×
An unknown error occurred:
UnexpectedClosure
INCLUDEFORM
!

[/!]
 
0.00 kr
Kurven er tom
Til kassen

Log ind

Nyhedsmail
Følg din ordre
FAQ
Sitemap

Titanic     (2-disc) (Blu-ray) (BD) Titanic (2-disc) (Blu-ray)

af Fox-Paramount FP99152497 / UPC# 7340112710545

Titanic     (2-disc) (Blu-ray) (BD) - Klik her for at se billedet i stor størrelse.

Denne vare føres
ikke i Laserdisken.

Klik her for eventuelle
andre udgaver af filmen

Medierådets aldersgrænse. 20th Century Fox - 1997
USA - Farve - 194 min
Ønskeliste
ActionDramaRomantikKatastrofefilm
Filmens specifikationer
Original titel: Titanic
Instruktør: James Cameron
Medvirkende:
Jack Dawson  Leonardo DiCaprio
Rose Dewitt  Kate Winslet
Cal Hockley  Billy Zane
Molly Brown  Kathy Bates
Ruth Dewitt  Frances Fisher
Rose Dawson  Gloria Stuart
Brock Lovett  Bill Paxton
Captain Smith  Bernard Hill
Spicer Lovejoy  David Warner
Thomas Andrews  Victor Garber
Vis alle medvirkende...
Stikord: Oscar: Best Picture
Titanic
Historisk
1910'erne
Based-on-a-true-story
Overlevelse
Skib / båd
Tragedie
Under vandoverfladen
Klik for alle udgaver af filmen
Same Cast
Blu-ray pladens specifikationer
Oprindelse:   Danmark Blu-ray pladen har regionalkoden 0.Region:
Features:
3D Ja Trailer
Digital Copy Ja Music video
Ja Documentary Music score
Ja Commentary Picture-in-Picture
Ja Interviews Ja Gallery
Multi-angles Cast & Crew
Hidden Features Ja Outtakes
Web features Ja Deleted scenes
Antal plader: 2Denne udgivelse indeholder 2 plade(r).
Billedformat Lydformat Sprog Tekster
Letterbox
DTS-HD MA
Engelsk
Dansk
Engelsk
Aspect Ratio Kassette Pladetype Faste tekster
2,35 : 1 Keep Case BD50 Ingen

Billedgalleri:

Brugernes bedømmelse:

Antal stemmer: 244

Gennemsnit: 9.5 ud af 10

Du kan også stemme.   

Laserdiskens vurderinger:

Niels Ole
Hans Kr.
Kenn
Thomas
Lars
Søren
Alexander

Titanic

Titanic er ikke bare historien om et skibsforlis. Det er historien om den helt store kærlighed, der var lige så kort, som den var passioneret.

I 1912 træder den unge aristokrat Rose Dewitt Bukater ombord på det gode skib RMS Titanic, der har kurs mod New York. Hendes snobbede familie og hendes rige kæreste har ikke meget tilovers for Roses ønsker og tanker, men så er det hun møder den fattige kunstner Jack Dawson, og de to bliver smaskhamrende forelskede. Men skæbnen har andre planer. En sen nat rammer Titanic et isbjerg, og pludselig begynder skibet, der ikke kan synke, at synke! Det, der starter som en luksusrejse, bliver en brutal kamp for overlevelse. En kamp, som mere end 1500 mennesker vil tabe. Og midt i det hele prøver Jack og Rose desperat at holde fast i hinanden.

Produktionen af Titanic var temmelig kaotisk. Budgetoverskridelse, kæmpe kulisser med besværlige action-sekvenser og hundredvis af stuntmænd og -kvinder. Og midt i det hele en notorisk ubehøvlet instruktør! Der var skandaler bag kameraet, blandt andet blev hele filmholdet forgiftet med PCP! Filmen var næsten dømt på forhånd til at blive en lige så stor katastrofe, som det skibsforlis, den skulle portrættere. Studiebosserne var nervøse og begyndte at overveje om deres fine hjørnekontorer var højt nok oppe, hvis det skulle blive nødvendigt at gemme sig. Kritikerne sleb deres knive og gjorde klar til den helt store slagtning.

Og så fik Titanic biografpremiere.

Den var en bragende succes næsten fra start. Publikum elskede filmen. De ELSKEDE den! Kritikerne var imponerede. Selv de mest negative stemmer måtte indrømme, at James Cameron havde skruet noget af en film sammen. På få dage forvandlede historien om Titanic sig fra at handle om en katastrofe til at handle om et verdensomspændende megahit.
     Titanic endte med at blive verdens mest indtjenende film. Den vandt 11 Oscars. Den gjorde Leonardo DiCaprio til en verdensstjerne. Og den skrev sig selv ind i historiebøgerne på en måde, de færreste i deres vildeste fantasi kunne have forestillet sig.
David

Specielt om denne udgivelse:

Tag med tilbage til Titanic, og oplev James Camerons episke mesterværk som aldrig før - nu digitalt forbedret og på Blu-Ray for første gang. Genoplev den største kærlighedshistorie nogensinde, og dyk dybere ned i rejsen bag filmen med over seks timers ekstramateriale inklusiv to helt nye dokumentarer, mere end 60 klip, 29 slettede scener og alternativ slutning.

