Udgivet 1. februar 2011
af Warner Bros. (DK)
|
1000155977
/
UPC# 5051895034149 |
|
|
|
|
Bestil filmen i Laserdisken!
|
|
|
|
 |
Warner Bros.
-
1982
USA
-
Farve
-
117 min
|
 |

|
|
|
Blu-ray pladens specifikationer |
|
|
Oprindelse:
Danmark
|
Region:
|
|
|
Features: |
|
|
3D |
|
Trailer |
|
Digital Copy |
|
Music video |
|
Documentary |
|
Music score |
 |
Commentary |
|
Picture-in-Picture |
|
Interviews |
|
Gallery |
|
Multi-angles |
|
Cast & Crew |
|
Hidden Features |
|
Outtakes |
|
Web features |
|
Deleted scenes |
|
Antal plader: 1 |
|
Billedformat |
Lydformat |
Sprog |
Tekster |
Letterbox
|
Dolby TrueHD
|
Engelsk Tysk
|
Dansk Engelsk
|
Aspect Ratio |
Kassette |
Pladetype |
Faste tekster |
2,35 : 1 |
Keep Case |
BD50 |
Ingen
|
|
Billedgalleri:
|
Laserdiskens vurderinger:
 |
Niels Ole |
 |
|
 |
David |
 |
|
 |
Hans Kr. |
 |
|
 |
Kenn |
 |
|
 |
Mogens |
 |
|
 |
Thomas |
 |
|
 |
Lars |
 |
|
 |
Søren |
 |
|
|
|
Blade Runner
Tre år efter sin banebrydende rumgyser, Alien, faldt Ridley Scott i 1982 til jorden igen og kreerede den futuristiske film noir-krimi, Blade Runner, der senere af mange er blevet kaldt 1980'ernes bedste science fiction-film. Scotts dystre fremtidsvisioner kommer især til udtryk gennem de omfattende og dybt imponerende kulisser, der danner ramme om Los Angeles anno 2019, hvor regn og tåge hvirvler rundt mellem skyskraberne, og kæmpe rumfartøjer bevæger sig tungt af sted, mens de reklamerer for det gode liv på andre planeter. Majoriteten af Jordens befolkning er allerede rejst bort for at søge efter grønnere græsgange. Tilbage er samfundets tabere, de mislykkede eksemplarer af menneskeheden. Moder Jord er, med andre ord, kraftigt i forfald.
Harrison Ford spiller en ulydig, men effektiv politimand, der får den lidet misundelsesværdige opgave at eliminere fire oprørske "replicants". En replicant er et menneskeskabt væsen, der med en falsk, indplantet hukommelse og et omhyggeligt udført ydre har en slående lighed med mennesket. Både i intelligens og fysisk styrke er den sine skabere overlegen og benyttes som slavearbejder på andre planeter. Efter et blodigt mytteri på en fjern rumkoloni er en lille gruppe replikanter vendt tilbage til Jorden i et forsøg på at få deres korte levetid forlænget. Her er den meget lidt velsete "race" erklæret illegal, og det er så op til "blade runner" Rick Deckard (Harrison Ford) at gøre det af med de barbariske oprørere, før de gør det af med ham.
Hvad der kunne have udviklet sig til en omgang hul Hollywood-halløj, er i stedet blevet en tankevækkende og uforglemmelig science fiction-fabel, som stiller nogle væsentlige, eksistentielle spørgsmål og samtidig viser faren for umenneskeliggørelse i kampen mod det umenneskelige. Replikanterne har mange ligheder med den barske og til tider ret ucharmerende Deckard, der til sidst i filmen konkluderer, at hvad replikanterne søgte, var de samme svar som alle os andre. Hvorfor? Hvordan?
