×
An unknown error occurred:
UnexpectedClosure
INCLUDEFORM
!

[/!]
 
0.00 kr
Kurven er tom
Til kassen

Log ind

Nyhedsmail
Følg din ordre
FAQ
Sitemap

Ten Commandments,   The (2-disc) (DVD) Ten Commandments, The (2-disc)

Udgivet 25. marts 2013 af Paramount PHE1773 / UPC# 5014437177339

Ten Commandments,   The (2-disc) (DVD) - Klik her for at se billedet i stor størrelse.
Laserdisken (DK)
Pris: 79.00 kr Klik for at lægge i Laserdiskens indkøbskurv.

Varen er på lager (1 stk.)
Klik her for leveringstider

Bestil filmen i Laserdisken!

Medierådets aldersgrænse. Paramount - 1956
USA - Farve - 220 min
Ønskeliste
DramaEventyrAdventure
Filmens specifikationer
Original titel: Ten Commandments, The
Dansk titel: De Ti Bud
Instruktør: Cecil B. DeMille
Medvirkende:
Moses  Charlton Heston
Rameses  Yul Brynner
Nefretiri  Anne Baxter
Dathan  Edward G. Robinson
Sephora  Yvonne De Carlo
Lilia  Debra Paget
Joshua  John Derek
Sethi  Cedric Hardwicke
Bithiah  Nina Foch
Yochabel  Martha Scott
Vis alle medvirkende...
Stikord: De ti bud
Historisk
Bibelsk
Episk
Religion / Kirke / Gud
Klik for alle udgaver af filmen
Same Cast
DVD-pladens specifikationer
TV-system:  PAL DVD-pladen har regionalkoden 2.Region:
Oprindelse:  England
Features:
Ja Anamorphic (16:9) Ja Trailer
Production Notes Music video
Documentary Music score
Commentary Fact track
Interviews Gallery
Multi-angles Cast & Crew
Hidden Features Outtakes
DVD-Rom features Deleted scenes
Antal plader: 2Denne udgivelse indeholder 2 plade(r).
Billedformat Lydformat Sprog Tekster
Letterbox
DD 5.1
Engelsk
Tysk
Dansk
Engelsk
Aspect Ratio Kassette Pladetype Faste tekster
1,77 : 1 Keep Case DVD9 Ingen

Billedgalleri:

Brugernes bedømmelse:

Antal stemmer: 30

Gennemsnit: 9.1 ud af 10

Du kan også stemme.   

Laserdiskens vurderinger:

Hans Kr.
Mogens
Søren
Jan

De Ti Bud

Den legendariske filminstruktør Cecil B. DeMille, hvis film var kendt for ofte at indeholde både det bedste og det værste fra Hollywood, filmatiserede The Ten Commandments hele to gange, første gang som stumfilm, anden gang (denne udgave) som et farvestrålende overflødighedshorn af storslåede scener og aldrig-før-sete tekniske bedrifter. Scenerne, hvor Moses skiller det Døde Hav, og hvor De Ti Bud bliver skabt på Sinai bjerget, er stadig lige visuelt imponerende.

Peter S

Specielt om denne udgivelse:

  • Ekstra: 3 biograftrailers (1956, 1966, 1989)

Brugerne skriver om Ten Commandments, The (Charlton Heston):

Anmeldt af Lugosi, Aarhus C 16. april 2014
Den 7'ende dødssynd
Det var med blandede føleser jeg satte filmen i afspilleren, men påsken nærmer sig og derfor i sig selv en god grund til at se historien om De 10 Bud. Desuden havde dvdén stået på reolen i snart 10 år, jomfrulig urørt i ubrudt emballage en gang i mellem overvejet, men altid afvist – indtil nu. Jeg tror jeg har set alle sværd-og sandal film fra tidsperioden, men jeg må indrømme, det er ikke en genre der fanger mig, plus det faktum de alle er alt for lange, åh Cleopatra du var den sværeste af dem alle. Det gik desværre som jeg havde frygtet, de 3 timer føltes som 40 års ørkenvandring, så jeg ved hvordan det det var Moses! Nuvel, det er en bibelsk historie, så mine medeanmelders angreb på filmen mht. budskabet, synes tåbeligt – hvis du er ugudelig så se dog en anden film. Min anke går på den slet og ret er kedelig og uden dramaturgisk fremdrift. Det næste punkt som jeg virkelig irriteres over, er ublu brug af bag-projektion på optagelser instruktøren rent faktisk har lavet på historiske locations. Herefter filmes den aktuelle scene i et studie, med optagelserne som baggrund – det er elendigt lavet og er næppe et spørgsmål om manglende ressourcer, men simpelthen dovenskab.