Disc 1: Titanic (Blu-ray 2D)
  • Aspect ratio 2,35:1
  • Audio: Engelsk DTS HD Master Audio 5.1
  • Undertekster: Engelsk, dansk, svensk, norsk, finsk
Kommentarspor:
  • Director Commentary by James Cameron (optaget i 2005)
  • Cast & Crew Commentary (optaget i 2005)
  • Historical Commentary by Don Lynch and Ken Marschall (optaget i 2005)
  • Alle tre kommentarspor er tekstet på både engelsk, dansk, svensk, norsk og finsk
Disc 2: Special features (Blu-ray)
  • Dokumentar: Reflections on Titanic (63 minutter)
  • Dokumentar: Titanic: The Final Word with James Cameron (2012, 96 minutter)
  • 30 slettede/forlængede scener, med introduktion af James Cameron (57 minutter)
  • Production: Behind-the-scenes (63 minutter)
  • Featurette: Deep Dive Presentation Narrated by James Cameron (15 minutter)
  • Featurette: $200,000,001: A Ship's Odyssey - The Titanic Crew Video (18 minutter)
  • Featurette: Construction Timelapse (4:22 minutter)
  • Videomatics (3:14 minutter)
  • Visual Effects (7:46 minutter)
  • Musik video: My Heart Will Go On med Celine Dion
  • 8 biograftrailers
  • 8 TV-spots
  • 6 stillbilled-gallerier
  • Titanic parodier:
    • MTV's "1998 Movie Awards" Skit
    • Saturday Night Live Skit (Air date: January 9, 1999)
    • Titanic in 30 seconds
  • Undertekster, disc 2: Engelsk, dansk, svensk, norsk, finsk, spansk, fransk m.fl.

Brugerne skriver om Titanic (Leonardo DiCaprio):

Anmeldt af Radiatoren, Ryomgård 18. november 2024
James Cameron snubler lidt for mange gange over alle klichéerne i sit manuskript, og dialogen er ikke ligefrem imponerende. Men det rykker ikke ved, at Titanic er en episk katastrofefilm, som leverer varen 100 procent og er strålende underholdning i samtlige 194 minutter. Kate Winslet er fantastisk i hovedrollen og et kæmpe plus for filmen. James Horners musik er en tand for poppet til min smag og virker lettere forældet og 90'eragtig her næsten 30 år senere.

Anmeldt af lookalot, København K 23. juli 2021
Stævnemødet
Titanic (Leonardo DiCaprio) For meget overflade for lidt dybde og for lang! Men fin eskapistisk underholdning meget af tiden ikke desto mindre, især på grund af flotte billeder og en imponerende "rekonstruktion" af Titanic! Man skal være en særdeles kold skid for ikke at knibe en sagte salt tåre når hele skuden flækker midt over på søen og Celine Dion hælder herlig honning ud af munden henudover vores lyttende ører - my heart will go on and on and on........

Anmeldt af Extract, Dyssegård 11. september 2012
That sinking feeling
Titanic (Leonardo DiCaprio) Var der nogen der kunne indspille Titanic-katastrofen så den blev menneskelig og medrivende, så var det James Cameron, der maler med den helt brede pensel. Filmen er et teknisk og visuelt vidunder med tilhørende fremragende skuespilspræstationer, med en enkel undtagelse: Billy Zane, jeg finder hans rolle for karikeret. Kate Winslet kan sandsynligvis takke James Cameron for at hun er blevet kendt. Titanic går ned til stort orkester, både på dækket og lydsporet og her er Cameron absolut eminent. Teknisk set er der næppe en finger at sætte på filmen. Kærlighedshistorien mellem Jack og Rose er gribende og giver katastofen sit menneskelige ansigt. Memorable scener inkluderer scenen hvor Jack og Rose danser på 3. klasse. Mens filmen forlængst har fået klassikerstatus, så er juryen stadig ude på spørgsmålet om Titanic hører til i superligaen af film, hvor The Searchers, Casablanca, Citizen Kane og Vertigo befinder sig. Jeg vil mene den befinder sig nok noget under dét niveau. Lur mig om der ikke kommer et skod-remake om en halv snes år.

Anmeldt af Vaesen, Nykøbing F 23. maj 2012
Rigtig god film
Nu har jeg personligt i MANGE år hørt på en MASSE møg om denne film. Nu tager jeg så til genmæle.

For det første: Titanic er verdens bedst sælgende film nogensinde (skarpt forfulgt af Avatar, som jo også er Cameron). Dette fortæller mig, at filmen IKKE kan være noget møg, eftersom ekstremt mange mennesker har valgt at se den. (Og jaja, modstandere af denne film kan jo så sige, at folk vidste jo ikke på forhånd hvordan filmen var. Right! Det er da korrekt nok, men eftersom igen utroligt mange mennesker også valgte at køre den efterfølgende da den kom på DVD, vil jeg mene at min pointe er intakt). Eller tager så mange mennesker fejl og har fåtallet ret? (hmm, det tvivler jeg sq på).

Dernæst vil jeg så gerne pointere, at denne film altså rent faktisk vandt 11 Oscars. Tror I, at den vandt så mange bare for sjov? Og okay, mangde af statuetterne er givet for de tekniske effekter og/eller special effects, meeeeen ... den vandt jo sådan set også for bedste film. En film vinder sq da ikke så stor og prestigefyldt en pris, hvis det er noget makværk. Det kan enhver idiot vel sige sig selv???