I rollen som Deckard er Harrison Ford langt fra den heroiske eventyrer, han portrætterede i Star Wars og Indiana Jones. Replikanternes filosoferende, hvidhårede leder spilles af den frygtindgydende Rutger Hauer (The Hitcher), der altid har vist sig fremragende i skurkeroller og ofte stjæler billedet fra sine medspillere. Som hans venner ses Joanna Cassidy (Who Framed Roger Rabbit) og Brion James, der i kølvandet på Blade Runner kunne ses i så "forskellige" film som Red Heat med Arnold Schwarzenegger, Red Scorpion med Dolph Lundgren og Tango & Cash med Kurt Russell og Sylvester Stallone, mens den normalt så uskyldige Daryl Hannah - sminket til ukendelighed - fuldstændiggør replikant-kvartetten.
Den egentlige hovedperson er dog instruktøren, Ridley Scott, der med sin fantastiske, visuelle sans løfter Blade Runner op i mesterværks-kategorien. De stemningsmættede billeder gør særdeles æstetisk brug af belysning, farver, tåge og regn. At Ridley Scotts kunstneriske evner alene ikke skaber et mesterværk, viste han siden med den visuelt flotte, men tomme, poppede og lidt stupide Black Rain, men i Blade Runner går manuskript, skuespil, musik og Scotts instruktion op i en højere enhed.
Husk også den næsten lige så fantastiske opfølger, Blade Runner 2049.
Niels Ole
Specielt om denne udgivelse:
- Restaureret med tilføjede og forlængede scener, samt nye og forbedrede special effects
- Audio: Engelsk Dolby TrueHD 5.1
- Undertekster: Engelsk, dansk, svensk, norsk, finsk, tysk, fransk, spansk, portugisisk m.fl.
- Spilletid: ca. 1 time, 57 minutter
Special features:
- Introduktion af Ridley Scott
- Kommentarspor med Ridley Scott
- Kommentarspor med executive producer Hampton Fancher & co-screenwriter David Peoples, producer Michael Deely og production executive Katherine Haber
- Kommentarspor med visual futurist Syd Mead, production designer Lawrence G. Paull, art director David L. Snyder og special photographic effects supervisors Douglas Trumbull, Richard Yuricich & David Dryer
|
|
Brugerne skriver om Blade Runner:
|
Anmeldt af
Benny, København N |
29. august 2019
|
|
blade runner |
|
jeg har langt om længe fået taget mig sammen og se denne film og kan kun sige med kan få ord en af Ridley allerbedste nogensinde et must og RIP til en af de bedste af Rutger Hauer
|
|
|
Anmeldt af
kico, Valby |
28. august 2019
|
|
Ikke det bedste version |
|
Jeg har engang set en mere uofficiel version, med voiceover til sidst. Den lader også slutningen stå åben. Men man slipper for de irriterende enehjørringer fra filmen Legend. De skulle aldrig have været der! Legend kom først flere år senere! Hvordan kan enehjørringerne, så være med i det Ridley oprindeligt havde tænkt sig? Ellers verdens bedste film, men se den i denne version, findes vist på et af bokssættene!
|
|
|
Anmeldt af
Holy diver, Skive |
6. august 2017
|
|
Opreklameret og kedelig. |
|
Jeg har aldrig kunne se eller forstå,hvorfor denne film er blevet så berømt som den er. Bevares da! Filmen er farligt flot og oser at billedlig stemning,men ud over det,så er filmen helt utroligt kedelig og historien handler sådan set om ingenting. Nogen hævder at den handler om hvem der har ret til at skabe liv og hvad som gør nogen menneskelig. Men ærligt talt så er der mange mange andre film som har samme tema,uden at være lige så extremt kedelige som Bladerunner.
Der hvor man kan sige at Bladerunner skaber sig en plads i film historien,er på det visuelle plan. For der er ingen tvivl om at den har defineret ideen om den dunkle mørke fremtidsby og et koldt og kynisk fremtidssamfund,både i andre film,spil og tegneserier. Så på det punkt kan jeg forstå at folk falder i svime over Bladerunner.