Anmeldt af Svend Erik, Løkken 4. maj 2008
Masser af stjerner...
... er ikke tilstrækkeligt for at opnå en stjerne i denne bedømelse. Jeg har ikke studeret Cecil B. DeMille særligt indgående. Jeg kan dog slå fast, at hver gang jeg er stødt på hans navn, drejer det sig om et eller andet oppustet og vulgært billedmageri. Han har åbenlyst haft gode forbindelser i Hollywood for at få lov at lave alt det crab, han står for.
Denne film er, som flere andre af samme instruktør, overdimensioneret, oppustet, vulgær, klart højreorienteret, usammenhængende, uden indre logik, præget af dårligt manuskriptarbejde og dialog, idiotisk kostumearbejde, manglende personinstruktion og opulent score...
Kort sagt det mest ægte kitch, Hollywood kan opvise.

Anmeldt af Extract, Dyssegård 26. april 2008
Vandene skilles
Vandene skilles på mere end én måde i Cecil B De Milles film: Det er en film der deler vandene. Jeg har set værket på 3 Falkes 144 m2 store lærred. Det er en opulent og klæg kage som får én til at føle sig som en strassbourggås tvangsfodret med Cecil B opulence. Lad mig slå fast med det samme: Det er ingen god film. Det er Hollywood med alt hvad man dengang kunne stille med af stjerner, kulisser, effekter mv. Men nok fremmer overdrivelse forståelse, men garanterer ikke at der kommer en god film ud af det.

Anmeldt af Thomas Aquinas, Værløse 1. maj 2004
"MOSES!"
Cecil B. DeMilles gigantiske Bibel-buffet er noget af en ørkenvandring (undskyld udtrykket!) selv for en hærdet kollosalfilm-entusiast som jeg selv. Der er lige akkurat nok kunstnerisk nerve og filmisk finesse til at dække en lillefingernegl, og selvom Moses er imponerende da han skiller vandene, så var det vist også det eneste. Men som en god gang Gammel Testamenteligt konserves-føde er det udmærket, selvom den zionistiske propaganda emmer ud af hvert billede fra start til slut. Og man står helt af, da Gud rister De Ti Bud ind i stentavlerne. Heston kan ikke rigtigt finde en grimasse der kan passe!

Ret din egen anmeldelse af Ten Commandments, The (Charlton Heston) - klik her

Deltag i debatten om filmen Ten Commandments, The (Charlton Heston) - klik på "svar"

 Forfatter Emne: Ten Commandments, The (Charlton Heston)
Thomas Aquinas

Ten Commandments,  The (2-disc) (Blu-ray) Ten Commandments,   The (2-disc) Ten Commandments, The (3-disc) (4K UHD & Blu-ray) Ten Commandments, The (Both 1956 and 1923 Versions) (4-disc) (4K UHD & Blu-ray)
Se alle titler her
Sendt 2008/05/04 21:33:55 IP: Logget Svar...

De Ti Bud...helt uden bid???

Du er en hård dommer, Svend Erik! Hvordan kan det være, at du har set dig SÅ sur på filmen?
Svend Erik

Sendt 2008/05/04 23:07:57 IP: Logget Svar...