En ting er, hvis man ikke kan lide filmen. Det er sq fair nok. Så behøver man jo ikke se den igen, gudskelov! Det er jo en smagssag. Det er jo gudskelov forskelligt hvad folk kan lide og ikke kan lide. Det ville sq da blive kedeligt hvis vi alle sammen kunne lide alle de samme ting, right? Men fra ikke at kunne lide den til at svine den til, er der forskel. Den første ting er helt okay med mig, den anden ting synes jeg bare er så fuldkommen unødvendig. For mit eget vedkommende har jeg det sådan, at jeg gider da ikke bruge tid på at svine en film til, bare fordi jeg synes den var dårlig. Der er jo sikkert mange andre, der syntes, det var den bedste film de nogensinde havde set. Jeg ville måske højest påpege nogle af de ting, jeg mente ikke var gode nok eller på anden måde gjorde filmen dårligere.

Men det er så bare mig :)

Her til sidst kan jeg da så lige nævne for dem der ikke vidste det, at 3/4 af den jury der udvælger hvilke film der skal nomineres til en Oscar er faktisk mænd. Så argumentet med at det kun skulle være piger/kvinder der bryder sig om denne film, er helt henne i hampen ;)

Og ja, det er Leonardo DiCaprio der har den mandlige hovedrolle (og jeg ved godt, at mange mænd hader ham; måske er dette pga. en smule jalousi? :D Manden ser jo rimelig godt ud, har tøsetække, en fed tegnebog og en rigtig fin karriere).
Jeg er selv kvinde, så nu får jeg sikkert denne bemærkning at høre: No wonder at du så elsker filmen og forsvarer DiCaprio. Ja, det er I da egentlig meget velkomne til, da jeg selv mener jeg har en meget bred film-smag, som rangerer fra romantiske tøse-film, til hardcore actionfilm, gruopvækkende gysere osv. Jeg kan lide de fleste genrer, bortset fra horrorfilm. Er ikke så meget til splatterfilm. Men det er så min ret. Men derfor har jeg ikke tænkt mig at nedgøre de film, jeg ser indenfor den genre alligevel.

Men summa summarum: Jeg synes Titanic er en utrolig flot og bevægende film, som får mine tårekanaler til at røre på sig. Synes at DiCaprio blev snydt for en Oscar nominering dengang (og forøvrigt også gjorde ang. The Departed sidenhen). Men han er stadig ung - han skal nok nå at få en Oscar, især hvis han bliver ved med at lave så hamrende gode film, som han gør (især sammen med Scorsese).

Titanic har gjort det godt. Den har tjent 3-4 gange så meget som det tog at lave den. Det må man da kalde en succes. Det samme gjorde The Departed, som også er en kanon god film (og sammen med Titanic min yndlingsfilm. Og nej, ikke bare pga. af Leo er med i dem begge, men til dels mere fordi Scorsese er min yndlingsinstruktør. Godt at det gik op for Akademiet, at han havde fuldt fortjent sin Oscar for den film).

Til sidst: Hvis man VED, at man ikke gider se film, så lad være med at se den. Eller hvis man ved, det er en romantisk film, som Titanic nu en gang er og man hader den genre, så hold jer langt væk - det er da meget nemmere sådan set ;)


Anmeldt af Bent83, Tilst 18. november 2009
Dyrt og ligegyldigt
Det var verdens dyreste film, og alle sejl var da også sat til. Den er dog bare temmelig intetsigende og gennemført banal.
Man kan ligeså godt læse et kulørt ugeblad eller læse Danielle Steel. Mange kvinder er glade for filmen, og det siger også lidt om, hvorfor netop det køn historisk set ikke har bidraget signifikant til filmkunsten, og generelt bare ikke har skabt særlig megen holdbar kunst.

Grunden til at der ikke er et kors, er effekterne og den dyre skude.

Måske er problemet også i sidste ende at begge hovedrolleindehavere ligner kvinder. Leo-drengen er for feminin at se på, man kan bare ikke tage det vanskabte androgyne menneske seriøs som mand. Håber aldrig, at han kommer i fængsel -og taber sæben.

Ohøj Ohøj!

Anmeldt af Charlotte Christensen, Ballerup 13. oktober 2008
Dette er... ja hvor skal man starte og hvor skal man slutte.
lad mig starte med fejlene.
Jack : hvad er han fattig fyr på tredie klasse som pludselig bliver ekspert i skibskatastrofer.
Tjener Lovejoy : en tjener der går med skarpladt pistol hvad er han egentlig tjener eller hemmelig politimand.
De virkelige passagerer : de bliver introduceret af Rose for at blive glemt 2 sekunder efter alligevel fokuserer man kun på 3 af dem
Bruce Ismay , Thomas Andrews , Margaret Brown (Molly Brown).

de gode ting : starten med smalfilmen.
optagelserne af det virkelige Titanic vrag.
Da det simuleres hvordan Titanic forliste og sank af Mr. Bodine.
de sidste halvanden time af filmen.

Men summa summarum det er folkene bag kameraet der får denne film til at være det den er. en fantastisk oplevelse.