Men Jeg tror,jeg har set filmen 2 gange og skulle jeg se den en 3 gang så ville jeg kræve en timepris på 500kr for det. For den er søvndyssende møgkedelig og intetsigende.
|
|
|
Anmeldt af
Det Burde Være forbudt At Sælge VHS :) Og Snart Dvd'er, Aalborg SØ |
9. maj 2015
|
|
blade runner |
|
var lige ved at bestille blade runner på dvd og kom i tanke om de gange jeg så den på tv hvor jeg snork sov nu har jeg den på bluray og jeg er solgt den er bare for fed
|
|
|
Anmeldt af
StorMester, Odense SØ |
27. februar 2011
|
|
Blade Runner |
|
En film man skal se. *spoilers* Filmen ligger op til debat hvorvidt man ser directer's cut eller biograf versionen. Så kan den tolkes forskelligt. Jeg elsker denne film og Harrison Ford gør det fantastisk. Jeg har aldrig hørt nogen snakke dårligt om denne film. Jo måske lige en enkelt - han sagde, at det er for langt. Men så prøv da lige og nyd de smukke visuelle effekter, der også er et kendetegn ved Blade Runner.
Se den.
10/10
|
|
|
Anmeldt af
Svend Erik, Løkken |
24. februar 2008
|
|
Final Cut |
|
Det har gennem tiden været en del af fornøjelsen ved at beskæftige sig med Blade Runner, at der jævnligt kom nye versioner, så det er helt trist, at vi nu har set final cut. Men man må sige, at denne version klær filmen, det er som om alle eventuelle unoder er borte, og vi står tilbage med det lutrede mesterværk. Blade Runner er en reference-sci-fi-film.
Som en ægte sci-fi rejser "Blade Runner" spørgsmål, som man kan gumle på, hvis man er til den slags. Hvem distribuerer retten til liv? Gør erindring og refleksion os til mennesker? Hvad så hvis en maskine husker og reflekterer? Hvordan forholder vores erindringer sig til realia! og hvor kom de fra? Er det følelser, der gør os menneskelige? Er følelser nødvendige? Osv. Heldigvis giver Scott ingen svar.
Filmen, der selv henter inspiration hos Lang, er stilskabende med sit look. Både Besson, Spielberg og såmænd Michael Bay (samt en række andre) skylder den stor tak - og det skal blive interessant at se, når nogen kommer med et nyt bud på billeder af underklassens fremtidssamfund, der afviger principielt fra Scott og Langs.
|
|
|
Anmeldt af
Extract, Dyssegård |
13. februar 2008
|
|
Metropolis Noir |
|
Ridley Scott har i utrolig grad ladet sig inspirere af Metropolis såvel som af af noir filmstilen. Detaljeringsgraden er ekstrem, det er flot. Selvfølgelig kan det ikke undgås at der er ting og sager der kommer til at se bedagede ud i en 26 år gammel science fiction film, men Blade Runner holder sig forbløffende godt. Den er spækket med en masse gode biroller, Scott har her fået en masse navne med som ikke var store navne da filmen blev indspillet. Vangelis' underlægningsmusik fungerer som et lyd væg-til-væg tæppe i filmen og det er fremragende og så er filmens tematik omkring overvågningssamfundet, genmanipulation og robotrettigheder virkeligt mange år foran sin tid. Visuelt set er Blade Runner det helt store oveflødighedshorn. Meget imponerende.
|
|
|
Anmeldt af
Matias, Hjallerup |
5. februar 2008
|
|
Et enestående mesterværk |
|
Denne film er et Mesterværk. Jeg så filmen for mange år siden, som barn og forstod den ikke rigtig, har derfor altid været lidt skeptisk overfor den. For nylig så jeg, at den var kommet i en ny version "Final Cut". Jeg besluttede mig for at give filmen en chance efter mange år, og flottede mig ved at købe den på Bluray. Det er et køb jeg aldrig vil fortryde. Jeg sad med åben mund og polypper da jeg havde set den. Sjældent har jeg været så betaget af en film.
Filmen er virkelig godt skruet sammen.
Historien er fantastisk og stiller nogle rigtige gode spørgsmål som man sidder og spekulerer over længe efter filmen er slut, men så ser man den jo bare igen.
Musikken af Vangelis sætter prikken over i'et.
