An unknown error occurred:
UnexpectedClosure
INCLUDEFORM
!

[/!]
 
0.00 kr
Kurven er tom
Til kassen

Log ind

Nyhedsmail
FAQ
Sitemap

Woody Allen 2007-2014 Collection (8-disc) (DVD) Woody Allen 2007-2014 Collection (8-disc)

Udgivet 26. marts 2020 af Soul Media 15592 / UPC# 5709165155925

Woody Allen 2007-2014 Collection (8-disc) (DVD) - Klik her for at se billedet i stor størrelse.
Laserdisken (DK)
Pris: 299.00 kr Klik for at lægge i Laserdiskens indkøbskurv.

Ikke på lager, men kan bestilles
Klik her for leveringstider

Bestil filmen i Laserdisken!

Medierådets aldersgrænse. 2007-2014
USA - Farve
Ønskeliste
DramaRomantikKomedie
Filmens specifikationer
Original titel: Woody Allen Collection
Instruktør: Woody Allen
Klik for alle udgaver af filmen
Same Cast
DVD-pladens specifikationer
TV-system:   PAL DVD-pladen har regionalkoden 2.Region:
Oprindelse:  Danmark

Med danske tekster

Tekster: Dansk
Norsk
Svensk
Finsk
Sprog: Engelsk

Billedgalleri:

Brugernes bedømmelse:

Antal stemmer: 2

Gennemsnit: 4.0 ud af 10

Du kan også stemme.   


Woody Allen 2007-2014 Collection

Her er en samling med 7 film fra Woody Allen lavet i perioden 2007-2014. Der er måske lidt længere mellem klassikerne her i nyere tid, men denne boks har stadig nogle fremragende film at byde på: Cassandra's Dream med Ewan McGregor og Colin Farrell. Vicky Cristina Barcelona, der scorede Penélope Cruz en Oscar for bedste birolle. Midnight in Paris, der sikrede Allen selv endnu en Oscar for hans manuskript. Og Blue Jasmine, der gav Cate Blanchett hendes anden Oscar!
  • Cassandra's Dream (2007)
  • Vicky Cristina Barcelona (2008)
  • You Will Meet a Tall Dark Stranger (2010)
  • Midnight in Paris (2011)
  • To Rome with Love (2012)
  • Blue Jasmine (2013)
  • Magic In the Moonlight (2014)
  • Bonus: Woody Allen: A Documentary (2011) (KUN i DVD boksen)

Brugerne skriver om Woody Allen 2007-2014 Collection:

Anmeldt af Thomas Aquinas, Valby 1. marts 2020
Wonderful Woody
Cassandra's Dream **

Det er selvfølgelig spændende, at Allen i sin alderdom er begyndt at lave en anden slags film, end dem man normalt forbinder ham med. Det var måske også på tide, at der skete noget nyt, kunne man måske tilføje. Men jeg synes ikke, at der for alvor er kommet nogle virkelig gode film ud af det. Det er al ære værd, at han kaster sig over den psykologiske thriller (man kommer til at tænke på Chabrol og Ripley-serien), men det er desværre kun alt for tydeligt, at han ikke har hverken Hitchcock eller hans franske "modstykkes" sans for det raffinerede: filmen er virkelig mærkeligt bygget op, og dialogen balancerer mellem at være komedien og dramaets uden at man bliver klogere på, hvad det egentlig er. Filmens rytme er usandsynligt ujævn, læg bare mærke til måden han formidler det første møde mellem brødrene og onkel Howard og forbindelsen til den videre afvikling. Det er uheldigt. Personinstruktionen virker fraværende, ikke engang Wilkinson, der normalt overbeviser ubesværet, er i stand til at skabe identifikation. Filmen kunne være blevet spændende, men Allen evner - efter min mening - simpelthen bare ikke genren. Man så det også i "Match Point".
Måske han bare skulle holde op med at lave film?