Anmeldt af Philippe Engelstoft, Tørring 15. august 2007
DEN STORE FILM
Jeg synes Titanic er en SINDSYG GO' film og jeg synes at det forelskede par passer rigtig rigtig smukt sammen fordi de står ved forestævnen og kysser hinanden og det er det kendte billede fra den store Titanic film men selvfølgelig synes jeg at det er SINDSYG SØRGELIGT at Titanic rammer ind i isbjerget og vandet fosser ind og mange skriger og går i panik og Titanic går til bunds og mange dør i det iskolde vand og Celine Dion synger virkelig SMUKT og det passer SINDSYG GODT til filmen og jeg får også MEGA MEGET tårer i øjene når jeg ser den vær gang, det kan du tro jeg får, og den er meget spændende, sindsyg flot, sindsyg smukt og sindsyg rørende af James Cameron kan sagtens anbefales og jeg har den på dvd og den er SINDSYG GO'. GO' FORNØJELSE MED FILMEN!!!!!!!

Anmeldt af Monkeyman, København S 3. juli 2007
Flotte rammer, simpel historie
Alle piger elsker den, fleste drenge hader den. Ja, det er denne prægtige skude Titanic der er i tale. Filmen er stor og dyr og næsten dejlig, lige indtil at man bliver præsenteret for en ''girl meets man'' historie: Den meget meget rige Rose og den meget meget ludfattige Jack falder for hinanden, og tilfældigvis udspiller dette simple kærligheds drama på Titanic. Nuttet, men det holder altså ikke helt! Nej, faktisk ved nærmere eftertanke så få jeg faktisk næsten kvalme, hvis jeg tænker mere grundigt over plottet.

Det kunne ha' været en rigtig god film, men man har altså valgt de nemme løsninger, med det resultat, at man har fået lavet et fint, flot og meget dyrt maleri/glansbilled, men hvor der ikke er gjort noget ud af indholdet og tankerne bag.

Ja, brand ærgeligt!

Anmeldt af Michelle Demir, Gentofte 5. februar 2007
Super god!
Titanic (Leonardo DiCaprio) Jeg synes at titanic er en meget god og romantisk film. Virkelig en film der har rørt mig og mange andre menneseker ved jeg. Leonardo er en virkelig god skuespiller, og har et meget uskyldigt og tiltrækkende ansigt. Jeg synes det har været en stor ting for verden, og det giver lidt ekstra at det er en sand historie!

Anmeldt af Kalle Marx, Esbjerg 14. maj 2006
Episk chick-flick
Lidt for mange klichéer i kærlighedshistorien og lidt for forudsigelig, men stadig fyldt med gode billeder og en dragende stemning. Overvurderet, må jeg dog friste mig selv til at påstå!

Anmeldt af Bimmerfan, Nørresundby 22. januar 2006
God realistisk film
Virkelig god film, se bare forskellen på de gamle versioner og denne her fremragende version, både effekterne og historien er god, man kan ikke engang se at selve skibet er computer lavet,
Selv der hvor skibet knækker midt over kan det ikke ses at den er computer lavet!!!


Anmeldt af Jeanett, Odense C 29. december 2005
Ganske enkelt fantastisk!!!
Titanic (Leonardo DiCaprio) Man kan sige hvad man vil - men store blockbuster film som denne vil altid få en gruppe "hade-fans". Men heldigvis er der måske 5 gange flere der kan lide den...

Ja, den er romantisk - men jeg synes det er en flot historie der udspiller sig mellem Rose og Jack Dawson. Synes slet ikke det er kvalmende... tværtimod. Synes også det er fedt at filmen er så lang uden den egentlig føles sådan. Filmens oprindelige længde er 3 timer og 15 min - dog synes jeg bare den føles som en alm. filmens længde.

Er et absolut MUST at se...

Anmeldt af Totte, Aalborg 7. november 2005
Så SYNK dog!
James Cameron må virkelig gøre noget for at genvinde denne seers respekt. Hans kommende film; "Battle Angel", baseret på en japansk MANGA, lyder meget interessant, men man kunne frygte at der bliver store robotter som slås til sidst, men dette bliver et appendix på filmen, for hovedhistrien om en fyr fra underklassen der forelsker sig hovedkuls i en overklassetøs, er det Cameron synes er det mest spændende. Lige som Titanic, kunne man frygte at fokus flyttes fra det som alle (fyre) sidder og venter på (storladne, dramatiske, voldsomme scenerier, eksplosioner, mm.) til en intim, klichefyldt kærlighedshistorie som kunne være affødt af en weekend i bjerghytten med Barbara Cartland.

Måske var det bare en forkert forudsætning jeg gik ind for at se denne film med - nemlig forventiningen om en katastrofefilm med høj bølgegang og masser af drama - a la "The Poseidon Adventure" eller "A Night to Remember" - men ak, man skal først sidde igennem to (og nu i den remasterede version sikkert tre) times uinspirerende dialog og en kærlighedshistorie der, i hvert fald for mig, ikke fængede i stedet, men forfaldt til gennemtærsket territorie.

Når det famøse isbjerg så endelig dukker uventet op, og vandet begynder at fosse ind viser Cameron så at han ikke har tabt grebet om at lave stramme actionsekvenser og imponerende effekter - men det går mare ALT for lang tid hvor man sidder o tænker "Så SYNK dog din usle skude!".

Anmeldt af Karina, Søborg 13. juli 2005
Charmerende!
Med fare for at lyde vældig piget, så synes jeg Titanic er en charmerende film. Ikke synderligt original i sit udtryk, men en velspillet og helt igennem charmerende (har ikke noget bedre ord) kærlighedshistorie. Jeg kan slet ikke forstå, den kan være årsag til så megen vrede, selvom jeg godt er klar over, at kærlighedsfilm ofte bliver lagt for had.
Klassisk, sødt drama om kærlighed mellem klasserne. Ikke til at stå for.

