An unknown error occurred:
UnexpectedClosure
INCLUDEFORM
!

[/!]
 
0.00 kr
Kurven er tom
Til kassen

Log ind

Nyhedsmail
Følg din ordre
FAQ
Sitemap

Alien Anthology   (4-pack) (Blu-ray) (BD) Alien Anthology (4-pack) (Blu-ray)

Udgivet 16. januar 2012 af 20th Century Fox 5174907000 / UPC# 5039036050319

Alien Anthology   (4-pack) (Blu-ray) (BD) - Klik her for at se billedet i stor størrelse.
Laserdisken (DK)
Pris: 179.00 kr Klik for at lægge i Laserdiskens indkøbskurv.

Ikke på lager, men kan bestilles
Klik her for leveringstider

Bestil filmen i Laserdisken!

Medierådets aldersgrænse. 20th Century Fox - 1979-1997
USA - Farve
Ønskeliste
ActionGysScience FictionRum-film
Filmens specifikationer
Original titel: Alien
Instruktør: Ridley Scott
  James Cameron
  David Fincher
  Jean-Pierre Jeunet
Medvirkende:
Ripley  Sigourney Weaver
Stikord: Alien Saga
H.R. Giger
Futuristisk
Monster
Rumskibe / Rumfart
Rumvæsen / Alien
Klik for alle udgaver af filmen
Same Cast
Blu-ray pladens specifikationer
Oprindelse:   England Blu-ray pladen har regionalkoden 0.Region:
Features:
3D Trailer
Digital Copy Music video
Documentary Ja Music score
Ja Commentary Picture-in-Picture
Interviews Gallery
Multi-angles Cast & Crew
Hidden Features Outtakes
Web features Ja Deleted scenes
Antal plader: 4Denne udgivelse indeholder 4 plade(r).
Billedformat Lydformat Sprog Tekster
Letterbox
DTS-HD MA
Engelsk
Fransk
Dansk
Engelsk
Aspect Ratio Kassette Pladetype Faste tekster
  Box Set BD50 Ingen

Denne collection indeholder

Billedgalleri:

Brugernes bedømmelse:

Antal stemmer: 3

Gennemsnit: 9.3 ud af 10

Du kan også stemme.   


Alien Collection

Alien

"In space no one can hear you scream"

Transport-rumskibet Nostromo sejler gennem mørket på vej tilbage mod Jorden med sin besætning på 7 mennesker i dvale, da det modtager et nødsignal fra en ukendt planet.
     Besætningen bliver vækket med ordre om at undersøge sagen nærmere. De finder et forulykket rumskib på planeten, men selv om piloten forlængst er død, er skibet ikke forladt. Lastrummet indeholder nemlig tusindvis af æg...
     Da et af besætningsmedlemmerne bliver overfaldet af en mystisk organisme, bliver han slæbt om bord på Nostromo af kaptajnen, og det skal vise sig at være skæbnesvangert. Organismen udvikler sig til et imponerende monster, der gør det af med skibets besætning én efter en ...
     Warrent officer Ellen Ripley tager kampen op mod monsteret, men snart står hun helt alene...

Alien-filmen behøver efterhånden ikke nogen introduktion. Det er en film, man bør kende, lige meget om man er filmfreak eller ej. Alien tager elementer fra de klassiske haunted house-film, kombinerer dem med et Science Fiction-univers og smider et godt, solidt monster ind i blandingen.
     H. R. Gigers forfærdelige monster trængte ind i hovedet på en hel generation af biografgængere og filmfolk, og det har ikke siden været muligt at lave et rummonster, der har undgået sammenligning med Gigers klassiske design.
     Ridley Scott skabte med Alien en iskold, kynisk film, der var den første til at beskrive rummet som en beskidt arbejdsplads. Science Fiction-genren blev aldrig den samme igen.

Aliens

"This time it's war!"