Anbefaler den stærkt!
|
|
|
Anmeldt af
Karsten Falkbøll Pedersen, Faxe |
9. januar 2008
|
|
'Ren Magi!..... Og Rutger in the Rain. |
|
At' begynde, at fortælle om hvor "Fed", og "Lækker"! "BLADE RUNNER" Er' - svare til at forklare 'en fem-årig hvor sjov 'Mickey Mouse' er, eller hvor dejligt det er at trække frisk luft til en der lever i Skoven!... Så' Here goes - Hvis sci-fi-film havde en bibel?.. Ville den hedde 'BLADE RUNNER'.. OP I RØVEN! MED 'STAR WARS'. - 'BLADE RUNNER' leger ikke PJAT-RØV!. Her' er ikke noget eventyr med små trolde - Det 'her "Shit" er DYSTERT!.. 'BLADE RUNNER' fås Sku ikke i LEGO!. - Vi snakker om "SCI-FI-FILM" til SCI-FI-Fans!, IKKE Fantasy-Fans. Og så siger du måske, nu har Falkbøll IGEN! røget Ganja.... - Ja 'Gu Han SÅ!. Men når 'Alt kommer til alt, så 'er Ridley Scott alligevel 'En, af de Bedste instruktøre i verden!.. Helt oppe ved siden af bla. Tarantino, David Lynch, og Argento.
PS - Sjovt nok'.. Når Jeg tænker 'Blade Runner'?... Tænker jeg IKKE Harrison Ford.. Men Rutger Hauer!.
|
|
|
Anmeldt af
Monkeyman, København S |
8. januar 2008
|
|
Futuristisk overdådighed |
|
Blade Runner er i sandhed et komplet og smuk sammmenstykke i sci-fi filmhistorien, og den holder bestemt stadig den dag idag.
Man bliver stadig tryllebundet af det ultra flotte og mørke production design, og filmens halv mystiske og tiltrækkende plot, med en snært af Noir genren blandet med neonlys. Castet er spændende og frisk, og hver skuespiller lægger fine kræfter i deres karraktér. Vi må heller ikke glemme den dystre og storslåede elektroniske musik af kunstneren Vangalis, der hér er i topform og levere sit bedste musikalske score til dato.
Summa sumarum: Hvis man ikke har set Blade Runner, har man gået glip af stor filmkunst, så til disse personer, kan jeg kun varmt anbefale dette værk.
|
|
|
Anmeldt af
René, Åbyhøj |
8. december 2007
|
|
Den holder stadig! |
|
Jeg har kun tidligere set "Blade Runner" én gang på TV for efterhånden en hel del år siden, så jeg er ikke rigtig i stand til vurdere forskellene imellem dén udgave, og så denne seneste udgave: The Final Cut. Slutningen husker jeg dog udmærket fra TV, og jeg må indrømme at jeg bedre kan lide, at Ridley Scott her i 'The Final Cut' lader slutningen stå åben. Det virker mere rigtigt.
Der er en helt fantastisk mørk og trøstesløs fremtidsstemning i filmen. Filmen skæmmes dog en smule ved, at især dialogen generelt virker lidt B-film agtigt (eller skal hellere vi sige: kultfilm-agtigt, hehe). Muligvis tilsigtet? Men helt klart en film, der tåler en del gensyn. Og se den endelig på HD-DVD eller på blu-ray: Billedekvaliteten er intet mindre end fantastisk - næsten som at være der selv. Men husk lige paraplyen, for det regner nemlig en del i filmen.
Det-burde-være-forbudt-at-sælge-VHS, Aalborg SØ: "Blade Runner" er ikke nogen action SciFi-film, så sov du roligt videre.
|
|
|
Anmeldt af
vandelay, Ølstykke |
25. juni 2006
|
|
Årgangs science-fiction. |
|
En af de bedste sci-fi film der nogensinde er produceret. Overdådig cinematografi og fænomenal klipning. Alle præsterer det ypperste i denne post-moderne sag, hvor cyber-punk og film-noir går smukt hånd i hånd. Måske Ridley Scotts bedste film overhovedet.