Anmeldt af Rasmus, Aalborg SØ 11. juni 2005
Kvalmende Dårlig
Titanic blev en af alle tiders største film målt både i omkostninger og indtjening. Filmen har imponerende effekter, og Cameron fortjener respekt for at have turdet kaste sig ud i så ambitiøst et projekt.

MEN...

Historien er ganske enkelt kvalmende dårlig. Cameron vælter sig i den ene kliché efter den anden, når han skildrer karaktererne og miljøet. Hvad angår "plottet", så er der absolut intet, der overrasker eller udfordrer seerne. Man kan forudse udviklingerne i fortællingen efter at have set de første 20 minutter. Hvordan nogen kan få sig selv til, at kalde dette for en god film, overskrider simpelthen min fatteevne.

I 1980erne lavede Cameron gode film, men efter The Abyss er det gået ned ad bakke. Manden har et stort talent, og man kan kun håbe, at han en dag formår at vende tilbage til sit tidligere høje niveau.


Anmeldt af Mose, Pandrup 3. juni 2005
Verdens største film
Titanic er den bedst sælgende film nogensinde og der går mange år før den bliver slået. Titanic er genial gennemført.
Hele filmen fra start til slut byder på alt, hvad er storfilm skal byde på. Den over 3 timers lange film er en af de fedeste film nogensinde. Alle har set den. Og hvis ikke, så har man travlt.

Titanic er mega fed. En rigtig sej film. Leonardo og Kate er de perfekte til at spille det forelskede par.

Anmeldt af ch, Odense C 23. december 2004
Storslået
Der er åbenbart en del, som ikke synes om denne film. Dette skyldes
nok hovedsageligt den opdigtede kærlighedshistorie. Man kunne selvfølgelig have fortalt en mere dokumentarisk historie, men så havde det nok kun været Discovery som ville vise den.
A Night to Remember er mere dokumentarisk, men den har også sine fejl, og den virker ikke storslået på samme måde, og viser heller ingen billeder fra det rigtige Titanic.
Så hvis man ser bort fra kærlighedshistorien, så er Camerons Titanic den mest realistiske film om det berømte forlis -og hvem hved måske har der foregået en lignende kærlighedshistorie i sin tid. Med så mange mennesker på eet skib....

Anmeldt af Holliday, Aalborg 1. november 2004
Iceberg or thousand island?
[spoiler – hvis muligt?]

Camerons seneste (1997!!) udstyrs stykke omhandler verdens mest berømte skibsforlis, white Star stoltheden, The Titanic. Skibets forlis er sat i scene til den klassiske kærlighedshistorie om en forkælet ulykkelig rigmands pige, på vej ind i et uønsket ægteskab med en dum slambert. Selvfølgelig arrangeret af sin moar pga. af familiens uoverskuelige finansielle problemer.
Hendes redning (i alle henseender) bliver en ung fattig kunstner, som selvfølgelig er rig på alt det som ikke kan købes for ussel mammon.
Mens panikken spreder sig om bord, og fødderne så småt er begyndte at blive fugtige, finder de på rekord tid hinanden og den svære kærlighed. Hun (Kate Winslet) forsager sin mor og hendes livsstil, og ikke mindst sin kommende mand (verdens ondeste af slagsen - spillet af Billy Zane).

Det lykkes på overbevisende vis for Cameron og Hollywood endnu en gang at sænke Titanic, selv om det overraskende nok, er langt fra alle effekter der er lige overbevisende. Langt værre står det dog til med "verdens største kærlighedshistorie". Kærlighedshistorien og personerne der omgiver samme, er desværre så karikerede, at man ofte må krummer tæer. Den rige forkælet pige der finder de sande værdier i livet. Godt hjulpet på vej af den fattige kunstner, som til gengæld har et hjerte af guld. Den penge liderlige mor, hvis eneste sande kærlighed er status. Den onde, onde, rigmands søn som er så en dimensionel, at den eneste mangel i hans karakterbrist er, at han ikke kyler ungen overbord, som ellers har været hans billet for at slippe fra borde i en af redningsbådene.
Titanic synker på mere end et plan. Se/køb i stedet : "A Night to Remember"





Anmeldt af Pintoz, Herlev 23. september 2004
Flot - latterlig
Det er en af den type film som bliver hyldet til skyerne, fordi effekterne er gennembrydende, handlingen er om kærligheden på et yderst berømt skib... Man kan ende historien sørgeligt... og ja, så har man en oscarvindende film... som er ret så ligegyldig...
Fedt! ;(

Anmeldt af janm, København K 24. august 2004
Lidt noget bras
Hmm.. Blev lidt skuffet. Leonardo er temmelig 'tynd' en skuespiller at bruge i en film til 200 mio dolars.
Godt nok redder de sidste 90 min filmen i land, flotte billeder og sublim lyd...
Men den love-story er simpelthen for ringe, køber den ikke og det ødelægger efter min mening hele filmen.

Anmeldt af Svend Erik, Løkken 4. juni 2004
Ikke ligegyldig
Man fanges ind af stemningen i denne film, hver gang den ryger i afspilleren. Men der ér mange indvendinger at fremsætte. Effekter og megalomaniske kulisser er ofte ved at stjæle billedet fra ellers udmærkede skuespilpræstationer. Men det er nok fordi der i virkeligheden ikke rigtigt er et plot med indhold. Man ser ikke denne film for handlingen, men for helheds-aftrykket, der mest siger: eskapisme. Og det er film jo også godt til. Én ting kan man ikke tage fra filmen: James Cameron har billedsans, næsten på højde med brødrene Scott.