Som den eneste overlevende efter begivenhederne i den første film bliver Ripley samlet op af et rumskib blot for at opdage, at hun har ligget i dvale i 57 år. Alle, hun kender og elsker, er væk, og firmaet Weyland-Yutani giver hende skylden for, at Nostromo gik tabt. Det efterlader hende alene med et usselt job og ringe fremtidsudsigter.
     Men Ripley bliver kontaktet af Weyland-Yutani igen, da man mister kontakten med en koloni på planeten LV-426, den selvsamme planet, Ripley landede på i den første film.
     Et hold hardcore space marines bliver sendt af sted for at undersøge sagen, og Ripley tager med for at rådgive dem. Men der går ikke længe, før aliens'ene er løse igen!

James Cameron overtog Alien-serien med denne eksplosive 2'er. Dermed gjorde han serien til sin egen og gjorde alle forsøg på at lave en efterfølger så meget sværere.
     Alien og Aliens kunne næsten ikke være længere fra hinanden. Alligevel bør de stå side om side på enhver filmelskers hylde, for de supplerer hinanden på fornemste vis.
     Cameron tager universet og karakteren Ripley og tænker historien videre. Fysisk overlevede Ripley den første film, men mentalt er hun dybt skadet. Aliens handler om, hvordan Ripley konfronterer sine dæmoner og forsøger at finde en normal tilværelse igen.
     Aliens er den ultimative rum-actionfilm, men den holder, fordi den i sit hjerte har en kompleks og imponerende præstation fra Sigourney Weaver. Meget overraskende og næsten helt uhørt, men bestemt ikke ufortjent, blev hun nomineret til en Oscar for bedste kvindelige hovedrolle.

Alien³

"The bitch is back"

Et uheld om bord på rumskibet Sulaco, der er på vej tilbage til Jorden, får skibets autopilot til at sende den sovende besætning ud i "redningsbådene". Ripley vågner op på planeten Fiorina 161, hvor to ubehagelige overraskelser venter hende: De øvrige overlevende fra den forrige film er blevet dræbt - og monsteret, som hun troede, hun havde slået ihjel, har sneget sig med ned på planeten som blind passager. Men ikke nok med det - Fiorina 161 er en fængselsplanet, og der er ikke et eneste våben!
     Ripley er tilbage, hvor hun startede. Alene, ansigt til ansigt med monsteret.

Nok en af de hurtigste måder at starte et værtshusslagsmål på er at bringe spørgsmålet om Alien³'s kvaliteter op. Meningerne er virkelig delte.
     Personligt mener jeg, at filmen begår én afgørende fejl: Den respekterer ikke sin forgænger. Hele Aliens gik jo ud på, at Ripley skulle genskabe det liv, hun havde mistet. Men det første Alien³ gør, er at berøve hende alt, hvad hun kæmpede for - sin nye datter, kærligheden og sin kvindelighed (illustreret ved at hendes hår bliver barberet af, og hun bliver tvunget til at gå i samme anonyme uniform som de mandlige fanger).
     Vel vidende at det ville være umuligt at overgå Camerons genistreg i Aliens, har man valgt at gå tilbage til den oprindelige formel fra den første film, og det er selvfølgelig fint nok, men det var måske ikke nødvendigt at vaske tavlen helt ren.
     Filmen har dog en interessant stemning takket være David Fincher (SE7EN, Fight Club), der her debuterede som spillefilmsinstruktør. Men han kan ikke gøre noget ved det amatøragtige manuskript og de pinligt ringe effekter.

Alien: Resurrection

"Witness the resurrection"

200 år efter den forrige film befinder vi os på et militært forskningsrumskib, hvor et eksperiment er i fuld sving. Ved hjælp af bloddråber fra Fiorina 161 har man genskabt Ripley... og Alien-monsteret! En bande smuglere dukker op for at levere en række mennesker i dvale til forskerne på rumskibet. Hvad de ikke ved er, at disse mennesker skal bruges som mødre til at udklække en masse nye aliens. Det går selvfølgelig helt galt...

