An unknown error occurred:
UnexpectedClosure
INCLUDEFORM
!

[/!]
 
0.00 kr
Kurven er tom
Til kassen

Log ind

Nyhedsmail
FAQ
Sitemap

Blade  Runner 2049 (4K Ultra HD) (BD) Blade Runner 2049 (4K Ultra HD)

Udgivet 7. februar 2018 af Sony Pictures UHDR4933UV / UPC# 5050630493395

Blade  Runner 2049 (4K Ultra HD) (BD) - Klik her for at se billedet i stor størrelse.
Laserdisken (DK)
Pris: 299.00 kr Klik for at lægge i Laserdiskens indkøbskurv.

Varen er på lager (1 stk.)
Klik her for leveringstider

Bestil filmen i Laserdisken!

Medierådets aldersgrænse. Scott Free Prod. - 2017
USA - Farve - 163 min
Ønskeliste
ActionThrillerScience Fiction
Filmens specifikationer
Original titel: Blade Runner 2049
Instruktør: Denis Villeneuve
Medvirkende:
Officer K  Ryan Gosling
Rick Deckard  Harrison Ford
Lieutenant Joshi  Robin Wright
Niander Wallace  Jared Leto
Gaff  Edward James Olmos
Joi  Ana de Armas
Sapper Morton  Dave Bautista
Luv  Sylvia Hoeks
Dr. Ana Stelline  Carla Juri
Interviewer  Mark Arnold
Vis alle medvirkende...
Stikord: Blade Runner
Neo Noir
Artificial Intelligence
Cyberpunk
Detektiv
Futuristisk
Robot/cyborg/androide
Klik for alle udgaver af filmen
Same Cast
Blu-ray pladens specifikationer
Oprindelse:   England Blu-ray pladen har regionalkoden 0.Region:
Features:
3D Trailer
Digital Copy Music video
Ja Documentary Music score
Commentary Picture-in-Picture
Interviews Gallery
Multi-angles Cast & Crew
Hidden Features Outtakes
Web features Deleted scenes
Antal plader: 2Denne udgivelse indeholder 2 plade(r).
Billedformat Lydformat Sprog Tekster
Letterbox
Dolby Atmos
Engelsk
Portugisisk
Engelsk
Portugisisk
Aspect Ratio Kassette Pladetype Faste tekster
2,35 : 1 Keep Case BD50 Ingen

Billedgalleri:

Brugernes bedømmelse:

Antal stemmer: 19

Gennemsnit: 8.2 ud af 10

Du kan også stemme.   

Laserdiskens vurderinger:

Niels Ole

Blade Runner 2049

Elevatordørene lukker, og billedet går i sort. Sådan slutter (den rigtige udgave af) Ridley Scotts 1982 science fiction-mesterværk Blade Runner. Det virkede ikke umiddelbart, som om det var nødvendigt at fortsætte dén historie, men hvis man tænker lidt over det, så er det ret fascinerende at overveje, hvordan den verden, filmen præsenterede os for, udviklede sig efterfølgende. Har de kunstige mennesker, replikanterne, fået en mere fremtrædende plads i samfundet? Hvordan ser almindelige mennesker på den slags skabninger? Er de stadig udskud, eller har de en større rolle at spille i menneskehedens fremtid?

Historien i Blade Runner 2049 samles op 30 år efter den oprindelige film. Den unge politimand 'K' (Ryan Gosling) lever en trøstesløs tilværelse som Blade Runner. Da han får til opgave at 'pensionere' endnu en replikant, falder han pludselig over noget mystisk. Dét, han finder, har potentialet til at kaste hele verden ud i kaos. 'K' må grave sandheden bag det mystiske fund frem, inden alt ramler ned omkring ham. Undervejs kommer han i kontakt med firmaet Wallace Corporation, anført af geniet Niander Wallace (Jared Leto), der har overtaget resterne af Tyrell Corporation, som vi kender fra den første film. 'K' må også opspore en mand, der forsvandt for 30 år siden, og som måske har nogle af de svar, han søger. En mand, der engang selv var Blade Runner: Rick Deckard (Harrison Ford).

