Det er stort, flot og voldsomt filmet ude i den vilde, kolde natur, hvor Hugh må kæmpe for sit liv efter at være blevet overfaldet af en bjørn hele 3 gange og efterladt for at dø. Han må ha' mindst 9 liv i bagagen, da han udover at overleve bjørneangreb også overlever indianerangreb, fald fra store højder på hest og rivende, iskolde floder. Det er altsammen ganske flot lavet og som Svend Erik skriver, så fristes man til at sammenligne landskabsscenerierne med dem Terrence Malick disker op med. Jeg har dog én hovedanke: Finalen er jeg ikke tilfreds med. Men mon ikke DiCaprio og Hardy kan gå fra Oscaruddelingen med en statutte hver i hånden? Det vil i al fald være et godt bud, nu når der ikke er en minoritet at gi' statuetterne til i år.

Anmeldt af Svend Erik, Løkken 3. februar 2016
Ganske god film
Jeg er såmænd ikke i tvivl om, at Inarritus nyeste epos nok skal kaste en eller to Oscars af sig. Og når vi er færdige med at drøfte Oscars, kan vi så gå over til at se på selve filmen, der allerede har rejst en del hype.

Lad mig først slå fast, at filmen disker op med et par scener, der rykker grænsepælene for hvad vi er vant til at se. Her medregner jeg gerne "Gravity". Der synes at være en øjeblikkelig tendens til at konkurrere om vores opmærksomhed på tekniske opvisninger, og i det omfang det i øvrigt medvirker til at formidle historien, skal det hilses velkomment. Men ellers vil jeg her, for hvem der ellers interesserer sig for den del af filmkunsten, minde om, at tekniske landvindinger lige siden Chaplin, Griffith og Dwan ikke har skabt filmkunst men blot hjulpet den på vej. Sådan også med alle kunsterne i "The Revenant". Inarritu presser citronen på flere niveauer. Vi har hørt om og kan se, at både Leonardo og Hardy må plaske om i iskoldt vand - formodentligt i timevis. OK, tough guys, og det ser ægte ud. Ikke en sjæl ville dog have kunnet afgøre, hvorvidt det er ægte isvand eller kuldslået samme, de er nedsænket i. Instruktørens egocentriske ønske om "ægthed", bidrager med andre ord ikke væsentligt til det aftryk filmen sætter på sit publikum. Strabadserne er mest til glæde for instruktøren, og de er i øvrigt ikke af denne verden.
Det andet niveau, hvor han (instruktøren) presser mediet, vedrører det svævende kamera. Nu kan man løbe rundt med et kæmpekamera uden at det kommer til at ligne dogmefilmenes rystende håndholdte billeder. Det benytter Inarritu sig af i en grad, så man ofte ikke kan finde ud af, om der er tale om subjektivt eller blot et løbsk kamera. Det er klart, at han ønsker at indgyde indtryk at intensitet, men ikke sjældent bliver resultatet dog visuelt overdrive. Det virker krukket og selvpromoverende, og han lader sine skuespillere i stikken i sådanne situationer.
Når han i øvrigt skal vise os de storladne landskaber, som medvirkede til mere end en fordobling af budgettet, finder han hurtigt frem til den gode gamle fidus med fast indstilling og kamera på stativ. Og godt for det.
Hans insisteren på naturligt lys osv fortjener ros, det giver adskillige gode billeder samt et par dårlige. Fotografen kunne ganske vist ikke gennemføre princippet, hvilket man ikke helt forstår, hvis man sammenligner med Kubrick og "Barry Lyndon" og de nye lysfølsomme 6 K 65 mm censorer i Arriflexcameraerne, de her havde til rådighed som de første i branchen.
Billederne i sig selv giver i øvrigt mange mindelser om Malicks naturlyrik.

Nuvel. Ikke mere surhed. "The Revenant" er en ganske underholdende film i klasse med meget andet Fenimore Cooper inspireret stof, som bog- og filmverdenen vrimler med. De Caprio gør det atter fint, og måske vil akademiet denne gang ryste op med den Oscar, det efterhånden skylder ham; den gyldne globus er jo hjemme. Også Tom Hardy, der under indspilningerne ind imellem blev sur over den megen nedsænkning i isvand, gør god figur.
Effektfolkene, der efter sigende ikke kunne læne sig op ad CGI, har bidraget med et par scener, der fortjener at komme med ind i den evige filmhistorie: et bjørnemøde af de mere barske - se trailerne - og et hestestunt ud over en skrænt - se trailerne - der i farten truer med at tage vejret fra sin tilskuer.

Filmen fremtræder som en anden Læderstrømpefilm i ny teknisk formåen, ganske underholdende, uden nogen særlig pædagogisk (heldigvis) påpegning af, hvad vi skal lære - ud over, at der findes steder på kloden, hvor naturen er en stramtandet bitch, og at mand kan være en sejlivet satan, der ikke er så let at komme af med. Her tager filmen fat i en flig af westernmyten: hvad sker der egentlig derude i vildnisset, hvor mænd bliver lutrede til helte?
Overdrevne påstande om overlevelse og hærdning? Ja, bestemt. Det er jo legende.
Men et nyt mirakel, som visse anmeldere lader antyde, det er filmen trods alt ikke. Dertil er instruktøren også for stor en krukke... og ærlig talt: har han ikke skelet en hel del til “Man in the Wilderness” fra 71?


Ret din egen anmeldelse af Revenant, The (Leonardo DiCaprio) - klik her

Start en debat om filmen Revenant, The (Leonardo DiCaprio) - klik her

Start en debat om denne udgave af Revenant, The (Leonardo DiCaprio) (4K UHD) - klik her

Klik her for print-venlig udgave

 
Tlf: (+45) 98 13 22 22      mail@laserdisken.dk      CVR: 10 19 42 45  
testtest