Udgivet 24. august 2015
af Entertainment One
|
SUM51894D
/
UPC# 5030305518943 |
|
|
|
|
Bestil filmen i Laserdisken!
|
|
|
|
 |
Summit Ent.
-
2015
England
-
Farve
-
137 min
|
 |

|
|
|
DVD-pladens specifikationer |
|
|
TV-system: PAL
|
Region:
|
|
Oprindelse: England |
|
|
Features: |
|
 |
Anamorphic (16:9) |
|
Trailer |
|
Production Notes |
|
Music video |
 |
Documentary |
|
Music score |
|
Commentary |
|
Fact track |
|
Interviews |
|
Gallery |
|
Multi-angles |
|
Cast & Crew |
|
Hidden Features |
|
Outtakes |
|
DVD-Rom features |
|
Deleted scenes |
|
Antal plader: 1 |
|
Billedformat |
Lydformat |
Sprog |
Tekster |
Letterbox
|
DD 5.1
|
Engelsk
|
Engelsk
|
Aspect Ratio |
Kassette |
Pladetype |
Faste tekster |
2,35 : 1 |
Keep Case |
DVD9 |
Ingen
|
|
Billedgalleri:
|
Laserdiskens vurderinger:
 |
Niels Ole |
 |
|
|
|
There is no murder in paradise.
Næsten-danske Daniel Espinosa (okay, han er svensker), der lavede den helt absurd seje Safe House, står bag denne thriller, der udspiller sig i Stalins Sovjetunionen. Tom Hardy spiller Leo Demidov, en idealistisk, Stalin-tro officer, der beslutter sig for at efterforske en række barnemord. Men her er problemet: staten anerkender slet ikke eksistensen af barnemord, endsige seriemordere. Demidov afskediges og bliver sendt til en arbejdslejr i den anden ende af landet ('Ruslands røvhul'), men så beslutter han sig for at fortsætte jagten som civil.
Foruden instruktøren ses tre skandinaviske skuespillere i ikke uvæsentlige roller; svenske Noomi Rapace som Leos store kærlighed - den smukke og hemmelighedsfulde Raisa, den libanesisk-fødte svensker Fares Fares som Leos bedste ven Alexei, og ikke mindst den danske superstjerne Nikolaj Lie Kaas i en ganske interessant birolle som Raisas kollega Ivan.
David
Specielt om denne udgivelse:
- Audio: Engelsk DD5.1
- Undertekster: Engelsk (for hørehæmmede)
Special feature:
- Featurette: Reflections of History - Recreating the World of Child 44 (ca. 8 minutter)
|
|
Brugerne skriver om Child 44:
|
Anmeldt af
Thomas Aquinas, Værløse |
28. december 2018 |
|
Mord i Sovjet |
|
Manden bag "Snabba Cash" og "Safe House" har med denne film forsøgt sig med at skabe såvel et tidsbillede som en fremstilling af den totalitære stats virkemidler i forsøget på at dække over en række barnedrab, men han stræber så meget efter at det skal lykkes, så han ender med at tabe en del af det på gulvet. Der er flere ting galt med filmen, men overskriften må være, at der mangler overblik. Espinosa disponerer ikke sin film særligt klart, ligesom han enten har overinstrueret eller overladt skuespillerne til sig selv; de fleste af dem, særligt Tom Hardy, spiller som om de var med i en kostbar Shakespeare-opsætning, og det er ganske rigtigt yderst irriterende, at de alle skal tale med tydelig russisk accent. Man opgiver nærmest at høre hvad de siger til sidst. Noomi Rapace gør det godt som Hardys tragiske hustru, men hendes rolle får ikke den rette dramatiske placering i historien til at det betaler sig, hvilket i øvrigt gør sig gældende for flere af de medvirkende. Oldman og Hardy er mere optaget af, hvem der kan råbe højest i deres scener sammen, end om at skabe noget i fællesskab. Det er ikke en vellykket film, og underligt, at instruktøren ikke har forsøgt at lægge sig mere op ad de virkelige drabssager, som man ser dem skildret i den langt bedre film "Citizen X" og i den tememligt ringe "Evilenko". Det er ikke en videre god film det her, men billederne er flotte, og filmen har et dyrt udtryk. Ærgerligt at der ikke kunne være lidt mere substans end tilfældet er.
|
|
|
Anmeldt af
Svend Erik, Løkken |
6. juli 2016 |
|
Mord i stalintiden. |
|
Det er vanskeligt at se, om det er de mange tråde i filmen, eller det er Espinosa, der ikke magter det store produktionsapparat, men noget er galt. Filmens dramaturgi virker fodslæbende og billedfortællingen er for hullet. Der er ellers mange gode kræfter i gang lige fra Ridley Scott i producersædet over Tom Hardy i hovedrollen til Nikolaj Lie Kaas i en mindre men betydningsfuld birolle. Desværre spilles der ujævnt, som om Espinosa ikke har kunnet styre kontinuiteten. Hertil kommer en uheldig insisteren på at alle skal tale med russisk accent, hvilket næsten afstedkommer sprogforbistring. Historien er ellers ikke ueffen, der er spændingsmomenter nok, og ind imellem er der sekvenser, som fungerer udmærket. Billedsiden er overdreven dyster, eller rettere, den er ganske enkelt så mørk, at detaljer tabes. Der er, som det vel forståes, meget at brokke sig over, men filmen er ikke uden underholdningsværdi, hvorfor det nok går an at se den.
|
|
|
Ret din egen anmeldelse af Child 44 - klik her
Start en debat om filmen Child 44 - klik her
Start en debat om denne udgave af Child 44 - klik her
|
Klik her for print-venlig udgave |
|