Jeg ved ikke, hvad der er værst. At slå Michael Vincott ihjel alt for tidligt. At tilføje den dér franske humor. Eller det forfærdelige "hånd i en sok"-monster til sidst.
     Det er svært at hade en film, der har et så elegant og skræmmende monster, men den franske instruktør Jean-Pierre Jeunet gør det faktisk muligt. Udover at historien er blottet for forbindelse til de forrige film (selv Ripley har fået en make-over og er blevet til en ny karakter), så er den også kluntet fortalt.

Filmen har masser af stil, men den har intet med Alien-universet at gøre. En svag afslutning på sagaen.

David

Specielt om denne udgivelse:

Disc 1: Alien
  • Theatrical Version: 116:35 min / Director's Cut: 115:49 min
  • Audio: Engelsk 5.1 DTS-HD Master Audio
  • Undertekster: Engelsk, dansk, svensk, norsk, finsk m.fl.
Special features:
  • Introduktion af Ridley Scott (Director's Cut Only)
  • Kommentarspor med Ridley Scott, Sigourney Weaver, Tom Skerritt, Veronica Cartwright, Harry Dean Stanton, John Hurt, Dan O'Bannon (manus), Ronald Shusett (producer) og Terry Rawlings (klipper)
  • Kommentarspor med Ridley Scott (Theatrical Version Only)
  • Final Theatrical Isolated Score by Jerry Goldsmith
  • Composer's Original Isolated Score by Jerry Goldsmith
  • Fraklippede og forlængede scener (15:42)
Disc 2: Aliens
  • Theatrical Version: 131 min / Special Edition: 148 min
  • Audio: Engelsk 5.1 DTS-HD Master Audio
  • Undertekster: Engelsk, dansk, svensk, norsk, finsk m.fl.
  • Bemærk: Indeholder danske tekster, selv om det ikke er nævnt på omslaget!
Special features:
  • Introduktion af James Cameron (Special Edition Only)
  • Kommentarspor med James Cameron, Gale Anne Hurd (producer), Stan Winston (alien FX), Robert & Dennis Skotak (visuelle FX), Pat McClung (model FX), Michael Biehn, Bill Paxton, Lance Henriksen, Jenette Goldstein, Carrie Henn og Christopher Henn
  • Final Theatrical Isolated Score by James Horner
  • Composer's Original Isolated Score by James Horner
  • Fraklippede og forlængede scener
Disc 3: Alien³
  • Theatrical Version: 109 min / Special Edition: 138 min
  • Audio: Engelsk 5.1 DTS-HD Master Audio
  • Undertekster: Engelsk, dansk, svensk, norsk, finsk m.fl.
  • Bemærk: Indeholder danske tekster, selv om det ikke er nævnt på omslaget!
Special features:
  • Kommentarspor med Alex Thomson (fotograf), Terry Rawlings (klipper), Alec Gillis & Tom Woodruff (alien FX), Richard Edlund (visuelle FX) og Paul McGann
  • Final Theatrical Isolated Score by Elliot Goldenthal
  • Fraklippede og forlængede scener
Disc 4: Alien Resurrection
  • Theatrical Version: 104 min / Special Edition: 111 min
  • Audio: Engelsk 5.1 DTS-HD Master Audio
  • Undertekster: Engelsk, dansk, svensk, norsk, finsk m.fl.
  • Bemærk: Indeholder danske tekster, selv om det ikke er nævnt på omslaget!
Special features:
  • Introduktion af Jean-Pierre Jeunet (Special Edition Only)
  • Kommentarspor med Jean-Pierre Jeunet, Herve Schneid (klipper), Alec Gillis & Tom Woodruff (alien FX), Pitot (visuelle FX), Sylvain Despretz (design), Ron Perlman, Dominique Pinon og Leland Orser
  • Final Theatrical Isolated Score by John Frizzell
  • Fraklippede og forlængede scener

Brugerne skriver om Alien Anthology:

Anmeldt af Thomas Aquinas, Værløse 25. november 2015
Monstret fra rummet

Alien ***1/2

Horror/SF-filmen par excellence var den første der lavede den ganske fortrinlige syntese af det bedste fra henholdsvis SF og horror. Eminent sat i scene med nogle helt imponerende set designs og Jerry Goldsmiths musik er forlængst blevet klassisk. En klar vinder!