Jeg er ikke sur

Hej T.A.
Jeg er faktisk ikke sur på Ten Commandments - og indleder også min bemærkning med at informere om, at jeg ikke ved noget særligt om DeMille. Men jeg kan ikke umiddlbart finde noget, at hæfte en flig af begejstring på. Jeg har noteret mig dine 3 stjerner - og synes, det kunne være spændende at blive "corrected".
Mine indvendinger går på en række ting:
På det tidspunkt, hvor filmen indspilles, er Hollywood - i mine øjne - virkelig på spanden. Tv truer og man forsøger febrilsk at skabe konkurrence ved - i dette tilfælde - at lade tomme tønder buldre.
Man forlader sig på stjernernes magnetiske kraft - og undlader at instruere dem. Tidligere var de alene tilstrækkelige til at trække folk i biografen.
Udstyrsstykkerne tager udgangspunkt i tidens mode og kreerer kostumerne på dét grundlag - osv.
Jeg har ikke noget mod kitch, men når det severes helt uden nerve, bliver jeg hægtet af.
På samme tid fik vi nogle meget kitchede B-film produktioner, som jeg har det meget bedre med.
Jeg er faktisk ikke ude på at være en hård dommer, men kunne du ikke fremhæve nogle punkter ved filmen, som dokumenterer, hvorfor den aftvinger dig så mange stjerner?
Det kan muligvis have spillet ind på min bedømmelse, at jeg kort tid forinden havde set: Rom, åben by!?
Hvis jeg lige skulle fremhæve noget spændende ved filmen, er det Moses' deling af vandene - for sin tid et imposant filmisk virkemiddel. Desværre lader DeMille det bare være - i stedet for at knytte noget dramaturgi til fænomenet.
Thomas Aquinas

Sendt 2008/05/04 23:37:21 IP: Logget Svar...

Milde Moses

Det er i grunden lidt spændende med De Mille. Jeg har vistnok kun set "Samson og Delilah" udover denne, så mit kendskab til manden er heller ikke massivt. Jeg synes også at filmen er overvurderet, men jeg fandt den underholdende fordi den i dén grad imponerer med sine vanvittigt flotte billeder, og den "tillader" sig at være vulgær. Jeg er med på, at den er lavet i ramme alvor, men scenen med stentavlerne er ustyrligt morsom - alene Hestons mimik er fantastisk! Så måske er min bedømmelse ikke knyttet til særligt seriøse kriterier, så jeg kryber til korset eller i dette tilfælde til stentavlerne. Iøvrigt er det endog meget plausibelt at du med et mesterværk som Rossellini´s film i kroppen, har følt dig særligt frastødt af "De 10 Bud". Disker du ikke op med en anmeldelse af mesterværket?!
At filmen af mange amerikanske kritikere sættes højere end film som f.eks. "Ben Hur" og "Spartacus" fortæller nok noget om deres hang til forsimplinger af det religiøse, og her tror jeg at der er bred enighed om, at De Mille var ypperstepræsten. Hans sans for dette aspekt ved tilværelsen må vel nærmest (i bedste fald) betegnes som infantil.
Rent principielt: jeg spurgte iøvrigt til dit kors til Moses fordi det er en temmelig hård vurdering, men jeg er i grunden enig med dig på ét niveau og uenig på et andet. Men at filmen er overvurderet og bestemt ikke er et mesterværk, kan jeg kun give dig ret i. Ligesom med "White Christmas" f.eks. Curtiz var suveræn, men lavede også sine bommerter
Svend Erik

Sendt 2008/05/05 00:09:02 IP: Logget Svar...

White Christmas

Med hensyn til at gode håndværkere kan begå noget bras er netop White Christmas vel et af de allerbedste eksempler. Jeg ved ikke om sammenligningen holder, når vi taler DeMille? dertil er jeg for lidt bevandret i hans produktion. Jeg så i sin tid The Greatest Story Ever Told, og den lader ikke Ten Commandments meget efter hvad kitch angår.
Jeg kan imidlertid sagtens følge dig, når du f.eks. nævner scenen med stentavlerne. Jeg har bare ikke valgt at gå med på dén præmis. Lad mig bare nævne Hr. DeMilles opfattelse af den brændende tornebusk, eller dødens engel som en snigende tåge, eller Nerfertitis meget amerikaniserede ansigtstræk, eller de generelle tonefald dialogen fremføres i... altså, hvis filmen skal bedømmes på dens kitchvalue, kommer den ind på en meget høj placering.
Det hører nok med i mine betragtninger, at jeg generelt har det vanskeligt med The Bible Belt, som virkelig tog filmen til sig i sin tid.
Måske burde jeg ikke have belønnet filmen med et kors. For i virkeligheden mener jeg bestemt, at ingen filminteresseret bør være den foruden. Jeg har den da også i reolen.
Der findes en håndfuld film, som jeg gerne ville sidde og se sammen med nogle virkelige filmbuffs. Ten Commandments er én af dem.
Thomas Aquinas

Sendt 2008/05/05 00:10:28 IP: Logget Svar...