14.04.2012
I dag er det 100-året for Titanics forlis, og temaet dukker op i alle medier. TV tager selvfølgelig Camerons megafilm på sendefladen. Og hvorledes holder filmen så i dag? Desværre ikke ret godt. Det første, der generer er CGI'en, der er løbet ubarmhjertigt over ende. Det næste er den alt for udvandede (undskyld) historie. De Caprio og Winsleth spiller faktisk udmærket, men deres materiale er usselt, og der kommer ingen gnister ud af anstrengelserne. Jeg tror ikke, filmen bør have mere end allerhøjest 2 stjerner i dag, og så er jeg flink.

Anmeldt af Jesper Andersen, Taastrup 2. maj 2004
Mesterværk af James Cameron!
Det er svært at tro at manden bag Terminator filmene og True Lies kan stå bag sådan et kærlighedsdrama som Titanic.

Filmen, der er blevet populær at hade med tiden (hvilket er fuldstændigt uforståeligt), er også blevet kåret some verdens dårligste af de anmelderer der elskede den tilbage i 97.

Lyt nu ikke til det, for Titanic er en vidunderlig film, med strålende præstationer fra skuespillerne. Kate Winslet er perfext som Rose, ligeså er DiCaprio som Jack (han blev snydt for en Oscarnominering). Ingen kunne have spillet rollen som Molly Brown bedre end Oscarvinderen Kathy Bates (Misery), og hun ligner faktisk lidt.
Gloria Stuart er også god i rollen, og hun burde have vundet sin Oscar for Bedste Kvindelige Birolle.

Anmeldt af Thomas Aquinas, Værløse 31. marts 2004
Flotte effekter, ikke megen substans
Meget spændende genfortælling af skibsforliset der til tider er ret gribende, men som gennemgående er kendetegnet ved at være frådseri i effekter og brug af kunstgreb som ikke klæder filmen ret godt. Desuden rummer den direkte fejl som er hændervridende dårlige, bl.a. end del anakronismer. Men god underholdning; man skal bare ikke forvente et mesterværk som denne helt overvurderede film af uransagelige grunde næsten umiddelbart blev udråbt til!

Ret din egen anmeldelse af Titanic (Leonardo DiCaprio) - klik her

Deltag i debatten om filmen Titanic (Leonardo DiCaprio) - klik på "svar"

 Forfatter Emne: Titanic (Leonardo DiCaprio)
Holliday

Titanic (2-disc) Titanic  (6-disc Collector's Edition) (Blu-ray 3D & DVD) Titanic     (2-disc) (Blu-ray) Titanic    (4-disc Collector's Edition) (Blu-ray 3D) Titanic    (3-disc) (4K UHD & Blu-ray) Titanic (3-disc) (4K UHD & Blu-ray) Titanic: Collector's Edition Deluxe Set (3-disc) (4K UHD & Blu-ray)
Se alle titler her
Sendt 2012/05/23 10:30:24 IP: Logget Svar...

She's made of iron, sir! I assure you, she can

Altid spændende med et kvindelig synspunkt på film, dem er der desværre for få af på denne side (Karina?) Når det så er sagt, undre det mig en smule, at det er muligt at skrive så lang en anmeldelse af en film uden på et eneste tidspunkt at komme ind på hvorfor filmen er god og endnu mere fortjener fire fuld fede stjerner? Ud over altså, at den er åh så romantisk. Henvisningen til de mange Oscarstatuetter, misundelse og indtjening som kvalitet som jo er noget decideret vrøvl. Hvis kunst (skal vi gå så langt at kalde film det?) kvalitet afhænger indtjening og den politiske proces og markedsføringsstrategi som en Oscarstatuette om noget er udtryk for, så var det jo uhyre simpelt at lave en matematisk formel for hvilke film der er gode og hvilke der ikke er. Aqua har lavet det bedste danske musik nogensinde og Barbie Girl er den bedste danske sang, mens Rasmus Seebach er en af de største danske lyrikere. Nyfortolkningerne af Far til Fire, er noget af det bedste dansk film kan byde på, sammen med Mine Søsters Børn. Der ud over har Hitchcock, Sidney Lumet, Kubrick (teknisk pris) Fellini, Lynch, Altman, Kurosawa, Leone, Burton, Ridley Scott..skal vi blive ved? Aldrig vundet en Oscar. Scorsese bliver forbigået for Taxi Driver til fordel for Rockey? Blue Velvet var end ikke normneret året hvor....Platoon vandt!Kvalitetsbevidst valg af de mange gamle mænd du så smukt refererer til?

Ang. folk skal styre uden om film der ikke er deres genre, er jeg ligeledes dybt uenig i. Jo mere du spreder dit film kiggeri ud, jo større smagsnuancer får du jo netop. Det er det samme som med mad, selv engelsk bøf bliver små kedeligt hver eneste dag. Og netop mht. en mand som Cameron der i 80’erne tegnede et så lovende billede på en af de kommende årtiers mest interessante filmskabere, så vil det da være mere end underligt, at folk ikke så verdens ”største” film. At manden så sidenhen er faldet pladask på røven og ikke lavet noget siden The Abyss der har været værd at bruge 10 min. på, ændre alverdens guldbelagte statuetter og knitrende dollar sedler på bankbogen ikke en tøddel på.