Aliens ***1/2

I denne fremragende opfølger på den originale film er uhyggen veget til fordel for non-stop action. Hæsblæsende fra start til slut. Jeg er vild med den scene, hvor Ripley indser at hun befinder sig midt i moderdyrets rede! Det er fandme gustent,du! Nerverne sidder uden på tøjet fra første til sidste billede!
Cameron har skabt en flot film!

Alien 3

Filmen fungerer bare ikke rigtigt. Kun slutningen er godt lavet, men på det tidspunkt har man mistet interessen og er på sin vis lettet over at de fleste cast-medlemmer er blevet flået! Muligvis nok visuelt flot lavet, men historien snøvler sig afsted.


Anmeldt af Det Burde Være forbudt At Sælge VHS :) Og Snart Dvd'er, Aalborg SØ 4. december 2014
desværre er aliens meget grumset, den film jeg synes er den bedste
ron perlman er en skamplet i 4'eren og duer ikke til rollen
4'eren har de flotteste visuelle aliens der virkelig savler og er mere levende end de forrige film men det så også det eneste for den skulle aldrig være lavet.

Det er i bund og grund bare en god idé: send en gruppe personer ud i verdensrummet i et rumskib og slip en ondsindet og dødsens farlig fjende løs. Det afgrænsede rum, det ukendte og det fjendtlige er gode komponenter, der kan varieres i det uendelige. I en kombination med andre genrer har Alien-serien formået at opdatere scifi-gyseren i en grad, der har været inspirerende for nærmest alle andre, der ville lave rumgysere og spændingsfilm i deep space. Den samlede antologi af de fire centrale film er netop udkommet på dansk BD. Igen.

Det er sjældent set, at en serie af film over så mange år – den første er fra 1979 og den seneste er fra 1997 – har tiltrukket en så nævneværdig række af forskellige instruktører. De fire instruktører, Ridley Scott, James Cameron, David Fincher og Jean-Pierre Jeunet, har skabt fire film, der godt nok tager udgangspunkt i samme karakterer og handlingstråde, men det er blevet til fire meget forskellige film, der har hver deres forcer. Ydermere formår de på hver sin måde at skrive Alien-handlingen ind i forskellige subgenrer.

Ridley Scotts første film Alien (1979) tager udgangspunkt i science fiction-filmens velkendte plot om det ukendte rumskib, der skal inspiceres. Ombord møder de dog rædsler, der gør, at filmen måske i højere grad er en gyser. Fans kan skændes længe om, hvad der er hovedgenren. Med meget overbevisende special effects formåede filmen at være særdeles stilskabende. Traditionelt er anmeldere henholdende over for scifi, hvilket også undergik Alien. Filmen blev nedsættende kaldt en gyser om det hjemsøgte hus placeret i rummet. I princippet er det faktisk en meget præcis beskrivelse, og netop dette – på trods af den nedsættende tone i anmeldelserne – blev det særlige ved filmen, der gjorde den original.

James Camerons efterfølger Aliens (1986) var længe undervejs trods et pænt overskud i box office på den første. I mellemtiden beviste Cameron med The Terminator (1984), at scifi – i en eller anden afart – var kommet til en ny guldalder. Ridley Scott havde også medvirket til dette med Blade Runner (1982). Cameron sender Ripley tilbage til der, hvor monstret kom fra, for at finde og udslette dem. Her trækker Cameron stadig på de velkendte gyserundertoner, men i en post-Viet-Nam-krigen trak han også på krigsfilmens helt grundlæggende genretræk. I modsætning til første film var den fra starten velmodtaget.