De Mille og Curtiz

Indlæggene krydsede hinanden. Jeg har skrevet lidt mere i mit sidste indlæg Iøvrigt vil jeg da gerne bryde samme og tilstå, at min vurdering af filmen - altså "De 10 Bud" - måske netop er funderet på dét du kalder "kitch-kriterier" og som jeg omtaler som "Gammel Testamentelig konserves". Man kan se en film med flere sæt briller, åbenbart. Jeg er nok smagsforvirret, men jeg mener egentlig at det er en fordel ved at være filmentusiast: man har ret til at være plat engang imellem og spise noget usundt,selvom man godt ved at det ikke er godt for én - og tilmed hævde, at det faktisk ER sundt
Svend Erik

Sendt 2008/05/05 00:18:20 IP: Logget Svar...

Tilbage til Rossellini

Jo, jeg vender tilbage til Rossellini. Det er mange år siden, jeg så den sidst, og jeg skal lige fordøje
Thomas Aquinas

Sendt 2008/05/05 00:22:48 IP: Logget Svar...

Deadwood?

Har du set serien og vil du evt. anmelde den? Det ku´ være vanvittigt interessant, at høre din om din oplevelse!
Svend Erik

Sendt 2008/05/05 00:26:27 IP: Logget Svar...

Sund mad

Jeg er 110% enig. Hvis man skulle være tvunget til kun at spise sundt, når det gælder film, ville interessen med sikkerhed snart dø ud. Jeg har det f.eks. ret godt med Tarantinos: Death Proof. Og i virkeligheden er den ikke sund. Jeg har det bare sådan med dét der sund/usund film: Når man er voksen nok, kan man vel selv bestemme, hvad man vil have at spise, og man finder nok ud af at spise grønt med passende mellemrum? En gang imellem MÅ man bare køre Independent day - ingen behøver vide det.
Svend Erik

Sendt 2008/05/05 00:29:44 IP: Logget Svar...

Deadwood

Har ikke set den; kun enkelte klip. De fængede ikke rigtigt - jeg er en smule puritansk, når det kommer til westerns, og har det desuden vanskeligt med TV-serier. Men jeg er da fristet af de box-tilbud, der nu kommer med serien. Jeg overgiver mig såmænd nok snart. Og så undlader jeg ikke at lade høre fra mig.
Thomas Aquinas

Sendt 2008/05/05 00:46:09 IP: Logget Svar...

Deadwood? - continued

Jeg er selv meget begejstret, også fordi at serien faktisk bliver bedre. Den første sæson manglede en hel del i kompleksitet, men det har ændret sig. I skrivende stund mangler jeg at få set 3. Sæson, så min iver er selvklart stor. Jeg er af dén overbevisning, at serien i 2. Sæson for alvor bliver episk, så jeg håber selvfølgelig på den helt store kulmination!
Iøvrigt skippede jeg faktisk serien i sin tid, fordi jeg synes at den så kedelig ud, når man så en teaser!
Svend Erik

Sendt 2008/05/23 12:36:18 IP: Logget Svar...

Deadwod i dødvande?

T.A., det kunne godt se ud som om jeg er en hård hund hvis man relaterer vore to opfattelser af Deadwood, og jeg kan da heller ikke komme helt på omgangshøjde med din begejstring for serien. Jeg kan godt fornemme, hvor noget af din velvilje stammer fra. Jeg synes, at der spilles godt, selvom skuespillerne trækkes med en monstrøs dialog - det er godt gået. Men jeg er næsten allergisk overfor denne TV-serie-facon, der opklipper det, der skulle være handling, i bitte små stykker, som standser fremdrfiten hele tiden. Jeg er heller ikke god til nærbilleder. Heldigvis bruger fotograferne en pæn og grundlægende ukunstlet fotografering, som vinder i effekt ved tintningen (som ellers generelt set begynder at kede mig - det ville være fint at se en fotograf, der turde bruge ufiltreret farvefilm).
Thomas Aquinas

Sendt 2008/05/23 14:49:32 IP: Logget Svar...