Vicky Christina Barcelona ** ½

Man skulle tro at alting ville klappe i en film med så veloplagte skuespillere, fantastiske locations og i det hele taget et meget dyrt udtryk. Desværre er Allen ikke opmærksom på, hvad der ellers plejer at være hans trademark, at give sin film pace og energi, hvilket er med til at gøre det hele en smule trivielt. Specielt den sidste halve time er noget svag. Men absolut seværdig.

You Will Meet a Tall Dark Stranger ***

Saa er Woody Allen tilbage paa banen i yderst veloplagt form og det er som vi kender ham naar han forbliver i sin lette filmiske fortaelleglaede og ikke forfalder til for meget navlepilleri for pilleriets skyld om man saa maa sige. Allens film kan minde om Roy Hills - uden anden sammenligning ioevrigt - idet de er trimmede for overfloedigheder og samtidigt heller ikke bliver alt for lette og dermed bagateller. Her har Allen fat i en rigtig velskrevet historie om nogle mennesker, der alle straeber efter succes i livet, men som har forskellige standarder for hvor langt de vil gaa i dette. Skuespillerne er alle fortraeffelige og filmen er ren guf for Allen-fans.
Den gamle Woody kan stadig lave film og her er beviset!

Midnight in Paris ***

-MINISPOILERS-

Woody Allen hører til den gruppe instruktører om hvem man kan sige at de stort set laver den samme film hele karrieren igennem; et andet eksempel er Almodóvar. Det kan man jo mene om hvad man vil, men når det bliver gjort så godt som det ofte er tilfældet med Allen, så betyder det vel mindre at hverken ramme eller lærred ikke skifter så tit. Efter nogle mærkbart svage film er han tilbage igen i vanlig stil og det tilmed med et sjældent set overskud. Med sit seneste udspil viser han ovenikøbet en energisk filmisk legesyge som vi måske skal helt tilbage til "The Purple Rose of Cairo" for at finde. Allen blander ubesværet fantasi og virkelighed sammen i en fin lille historie med en nok så alvorlig baggrund: den lidt jeg-svage forfatter Gil Pender (Owen Wilson) er på en rejse til Paris med sin forlovede (Rachel McAdams), men det er mildest talt ikke nogen fornøjelse. Hun er den perfekte tyran, træder konstant på ham og ydmyger ham over for den parisiske kunstelite uden én eneste tanke for hans følelser og integritet. Han lader sig dog ikke mærke med noget, dertil er han alt for optaget af Byernes By og dén magi den altid har udstrålet. Det varer ikke længe før han suges ind i byens historie og får mulighed for at få forløsning for alle sine længsler som hidtil har bundet ham i den triste nutid. Som med mange af Allens lidt mere eskapistiske film skal man være klar på at sluge præmissen ellers vil det være spild af tid. Men filmen har klar kant og er på ingen måde et tematisk frikvarter. Her er masser af angst og neuroser men de er iklædt smukke farver og liflig musik og Allen misser ingen chancer for endnu engang at henrykke publikum ved at vise hvor eminent han er til at fortælle på film. Skuespillerne er alle velvalgt og selv Wilson, som måske ikke virker som en oplagt kandidat til en Allen-film, gør det formidabelt og skaber helt sin egen rollefortolkning af hvad der naturligvis dybest set er instruktørens alter ego. En flot præstation og cudos til ham! Det eneste der halter lidt er nogle lidt uklare ting i plottet undervejs, men da det jo er lidt digtet det hele gør det måske i virkeligheden ikke så meget. En herlig film med humor og tragik i fin forening. Forvent ikke en latterorkan som "Whatever Works" var, men en bittersød film om en mand der lidt mod alle odds finder den uventede lykke i den franske hovedstad i timerne efter midnat.