Lige til sidst. Horror og gysere er det samme. Det ene er bare et engelsk ord, det andet er dansk. Ang. Din verden udenfor anmeldelse til Rasmus, så vandt den ikke en eneste Oscar, hverken for bedste film eller Tim Robbins for mandlige hovedrolle. Det gjorde til gengæld manden med chokoladerne. Som derfor pr. automatik er en bedre film
Thomas Aquinas

Sendt 2012/06/06 08:26:56 IP: Logget Svar...

Om Titanic

Jeg vil godt anholde at blot fordi at en film trækker fulde huse og efterfølgende sælger godt på DVD (og nu også BluRay), så er det ikke ensbetydende med at det er et mesterværk. Fordi flertallet vælger at hylde noget betyder det ikke at det er værd at hylde. Det er både filmhistorien og historien generelt desværre fyldt med eksempler på.
Vaesen

Sendt 2012/09/11 02:08:48 IP: Logget Svar...

Til Holliday

Jeg går ud fra, at det er mig, du skriver til? . (Og nej, hedder ikke Karina, men Ditte).

Har ikke tid til at svare på hele dit indlæg lige nu og her, men fik lige kigget forbi og så, at du havde skrevet. Så resten af debatten tager vi en anden god gang . Men tak for komplimentet - har sådan set aldrig blandet mig i debatter herinde før, men så en dag fik jeg pludselig lyst

For det første, synes jeg ikke, at det er noget vrøvl. Jeg kunne henvise dig til de første mange professionelle film-kritikere, som mente, at denne film var utroligt god. Og at det var fortjent at filmen fik så mange Oscars. Så det er ikke kun min mening, selvom den har jeg lov til at have!
Desuden, så kan du sq ikke fortælle mig, at der ikke er forskel på kvalitet ang. hvor meget filmen tjener ind.
Hvis det var en pisse elendig kvalitet, så var filmen heller ikke blevet nær så populær som den nu en gang blev, for det udgør en stor del af en film (mener jeg!).

Og så vil jeg da gerne lige have lov til at indskyde, at Ridley Scott rent faktisk HAR vundet en Oscar for bedste instruktør for filmen Gladiator. Du kan o selv tjekke det, hvis du ikke tror på mig .

Vi kan til gengæld godt blive enige om, at Hitchcock & Lumet burde have haft en Oscar for nogle af deres film. Ved så ikke helt præcist, OM de har modtaget en eller ej eller om de mon har modtaget en posthumt?

Og ang. Scorsese, så HAR han vundet en Oscar! Dog ikke for Taxi Driver, men for The Departed . Bortset fra det, så synes jeg både godt om Platoon og Taxi Driver. De står begge herhjemme hos mig.

Tja ang. det du siger om, at jo flere film og genrer man ser, jo bedre bliver ens horisont udvidet. Det er da fuldkommen korrekt og det er lige præcis hvad jeg selv gør . Når man, som jeg, har så stor en samling af dvd'er, så vil der sandsynligvis være flere genrer at vælge imellem end bare romantik. Jeg ser faktisk utrolig mange film og er meget åben for nye indtryk osv. Men min pointe er bare (og nu bruger jeg dit eksempel med mad), at hvis man feks. VED, at man ikke kan lide engelsk bøf og har smagt det og ikke brød sig om det, så er der jo absolut INGEN grund til at bestille det en gang til og spilde sine penge på den måde, vel?

Og ang. at du så mener, at han ikke har lavet en god, underholdende film siden The Abyss, er jo så DIN helt personlige holdning til det og den skal du da være velkommen til at have. Jeg er bare uenig (og for så vidt heller ikke partisk, da jeg netop ser mange forskellige slags film!).

Og så lige her til sidst: Du har fuldkommen ret! Den film vandt ikke nogen Oscars. Det misforstod jeg fuldkommen, det var self en dum fejl, men nomineret til 7 Oscars var den ihvertfald. Og derfor er min pointe, på sin vis, stadig intakt: Folkene i filmbranchen, som bestemmer, HVILKE film, der skal nomineres, valgte at nominere den film og det er vel et godt bevis på, at en film er temmelig god? Fordi, man må gå ud fra, at eftersom disse mennesker er professionelle, så må de kunne afgøre, hvad der udgør en rigtig god film? Og samme argument kan jo så bruges om det faktum, at Titanic vandt 11 Oscars, ikke sandt? De folk ved jo bedre end nogen andre folk, hvad der gør en film god og hvilke film, der fortjener den gyldne statuette
Men synes sq også at Forrest Gump er en pokkers god film, så jeg kan levende forestille mig, at de filmfolk må have haft et MEGET svært år med at skulle vælge den bedste film og vælge, hvilken film skulle have den Oscar

Men tak for inputtet og debatten. Det nyder jeg utroligt meget
Vaesen

Sendt 2012/09/11 02:19:18 IP: Logget Svar...

Til T.A.

Og så vil jeg gerne lige nævne, at fordi der er mange, der IKKE kan lide filmen, betyder det heller ikke, at det er noget værre lort .

