Udgivet 21. marts 2016
af Universal
|
8306204
/
UPC# 5053083062040 |
|
|
|
|
Bestil filmen i Laserdisken!
|
|
|
|
 |
Universal
-
2015
USA
-
Farve
-
122 min
|
 |
|
|
|
DVD-pladens specifikationer |
|
|
TV-system: PAL
|
Region:
|
|
Oprindelse: England |
|
|
Features: |
|
 |
Anamorphic (16:9) |
|
Trailer |
|
Production Notes |
|
Music video |
 |
Documentary |
|
Music score |
|
Commentary |
|
Fact track |
|
Interviews |
|
Gallery |
|
Multi-angles |
|
Cast & Crew |
|
Hidden Features |
|
Outtakes |
|
DVD-Rom features |
|
Deleted scenes |
|
Antal plader: 1 |
|
Billedformat |
Lydformat |
Sprog |
Tekster |
Letterbox
|
DD 5.1
|
Engelsk Tysk
|
Dansk Engelsk
|
Aspect Ratio |
Kassette |
Pladetype |
Faste tekster |
2,35 : 1 |
Keep Case |
DVD9 |
Ingen
|
|
Billedgalleri:
|
|
Steve Jobs
Dette er historien om manden bag Apple, den nu afdøde Steve Jobs. Filmen bliver fortalt i tre kapitler, tre produktpræsentationer, der samtidig repræsenterer vendepunkter i Jobs' liv og karriere: Fra den oprindelige lancering af Macintosh-computeren, over NeXT-kuben, da Jobs var ude af sit gamle selskab, Apple, til præsentationen af iMac'en. Danny Boyle har instrueret, Aaron Sorkin har skrevet manuskriptet, og Michael Fassbender spiller titelrollen.
Jobs var en kontroversiel og ikke altid behagelig person. Filmen skal ikke tages helt bogstavelig, som var det en dokumentar. Boyle og Sorkin prøver i stedet at komme ind under huden på ikonet Jobs og udforske myten bag geniet ved at opstille tre delvist fiktive situationer, hvor Jobs - på grænsen til succes eller fiasko - bliver konfronteret med de folk i hans liv, der har betydet mest for hans succes, og de folk hans helst ikke vil kendes ved.
Specielt om denne udgivelse:
- Audio: Engelsk DD5.1
- Undertekster: Engelsk, dansk, svensk, norsk, finsk, tysk, islandsk m.fl.
Special features:
- Dokumentar: Inside Jobs - The Making of Steve Jobs (ca. 44 minutter)
|
|
Brugerne skriver om Steve Jobs (Michael Fassbender):
|
Anmeldt af
Thomas Aquinas, Værløse |
22. august 2017
|
|
Et halvspist æble |
|
Selvom filmen balancerer på kanten af det pretentiøse og det iscenesatte, så formår Boyle alligevel at tegne et portræt af mennesket bag masken og Fassbender er så meget bedre en skuespiller end Ashton Kutchner, at filmen alene i kraft af hans præstation bliver den absolut bedste af de to der er lavet om manden indtil videre. Konflikten mellem geniets frembringelser og hans forsømmelser i privatlivet er set før, men her får den en ekstra dimension fordi Jobs hele tiden står til rådighed og aldrig har fri; han lever og ånder for sit job og på grund af sin baggrund har han ikke så meget empati at det gør noget. Boyle - og Fassbender - skaber derfor et billede af et meget ensomt menneske der forandrede verden. Det er dog en skæbne! Winslet, Daniels og Rogen er alle glimrende, men det er filmens særlige flow (herunder den rigelige dialog) der skaber dens kraftige ud -og indtryk.
|
|
|
Anmeldt af
Svend Erik, Løkken |
25. oktober 2016
|
|
Koncert for Mac |
|
Filmen er i sin opbygning næsten at sammenligne med en philharmonisk symfoni, organiseret i tre satser over et tema. Første sats er lanceringen af Macintosh, anden er præsentationen af Next og sidste er afsløringen af iMac'en. Temaet er mennesket, der føler sig tilsidesat og derfor ikke tager andre ind, ikke engang sin egen datter. Aron Sorkin har interesseret sig for smerten ved at stå udenfor og længslen efter at turde vise kærlighed. Det behøver ikke at handle om Steve Jobs, men han bliver eksemplifikationen på det eksistentielle problem, som mange menneskers følelser kredser om. Boyle formår at skabe cinematisk liv og spændstighed til historien, som i realiteten kun bevæger sig meget lidt og forsigtigt. Det gør han f.eks. ved at lade billederne fortælle særdeles dramatisk, og ved at udnytte sine stjerners fulde klaviatur. Fassbender er stålsat, skruppelløs og skrøbelig, Kate Winslet indtagende smuk og etisk fast-forankret, Jeff Daniels dækker adskillige facetter fra dumt svin til følsomt menneske i en af sine bedste roller og Seth Rogen styrer fri af sine platte sider for at fremstille et rigtigt menneske. Instruktøren har virkelig formået at virke som en dirigent, der får sine musikere til at skabe en sammenhængende helhed - måske filmens største styrke. Sorkins dialog er en dynamisk og bærende del af filmens substans, og derfor finder man sig for en gangs skyld i den cineastiske modsætning, at filmen er overordentlig snakkesalig. Ikke nogen stor film om et design- og salgsgeni, men en meget mere end hæderlig film om smerten ved at stå alene.
|
|
|
Anmeldt af
Extract, Dyssegård |
8. juli 2016
|
|
Et førsteklasses røvhul |
|
Det indtryk man får af Steve Jobs når man ser filmen, er, at han var et førsteklasses røvhul. Det er Jobs bag kulissserne med alle de skænderier med ekskonen over hans barn udenfor ægteskab, Lisa. Filmens styrke er samspillet mellem Michael Fassbenders Jobs og Kate Winslets Joanna Hoffman. Skuespillet er godt men historien er tynd med enkelte nedslag i Jobs karriere omkring lanceringen af den oprindelige Macintosh i 1984 med flashbacks til bygningen af den første Apple computer i Jobs garage i 1976, fyringen fra Apple i 1988, tilbagevenden i 1996 og lanceringen af iMac i 1998, men med stærkt fokus på skænderierne bag kulisserne og det er mildest talt ikke et sympatisk billede der tegnes af Jobs. I øvrigt en yderst ordrig film, hvor replikkerne overlapper hinanden og ofte slår gnister, men bliver lidt trættende henimod slutningen af den godt 2 timer lange film.
|
|
|
Ret din egen anmeldelse af Steve Jobs (Michael Fassbender) - klik her
Start en debat om filmen Steve Jobs (Michael Fassbender) - klik her
Start en debat om denne udgave af Steve Jobs (Michael Fassbender) - klik her
|
Klik her for print-venlig udgave |
|