|
|
|
Anmeldt af
Karina, Søborg |
24. september 2005
|
|
Hvem har egentlig ægte følelser? |
|
blade runner opstiller et helt fantastisk univers, hvor tomhed og manglende følelser understreges af mørke, regn, reklamer og musik. Det er genialt, at det er replikanternes søgen efter mening med livet og menneskenes kamp imod dem, som vækker følelser til live. Og at man så i virkeligheden aldrig er helt sikker på, hvem der egentlig er "rigtigt" menneske, og hvem der er stand til at føle hvad. Flot, velspillet og relevant.
|
|
|
Anmeldt af
ch, Odense C |
18. maj 2005
|
|
Ja, dette må være en af sci-fi genrens vigtigste film. Den kolde og kliniske stemning, de utroligt flotte billeder, samt den flotte musik af Vangelis medvirker altsammen til at give en følelse af et fremtidssamfund, der ikke er misundelsesværdigt, men meget besnærende at være vidne til.
|
|
|
Anmeldt af
Dr. Know, København N |
17. maj 2005
|
|
Blade Runner er i mine øjne den største Sci-Fi film nogensinde! Den virker på så mange niveauer. Alle detaljer kan nydes igen og igen og musik og skuespillere er helt i top - Et mesterværk ! Endda et mesterværk med Rautger Hauer :)
Syre ffaktor : 10/10
|
|
|
Anmeldt af
Pintoz, Herlev |
28. oktober 2004
|
|
Tæt på det bedste SF der er lavet... Forrygende film med et dunkelt og mystisk univers!
|
|
|
Anmeldt af
Thomas Aquinas, Værløse |
4. april 2004
|
|
Fængende SF! |
|
Hvorfor nogle kritikere har valgt at kaste sig over denne film og sable den ned er helt uforståeligt for mig. Jeg er med på, at den er noget langstrakt, og langtrukken til tider, men det er en del af det univers der rulles op. Men det er altså ikke noget der har betydning for det tematiske indhold i filmen! Jeg er ikke bekendt med Philip K. Dicks forlæg, så jeg kan ikke sige noget om hvor vidt filmen forråder det eller ej, men BLADE RUNNER er for mig at se en af de bedste SF nogensinde, fordi den på original og genuin måde formår at forene det visuelle univers med den tilsvarende nøgenhed som personerne føler de lever i, navnlig replikanterne. Den er på ingen måde bare tom formalisme der slår plat på sine innovative set-designs og lignende manøvrer, men en ægte skildring af et muligt fremtids-scenario.
|
|
|
Ret din egen anmeldelse af Blade Runner - klik her
Deltag i debatten om
filmen
Blade Runner - klik på "svar"
Forfatter |
Emne: Blade Runner |
Monkeyman
Se alle titler her
|
Sendt 2011/01/22 18:13:14
IP:
Logget
|
|
|
Grab a coke... and shut the fuck up!
Hvor var det dog en opløftende anmeldelse, som HenryFonda har skrevet om "Blade Runner".... Ikke nok med at han har misset og overset filmens mange smukke elementer, men så mener han guddødme også at filmen er overdreven!!! Jamen, hallo der skal næsten alle sci-fi film på den ene eller anden måde da være, ellers ville de da ikke leve op til genren!
Kunne heller ikke la' være med at lægge mærke til at HenryFonda har valgt at gi' "Blade Runner" 0 stjerner, hvorimod han giver 4 stjerner til "Robocop", som jo slet slet ikke er overdrevet???
|
|
René
|
Sendt 2011/01/23 11:07:13
IP:
Logget
|
|
|
Der kommer et tidspunkt
.... i enhver film-entusiasts liv, hvor man bare bliver nødt til at se i øjnene, at ikke alle synes lige så godt om éns yndlingsfilm, som man selv gør. Og det føles sjældent rart, når øjeblikket så indtræffer. 
Det er en ond verden vi lever i.
|
|
Holliday
|
Sendt 2011/01/24 02:06:07
IP:
Logget
|
|
|
Men..men..men?