Blade Runner 2049 fortæller en fascinerende historie, der på mange måder overgår originalens relativt simple menneskejagt. Den mission, vores helt 'K' skal ud på, er ladet med dybe, universelle temaer af den slags, der får én til at sidde og stirre tomt ud i luften i timevis, hvis man begynder at tænke over dem. Filmen udnytter originalens udgangspunkt til at skabe en troværdig science fiction-vision, der er både skræmmende og dragende, men den folder samtidigt universet ud på en tilfredsstilende måde, hvilket giver Blade Runner 2049 en helt anden vægt end 1982 filmen.

Derudover er dette en af de mest overdådigt flotte film nogensinde. Scenografien, de visuelle effekter og Roger Deakins fotografering, arbejder på et plan, der er hævet så højt over en gennemsnitlig Hollywood-produktion, at det næsten ikke er til at tro.

Blade Runner 2049 var filmen, vi ikke savnede, som ingen regnede med ville blive god, men som skulle vise sig at være et enestående, essentielt mesterværk.
David

Specielt om denne udgivelse:

Disc 1: Blade Runner 2049 (4K Ultra HD)
  • Features HDR - High Dynamic Range - for brighter, deeper, more lifelike colours!
  • Audio: Engelsk Dolby Atmos (+ portugisisk, spansk, polsk, thai, tyrkisk)
  • Undertekster: Engelsk, portugisisk, spansk, polsk, thai, tyrkisk m.fl.
Disc 2: Blade Runner 2049 (Blu-ray)
  • Audio: Engelsk DTS-HD Master Audio 5.1
  • Undertekster: Engelsk, dansk, svensk, norsk, finsk, spansk, russisk m.fl.
Special features:
  • Designing the World of Blade Runner (Blu-ray exclusive)
  • Blade Runner 101 - Prologues:
    • 2036: Nexus Dawn
    • 2048: Nowhere to Run
    • 2022: Blackout
  • Undertekster på ekstramaterialet: Engelsk, spansk, kinesisk, koreansk, thai

Brugerne skriver om Blade Runner 2049:

Anmeldt af Thomas Aquinas, Værløse 5. januar 2018
Find barnet
Når det kommer til de helt store og ikoniske filmmesterværker, så vil det ofte i sidste ende dreje sig om personlige præferencer om man føler sig "truet" når andre filmfolk pludselig tager livtag med et univers som hidtil har fået lov at eksistere uantastet. Ofte går det da også galt, men i tilfældet med Denis Villeneuves "2049" gør det modsatte sig overraskende nok gældende. Bevares, den fransk-canadiske instruktør er en virkelig dygtig filmmager, der indtil videre har haft et forbløffende højt bundniveau med så forskelligartede film som "Incendies", "Prisoners", "Sicario" og - senest - "Arrival", men at sætte sig for at tackle Ridley Scotts mesterværk af en science-fiction film kræver mere end blot is i maven. Det kræver talent og det har Villeneuve. Meget af det. Ikke alene formår han at give den oprindelige film den nødvendige "plads" i den nye og vise respekt for Philip K. Dicks oprindelige vision - faktisk slipper han på nogle områder langt bedre afsted med det end Scott gjorde! - men han evner også at give sin egen film den nødvendige selvstændighed som er afgørende for at et nyt publikum vil kunne tage imod den og samtidigt kunne vende tilbage til den 35 år ældre film med forventning. Det er lidt af en genistreg, denne manøvre og instruktøren ryster ikke på hånden. Temaerne om fremmedgørelse, udstødelse og bundløs ensomhed får her en ekstra dimension som Villeneuve malker til sidste dråbe, og måske får den lidt for meget på tangenterne, men det virker for dem der har fantasi nok til at forestille sig dette mareridt virkeliggjort. De fleste andre vil nok trække på skuldrene. Man kan debattere om en spilletid på næsten 3 timer er rimelig, men jeg synes at det kan retfærddiggøres for man føler faktisk, at man i lange perioder sidder med livet i hænderne. Ryan Gosling gør det fortrinligt og har forlængst bevist, at han har en spændvidde og et register der rækker langt ud over hvad mange af hans mandlige kolleger i hans generation evner. Harrison Ford hiver den hjem på rutinen, men det er også okay, når hans karakter er så godt tegnet. Jared Leto overspiller en anelse, men har heldigvis ikke så mange scener. Højdramatisk og nervepirrende sidste kvarter lukker filmen fuldkommen lydefrit og afrunder denne fascinerende film på den eneste logiske måde. Man håber allerede på et nyt kapitel, men der skal ikke gå 30 år, for så er Ford ikke med. Måske som et hologram, men ikke som et menneske af kød og blod. Og med en sjæl.