Seriens lavpunkt kommer med den tredje film i serien Alien 3 (1992) med David Fincher ved roret. Filmen går all in på actiongenren, og trumfer de to øvrige meget stemningsmættede film med spektakulære kampsekvenser, der havde til hensigt at overtrumfe de første. Det blev kritiseret, og var også en skam, for det, der gør de to første til så vellykkede film, er den veletablerede afveksling mellem forskellige tonaliteter. Filmens tilblivelseshistorie er også en saga for sig. Fincher blev hentet ind meget sent i forløbet på et tidspunkt, hvor manuskriptet slet ikke var færdig. Den endelig film, som undervejs havde flere store problemer, fordi producere ikke gav Fincher relativt frie hænder, ender med at blive klippet sammen i en anden version end den, instruktøren havde godkendt. I dag afskriver Fincher sig filmen, der var hans ilddåb som spillefilmsdebutant.

Den foreløbigt sidste film i serien er Jean-Pierre Jeunets Alien Resurrection (1997), som var hans internationale film i kølvandet på sine to store franske semisurreelle successer. Filmen fastholder udgangspunktet i scifigyseren med særlige actionmættede undertoner, men de pudsige og sære indslag, der er helt særlige for Jeunets film er ikke udeladt her. Han understreger – trods en franchise-film som denne – sin status som en international auteur. I modsætning til Fincher fik Jeunet den såkaldte ’creative control’. Derfor bragte han en række af sine tidligere samarbejdspartnere med sig til denne, og tilførte Alien-serien en film, der også trak på en sort humor, som nogle finder malplaceret i universet, men faktisk gør Alien Resurrection til en særlig oplevelse i seriens univers.

At se disse fire film i følge af hinanden er i sig selv i stor oplevelse, fordi sammenhænge og faktisk især forskelle kommer til at træde frem i et klarere lys. Det helt særlige for fans, buffs og andre alien-interesserede ved denne udgivelse er, at det ikke kun er de fire biograffilm, der her er samlet. De første tre film er vedlagt i såvel den oprindelige udgave som den senere reviderede udgave. I Scotts ’director’s cut’ er det i modsætning til andre ’cuts’ faktisk her en et minut kortere version, mens flere scener er klippet ind. Det er faktisk en mere tight og mere spændstig udgave af den tidligere film. I Camerons udgave af Aliens i den såkaldte ’special edition’ er det i stedet en noget længere og roligere udgave af den første film, der giver seeren mulighed for at dvæle ved særlige detaljer. I Finchers Alien 3 er det en af instruktøren ikke-godkendt specialudgave, der heller ikke helt redder filmen ud af at være seriens svageste led. Jeunets Alien Resurrection eksisterer således stadig ’kun’ i den ene udgave.

Denne udgave af Alien-serien tilfører faktisk egentlig ikke rigtig noget nyt. For et par år siden blev samlingen under samme titel Alien Anthology (2010) udgivet, og den forhåndenværende udgave af serien er faktisk blot en udgave, hvor de to ekstra skiver spækket med såvel fantastisk som ligegyldigt materiale, er taget ud. I 2012 udkom så Alien Antology, der heller ikke havde ekstramaterialet med. Mig bekendt ser det ikke ud til, at der er forskel på ’12-udgivelsen og denne ’14-antologi med alle filmene i alle eksisterende udgaver. I sig selv er det en fabelagtig filmserie med sine op- og nedture, og det at have dem samlet – og fortsat tilgængelig for det købedygtige publikum – er alene oplagt og fint. Men for fans og buffs skal der ikke forventes noget nyt i denne. Alien Anthology (2014) er til de scifiactiongyser-fans, der imod forventning ikke skulle have en samlet udgave stående på reolen.

http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=1216126730294900

er ikke directors cut udgaverne

Ret din egen anmeldelse af Alien Anthology - klik her

Start en debat om filmen Alien Anthology - klik her

Start en debat om denne udgave af Alien Anthology (4-pack) (Blu-ray) - klik her

Klik her for print-venlig udgave

 
Tlf: (+45) 98 13 22 22      mail@laserdisken.dk      CVR: 10 19 42 45  
testtest