Desuden, så lyder det som om, at du siger, at film industrien og alle de mennesker, der er i den, ikke aner en skid om, hvad der er godt - kun baseret på, hvad du selv mener om filmen . Men nu er det jo top professionelle mennesker, vi taler om, så de kan sikkert godt skelne mellem, hvad der er godt og hvad der er not! :P
Ikke at jeg er enige med dem hvert år, når Oscar statuetten bliver uddelt, tværtimod - men jeg går da stærkt ud fra, at de er gode til at vide, hvad der gør en film god og vice versa . Det BØR disse mennesker, af alle, da ihvertfald ABSOLUT vide.

Så kan man være uenig, det er helt ok med mig - eftersom det er godt, at vi ikke alle sammen kan lide det samme. Det ville sq da blive hamrende kedeligt i længden! :D
Vaesen

Sendt 2012/09/11 02:39:48 IP: Logget Svar...

Til Henry Fonda


Det er da så sandelig en virkelig "upartisk" kommentar til, hvad du mener om filmen! :P. Du skal self have lov til at have din mening og det er også fint nok, men man kan da også sagtens skrive det på en ordentlig måde, ikke sandt?
Desuden, fordi DU ikke bryder dig om filmen, så betyder det jo ikke nødvendigvis, at sådan vil alle andre også have det med denne film .

Vi har alle forskellig filmsmag og derfor skal der være plads til alle slags film
Extract

Sendt 2012/09/11 03:19:00 IP: Logget Svar...

Kære Vaesen

Kritik af HenryFonda er spildte Guds ord på Balle Lars - Han har uddelt en hel kirkegård af kors til en række af filmhistoriens bedste film - ofte ledsaget af bemærkninger som "Værste film nogensinde". Det er der vist ikke længere nogen der tager så alvorligt.
Holliday

Sendt 2012/09/11 10:46:24 IP: Logget Svar...

Titanic

Kære Vaesen, det er lettere at debattere hvis du læser hvad folk skriver. Jeg har aldrig postuleret, at Scorsese ikke har vundet en Oscar, jeg skrev han ikke vandt for Taxidriver. Og mht. din foresatte forvirring omkring Oscar’s og hvem der vinder hvad. Nej, Scott vandt ikke for Gladiator og har aldrig vundet en Oscar. At indtjening, populisme og kvalitet marcherer smukt hånd i hånd er der stadig lagt flere beviser for ikke er tilfældet end modsat. Og din reference til at det er filmfolk der stemmer på filmfolk og der med er oscarstatuetterne et udtryk for en afspejling på kvalitet, er noget vrøvl. Oscar er om noget udtryk for politik og strømninger. Hollywood og de meninge medlemmer har jo i mange år oppononeret mod de gamle mænd i akademinet og Oscar tyraniet og prøvet at få et opgør omkring Oscarpolitikken. Netop med baggrunden i nomineringen og uddelingen af statuetterne.

Slutteligt: nej, jeg er udmærket klar over at du ikke er Karina, det var et eksempel på en af de få kvindelige (og savnet) anmeldere på siden.

Ang. Fonda. Hvad andre synes om filmen, angår jo sådan set ikke ham. En anmeldelse er subjektiv og skal afspejle hans oplevelse og mening. At verdens værste film så ofte er hans opfattelse og han kaster op og det kan blive lidt trivielt at læse i længden...ja, det er en helt anden historie

Til Extract. Teknisk er der ikke en finger at sætte på den? Sjovt, jeg har altid været forundret over hvor kunstigt skibet så ud når vi så totalbilleder og overflyvninger.
René

Sendt 2012/09/11 11:36:42 IP: Logget Svar...

Titanic, meget apropos

I sæson 6 af "Supernatural" er der en lidt sjov episode, hvor Dean og Sam Winchester en morgen vågner op, og opdager at en del har ændret sig. Det viser sig, at englene Castiel og Balthazar lige har smuttet tilbage til 1912, og sørget for at udkigsmanden på 'Titanic' fik øje på isbjerget i tide, så skibet ikke sejlede ind i det og sank. På den måde kunne man så sikre sig 50.000 ekstra sjæle i kampen imod det onde. Da planen internt blev diskuteret for og imod, var argumenterne 'for' bl.a. at kun meget få mennesker i år 2010 så ville have hørt om, eller overhovedet kunne huske passagérskibet 'Titanic'.

Ergo: Ingen Hollywood 'Titanic'-film, eller irriterende 'Titanic'-sange med Celine Dion. Der blev sat yderligere trumf på, ved at fremhæve, at hvis 'Titanic' nu blev reddet i 1912, så ville Celine Dion i dag bare være en fuldstændig ukendt lounge-sangerinde, der optrådte på et hotel i Quebec. En ganske behagelig tanke.

Desværre blev konsekvenserne af butterfly-effekten så vanskelige at kontrollere, at Castiel blev nødt til at lade historien gå sin gang - og lade 'Titanic' gå til bunds. Og det første de to Winchester-brødre derefter hører i bilradioen er ret sigende Celine Dion, der af fuld hals skråler: "We'll stay forEEEEEver this way" ......
Holliday

Sendt 2012/09/11 11:51:47 IP: Logget Svar...

Celine Dion

Dette alene burde udløse en stening og vises direkte på TV i bedste sendetid, før de små er lagt til køjs.

Indsæt en Henry Fonda anmelselse

Start en debat om denne udgave af Titanic (2-disc) (Blu-ray) - klik her

Klik her for print-venlig udgave

 
Tlf: (+45) 98 13 22 22      mail@laserdisken.dk      CVR: 10 19 42 45