Anmeldt af Gorgon, Erslev 31. december 2017
Blade Runner i et nyt look
Blade  Runner 2049 Hvis man giver den gamle film 10 point (det er jo min yndlingsfilm), så vil jeg give den nye 7 point.
Måske er den bedre end som så, men man kan jo ikke undgå at sammenligne med den gamle, og jeg havde håbet, at vi skulle tilbage til det samme miljø, som den gamle film foregår i. Desværre er det ikke helt tilfældet.

Man har forsøgt at genskabe meget af det gamle, men det lykkes ikke rigtigt. Hvor den gamle film var mørk og mystisk, er den nye alt for lys og tydelig i billederne, så ikke meget film noir på billedsiden. I den gamle film var de fleste rum fyldt med småting. Deckards lejlighed roder for der ligger ting på bordene, på klaveret og der hænger noget på væggene. Bryants kontor roder med papirer og mapper mm, Gaderne er smalle og fyldt med mennesker og trafik osv. Det giver filmen en tæthed og et indtryk af levet liv, som den nye slet ikke har. I den nye er næsten alle rum store, tomme og uden liv. Det ligner faktisk kulisser, der er skabt med cgi. Fotografen Roger Deakins har forsøgt at genskabe noget af stilen fra den gamle film, og derfor har vi igen f.eks. flimrende vandspejlinger på væggen, men effekten er overdrevet, og flimrer for hurtigt, så det virker forstyrende. Byen er til tider regnfuld og tåget men stadig for transparent og kontrastløs efter min smag.
Der er et par locations udenfor byen, og de er holdt i helt andre farver, hvilket vel er ok.

Historien, som er skrevet af Hampton Fancher, der også skrev den gamle, er god og går i en retning, jeg ikke havde forestillet mig. Der er både overraskelser og afsløringer undervejs. Ret hurtigt tror man, at man har regnet det ud, men så overrasker den alligevel til sidst.
Er Deckard så en replikant eller ej? Well, det afslører jeg ikke... Til gengæld spoiler jeg vist ikke meget ved at afsløre, at filmens hovedperson K, spillet af Ryan Gosling, er replikant og han ved det. Det fortælles næsten fra starten af filmen.

Godt skuespil over hele linjen. Harrison Ford kommer desværre først ind i billedet langt henne i filmen, og når man tager i betragtning, at filmen varer to timer og tre kvarter, så lader han vente længe på sig :-)
Efter sigende hadede han indspilningen af den gamle film, fordi de fleste scener var i regnfulde kulisser, og han bliver ikke mindre våd i denne omgang :-)

I forhold til trailerne har Jared Leto heldigvis kun en mindre rolle i filmen, og selvom hans karakter Wallace, der har overtaget Tyrell Corporation , har lidt af et gudekompleks, så er det ikke meget overdrevet end ,at det er til at holde ud.
Ridley Scott har en uvane med at lade sin karakterer sige monumentale replikker af litterær/filosofisk/religiøs karakter. Om det er for at skabe gode citater, der huskes, eller for at hæve filmene over middelmådigheden ved jeg ikke, men her er det ikke så dominerende.
Det er overhovedet ikke en actionfilm, som trailerne ellers kunne give indtryk af. Faktisk er den lidt langsommelig til tider. Havde det så været for at skabe stemningsfulde pauser, som i den gamle film, hvor Deckard står på altanen med en drink og betragter den fortabte by til musikken af Vangelis' "Balde Runner Blues", havde det været ok. Men det brænder ikke rigtigt igennem i den nye.