Er spørgsmålet ikke mere, om Harrison Ford spiller dårligt og Blade Runner er en dødssyg film? Det kunne man jo godt gentage minimum to gang i sin anmeldelse...og måske endnu vigtigere...kan børn under 18 se den??
|
|
Thomas Aquinas
|
Sendt 2011/01/24 13:18:15
IP:
Logget
|
|
|
Humor
Muhahahaha. Doc, din humor er saa knastoer at det er en ren fryd! 
|
|
KnightIsDark
|
Sendt 2011/01/26 10:09:59
IP:
Logget
|
|
|
Haha.
I Love You, Monkeyman.
|
|
richthofen
|
Sendt 2011/01/28 12:00:02
IP:
Logget
|
|
|
hahaha
simpelthen sjovt!
|
|
Mick
|
Sendt 2011/11/24 21:49:59
IP:
Logget
|
|
|
kære monkeyman
det er ikke for at være ond eller noget men jeg er enig med henryfondas anmeldelse jeg så ganske vist kun den første time af filmen men jeg synes den var virkelig kedelig der skete knapt nok noget og den var ikke særlig spændene jeg har prøvet at se den hele men jeg kan simpelthen ikke holde den ud det er en fed ide men den er bare alt for kedelig synes jeg og jeg har det fint med science fiction der ikke er ligesom star wars foreksempel men jeg synes bare at i denne her film sker der ikke meget andet end at folk har meningsløse samtaler
|
|
Monkeyman
|
Sendt 2011/11/25 02:03:33
IP:
Logget
|
|
|
Re: kære monkeyman
Jamen Mick, grunden til at du synes at samtalerne er meningsløse i "Blade Runner", er nok fordi du ikke har sat dig ind i dem... og svært sprog er det ikke helt! Jeg tror du udelukkende kun er til lige ud af lande vejen Sci-Fi/Action, hvor man skyder istedent for at snakke. "Blade Runner", er en film der skal nydes som et stykke dyrt chockolade, hvor man skal smage på alle detaljerne, istedent for at tylle billig tysk chock-knas fra netto ned, hvilket kan være godt, men ikke er en oplevelse!
At dig og HenryFonda ikke kan lide filmen, er da okay... det jeg er lidt efter den gode Fonda, er at han synes filmen er overdreven... Ja tak, hvor mange Sci-Fi film er ikke det!
Vi har alle forskellige filmsmag, og tak og lov for det, men "Blade Runner" er i mit univers et rent mesterværk, hvilket er en holdning jeg deler med millioner af andre mennesker. Og så kommer der en 2'er... GLÆDER MIG!
|
|
Mick
|
Sendt 2012/07/31 22:17:39
IP:
Logget
|
|
|
......
Kære Monkeyman.....IGEN for det første er det svært at sætte sig ind i en film når man er ved at falde i søvn pga der ikke sker noget den første times tid og tro mig jeg er IKKE en fan af film hvor folk skyder hele tiden jeg kan bare ikke lide blade runner skal jeg være ærlig kan jeg godt forstå de anmeldelser den fik til at starte med og hvorfor den er en "kult" klassiker (og hvis du ikke ved hvad det er så en beskrivelse er at foreksempel 100 mennesker interesserer sig meget for en film og gør meget ud af at se den osv) og noget jeg virkelig har gået og tænkt over længe er hvordan du kan mene at det er okay at vi ikke kan lide den men alligevel laver en hel debat hvor du gør dig selv til grin hvorefter du svarer igen til en der ikke har den samme mening som dig (jeg indrømmer det jeg har også gjort det selv her på laserdisken og det var først da jeg indså at de andre nærmest svarer igen på alles anmeldelser HVER gang de ikke er enige hvilket viser hvorfor jeg er holdt op med at bruge denne side (jeg ved godt at jeg selv er lidt umoden nogle gange når det kommer til andres meninger men jeg havde forventet at andre folk her på laserdisken var bedre end det) og en sidste ting grunden til at jeg først svarer igen nu er pga jeg ikke havde regnet med at du rent faktisk ville svare igen
|
|
Monkeyman
|
Sendt 2012/07/31 23:41:00
IP:
Logget
|
|
|
Hmmmm
Gør mig til grin?