To Rome With Love ** ½

Det er tydeligt nok ikke en Woody Allen på toppen vi er vidne til her og der er flere ting der tyder på, at han måske skulle lave lidt færre film nu og i stedet koncentrere sig om at lave enkelte gode af slagsen. Han medvirker selv og virker ikke særligt oplagt, nærmest lidt træt. Filmen har dog sine øjeblikke, selvom afsnittene med Benigni er dybt frustrerende; Allen burde have behersket sig selv og have lavet en film med ham i centrum, hvis han virkelig ønskede at gå Fellini i bedene. I stedet bliver det bare til irritation med satiren. Skuespillerne er ellers udmærkede og historien holder sig sådan nogenlunde på sporet, men der er et stykke vej op til den glimrende "Midnight i Paris" der viste, at Allen stadig har den fornødne fortælleglæde og overskuddet til at kunne lave en god film. Men måske det er ved at være et overstået kapitel. Denne film antyder det.

Blue Jasmine ** ½

Det er Cate Blanchetts flotte præstation som en fraskilt og frustreret overklassekvinde, der må flytte ind hos sin søster, som hun grundlæggende var med til at ruinere tidligere, der grundlæggende gør denne film seværdig. Men alle holder gode miner til slet spil for en tid, lige indtil de ikke kan mere. Godt udgangspunkt lægges en smule øde fordi Allen ganske rigtigt ikke har disciplin nok til at holde historien på sporet og derfor bliver dramaet for sporadisk. Men selvfølgelig rart at se, at rige røvhuller også kan komme galt afsted eller måske er det blot ønsketænkning vi er vidne til. På plussiden må man nævne, at det er en lidt mere skarp Allen end man normalt ser og måske er netop dette grunden til at filmen ikke holder hele vejen igennem; hans instruktørfysignomi er simpelten ikke robust nok til at træde så meget i karakter som han gerne ville. Omvendt kan han måske nå det endnu, hvis han stadig har et par film tilbage. Filmen kan imidlertid næppe regnes til de mest markante i hans produktion.

Magic in the Moonlight **

Temaet for denne Allen-film er spiritismen og al virakken omkring det okkulte som optog mange mennesker i brydningstiden i 1920'erne og der tages ikke stilling til hvad der er op og ned når det kommer til det åndelige. I stedet får vi en ultratynd kærlighedshistorie der er mindst lige så uinteressant som hovedhistorien om hvorvidt der er noget efter døden og om man kan kommunikere med de døde. Colin Firth er fælt fejlcastet i hovedrollen (eller også ved han bare ikke hvilket ben han skal stå på) ligesom Emma Stone falder igennem i sin rolle; hun er meget bedre i "Irrational Man". Der er ingen kemi overhovedet imellem dem, ligesom der fuldkommen mangler rapport mellem flere af de øvrige spillere. I det hele taget virker filmen ugennemtænkt, løst funderet og i det hele taget bare uklar i sine intentioner. Alt dét der fungerede i "Midnight in Paris" og gjorde denne film så hyggelig og opbyggelig er helt væk her. Ærgerligt. På plussiden må man dog sige, at den er velfotograferet og de smukke sydfranske landskaber er cacao for nethinden. Men selv ikke de smukkeste billeder skaber som bekendt en film alene. Allen må have været optaget af vinsmagning under optagelserne. Han virker ihvertfald helt fraværende her.

Woody Allen: A Documentary ***

Spændende og indsigtsfuldt indblik i en af sin generations mest kreative og flittige filminstruktører, hans barndom og ungdom, de første skridt på scenen til de første filmsuccéser og frem mod at blive et etableret navn. Interviews med mange af hans kolleger, familiemedlemmer og venner, bl.a. et af de sidste med Gordon Willis som var en trofast medarbejder for Allen igennem årene. Der springes meget i kronologien, men det er kun med til at skabe et nuanceret og causerende portræt af en af filmhistoriens mest begavede filmmagere. Faktisk kan man sige, at formen minder meget om instruktørens egen stil og er på dén måde i sig selv en hyldest. Det er naturligvis en film der hører til i Allen-samlingen.

Skriv din egen anmeldelse af Woody Allen 2007-2014 Collection - klik her

Start en debat om filmen Woody Allen 2007-2014 Collection - klik her

Start en debat om denne udgave af Woody Allen 2007-2014 Collection (8-disc) - klik her

Klik her for print-venlig udgave

 
Tlf: (+45) 98 13 22 22      mail@laserdisken.dk      CVR: 10 19 42 45