Musikken er desværre ikke lavet af Vangelis. Jeg ved ikke hvorfor. Manden lever da endnu, så vidt jeg ved. Han har desuden udgivet en tredobbelt cd for nogle år siden med mere musik komponeret i Blade Runner - stil, som de kunne bruge. I stedet har Hans Zimmer stået for det meste. Musikken er desværre mere en enerverende drone-larm end den romantiske synth-verden, som vangelis er mester i. Enkelte af Vangelis' musikstykker er genbrugt i filmen men i ret livløse versioner. Det nytter ikke at give en gammel CS-80 synthesizer til folk, der ikke forstår at bruge den. Så ingen langsom phasing med tæt-tunede oscillatorer her, desværre. I slutscenen har de dog valgt at genbruge musikken fra Roys død i den første film; "I've seen things, you people ..." . Det virker godt.

Instruktøren Denis Villeneuve har det vist med at lade sine Scifi-film slutte med at sætte kærligheden i centrum. Det gjorde han i Arrival, og det gør han også her. Man tror, at Arrival handler om kommunikation med rumvæsner, men så handler den i virkeligheden til sidst om kærligheden mellem mennesker. Jovist handler Blade Runner om eksistens, personlighed, hvem er vi og retten til liv, men det er alligevel kærligheden, der får os til at tude til sidst. God filmkunst eller billigt trick? - vel døm selv.

Til sidst et lille spørgsmål, du kan tænke over: Kan man elske et hologram ?
Smut så lige ind og se filmen, og find svaret.

Anbefales herfra .

Anmeldt af Extract, Dyssegård 3. december 2017
Blade Runner - 30 år efter
Blade  Runner 2049 Denis Villeneuve har lavet en neodepressionistisk dystopi som efterfølger på en ellers ikke alt for opmuntrende original fra 1982. Vi følger Ryan Goslng som K, der essentielt her udfylder samme rolle som Deckard i originalen: Betjenten der skal "pensionere" uønskede replikanter. Han bor i slum og har selskab af den digitale Joi(Anna de Armas), som tilser hans psykiske behov. De fysiske må tilfredstilles af Mariette(MacKenzie Davis), som Joi bestiller til at komme. Hun ligner en tro kopi af Pris i Blade Runner. Ks foresatte, Lt. Joshi(Robin Wright) overdrager K en rigtig grim sag med resterne af en kvindelig replikant der er fundet og som har født et barn. Noget der slet ikke burde kunne lade sig gøre, derfor skal resterne og barnet ryddes af vejen. K støder på Deckards gamle partner, Gaff i en aldrende Edward James Olmos skikkelse og såmænd også en alt andet end imødekommene Deckard, også her en aldrende Harrison Ford. Sean Young har en walk-on part som en kopi af replikanten Rachel, i stærkt digitalt redigeret version. Men den rolle Rachel spillede som Tyrells assistent i originalen er her varetaget af Luv, i Sylvia Hoeks statlige skikkelse. En væsentligt minre sød assistent, der gerne begår mord for chefen. Hele historien er hyllet ind i et fremtidigt L.A.s tykke smogtåger, der dækker alt og bidrager til den depressive stemning. Desværre kommer filmen ingen vegne rent fortællemæssigt og vi efterlades med med nogle flagrende ender til sidst. Og nej, filmen når næppe originalen til meget over knæhøjde. Ikke at der ikke er interessante idéer og påhit, men det virker bare som om det forsvinder ud i LAs smogtåger.

Ret din egen anmeldelse af Blade Runner 2049 - klik her

Start en debat om filmen Blade Runner 2049 - klik her

Start en debat om denne udgave af Blade Runner 2049 (4K Ultra HD) - klik her

Klik her for print-venlig udgave

 
Tlf: (+45) 98 13 22 22      mail@laserdisken.dk      CVR: 10 19 42 45