Jamen Mick, hvis du kigger på det jeg skrev, så er det ikke HenryFonda's filmsmag... men fordi han mener at "Blade Runner" er overdreven!!! Han giver denne film 0 stjerner, men Robocop får fuldt hus.... vidt forskellige film ja, men lige meget overdrevent, da det jo er Sci-Fi genren vi er ovre i! Så hvad jeg savnede var at Fonda forklarede hvorfor denne film er overdreven, og andre Sci-Fi film ikke er.
Og hvad angår at svarer igen, ja så er det en del af ´´gamet´´ for at være med i dette filmforum, håber ikke det skræmmer dig væk, men nogle gange får man ørene i maskinen og må forklare sig, og andre gange får man kammeratlig ros fra de herre og damer herinde på sitet. Jeg er da et par gange blev kaldt racist og lidt andet, og har også blevet taget i anmeldelses-doping, da jeg muligvis har et dusin anmeldelser herinde, der er rippet af fra en kløgtig god filmbog, selvom jeg dog mener det samme som forfatteren.... men de tæsk må man tage, og så det op på hesten igen.
Så skriv endeligt noget mere herinde, og gør Laserdiskens side til en levende oplevelse for alle interesserede filmelskere!
|
|
Mick
|
Sendt 2012/08/04 19:42:33
IP:
Logget
|
|
|
.
beklager men jeg mistede lysten det øjeblik folk begyndte at svare igen på det jeg skrev foreksempel om tv serien "the untouchables" fra 1959 jeg havde hørt det var en klassiker og jeg lavede en masse research om den så jeg vidste præcist hvad det var jeg købte der stod den var baseret på bogen af samme navn af eliot ness som jeg endda læste først og pilot episode følger bogen meget godt men når jeg så ser mere af serien viser det sig at det bare er en serie hvor the untouchables er hoved personerne (eller det påstår introen ihvertfald men man ser dem knapt nok pga gæstestjernerne er de eneste ægte personer i historierne) da jeg fandt ud af det skrev jeg en anmeldelse her på siden om det hvor jeg omtalte serien som "the unwatchables" også senere kommer der en og anmelder den og skriver alt muligt "jeg er overhovedet ikke enig med den anden anmelder" og "grunden til at han ikke kan lide den er nok pga de unge i dag synes det er kedeligt med det samme der ikke er eksplosioner hele tiden og bla bla bla bla" men problemet med det er at jeg havde fået at vide at det var baseret på eliots bog og jeg havde ingen ide om hvordan de kunne lave det til en hel tv serie men jeg blev virkelig skuffet da jeg fandt ud af det og grunden til at jeg ikke gider denne side mere er pga folk som ham man skriver en anmeldelse også kommer der en idiot og siger en imod osv og JA jeg har gjort det selv men jeg har netop besluttet mig for at slette den anmeldelse da jeg faktisk er lidt uenig med mit nutidige jeg om den film men problemet er at jeg har det som om at på denne side kan enhver lave en bruger og anmelde film hvilket er tydeligvis hvad der sker folk kommer med små og udetaljeret anmeldelser de nøjes måske med at skrive "spild af tid" uden at forklare hvorfor jeg synes dog at dig og T.A er de 2 eneste gode her men et andet problem med den her side er at jeg nogle gange har det som om at det er børn der anmelder film blandt andet pga der er en der beskrev en film (eller også var det TV serie) hvor han skrev at det blev "bedere og bedere" også er der en debat om V remaken hvor de sammenligner den nye V tv serie med det nye battlestar galactica som er 2 FULDKOMMEN forskellige ting battlestar galactica foregår i rummet V foregår på jorden også er der selve folkene der arbejder på laserdisken der ikke engang kan regne ud at hovedpersonen i "the prisoner" fra 60'erne er en agent når det ikke kunne være mere tydeligt
|
|
|
Start en debat om denne udgave af Blade Runner: The Final Cut (Blu-ray) - klik her
|
Klik her for print-venlig udgave |
|