Er "Deadwood" død?

Jeg er jo slet ikke western-ekvilibrist som du er, og det er endog meget muligt, at jeg er for generøs i min vurdering. Ingen tvivl om at dialogen virker pretentiøs (pretiøs i gamle dage) og er udtryk for én eller anden form for manér som ikke passer ind i serien som helhed. Men jeg synes omvendt at 2. Sæson tegner nogle endog meget spændende portrætter som både er episk og dramatisk skarpsindige, og fik mig til at tænke på "Bad Company". Og jeg kan ikke helt følge dine betragtninger omkring at fortællerytmen står i stampe; jeg synes netop at der er lagt mere omhu i at få beretningen til at skride mere gnidlingsløst fremad. Måske hænger vores divergerende opfattelser sammen med, at vi "læser" den med forskellige briller, forstået på dén måde, at vores forventninger til western-matricen har mærkbare forskelle i styrken. Med dit kendskab til genren ser du den simpelthen bare merei dybden, mens jeg som lykkeligt uvidende dåre overser (eller ser igennem fingre med) de mange brist? Jeg oplever (foreløbigt) "Deadwood" som et (omend som du nævner lejlighedvis kunstlet) forsøg på både at være episk og psykologisk på en sådan måde, at selve handlingens substans bliver sekundær til vægtningen af persontegningen som bliver udtryk for typebestemte karakteristika ved datidens levemåde, som både forbinder den med vores egen tid og viser dens særegenhed, altså vel dét alt godt drama skal, hvis det skal overskride sin formelle genre. Ser du ikke serien på dén måde, i det mindste i sin intention?
Jeg ser iøvrigt meget frem til sidste sæson, og håber det bedste!
Svend Erik

Sendt 2008/05/26 14:30:01 IP: Logget Svar...

At se Deadwood

Jeg har gjort mit bedste for ikke at stille Deadwood til regnskab i forhold til western-taditioner. Det er ikke sikkert, det helt lykkes, selvom jeg bilder mig ind, at jeg f.eks. godt kan se bort fra min interesse for westerns, når jeg ser film fra Marvels univers. Jeg synes nemlig ikke, at der er så mange western-træk ved serien, at vi har at gøre med en egentlig western, hverken i Fordsks, Hawksk, revisionistisk eller spaghettisk forstand.
Jeg ser den bestemt heller ikke som et forsøg på at give en beskrivelse af datidens dagligliv i grænselandet. Dertil er figurernes reflektioner og tilhørende dialog alt for eleveret. Jeg har selvfølgelig funderet over, hvad det så er, vi har her. Indtil videre er det min opfattelse, at serien primært er en kommentar til vores egen tid. Umiddelbart et opgør med den overdrevne politiske korekthed, der begynder at give nogle amerikanere åndenød, dernæst en spekulation over klimaet indenfor erhverv, politik, religion og andre samfundsanliggender, der påstås præget af nepotisme, grådighed, racisme, lovløshed, immoral, iloyalitet, desrespekt for liv... you name it. De sider af serien er såmænd interessante nok, men det er godt nok en ordentlig dosis, vi får
Jeg er nu i gang med 3. sæson, og Hearst er trådt ind på scenen. Min reaktion er interessant, for jeg ser gerne, at Olyphant og McShane får ham ryddet af vejen i en fart. Serien kan ét eller andet, der pirrer én, men jeg er ikke helt enig med mig selv om, hvad det kan være, for dramatisk set er det godt nok en sejtrækker.
Thomas Aquinas

Sendt 2008/05/26 20:02:23 IP: Logget Svar...

Mere dødt træ

Jeg glæder mig til at læse din anmeldelse af 3. Sæson. Og iøvrigt også til flere meningsudvekslinger. Jeg synes serien kalder på det!
poul

Sendt 2012/05/05 13:20:49 IP: Logget Svar...

komentar

En utrolig flot og dejlig film, en stor tak til alle skuespillere og cecil b. mille.

Start en debat om denne udgave af Ten Commandments, The (2-disc) - klik her

Klik her for print-venlig udgave

 
Tlf: (+45) 98 13 22 22      mail@laserdisken.dk      CVR: 10 19 42 45