Udgivet 15. november 2021
af StudioCanal
|
OPTD4418
/
UPC# 5055201847492 |
|
|
|
|
Bestil filmen i Laserdisken!
|
|
|
|
 |
StudioCanal
-
2002
England
-
Farve
-
128 min
|
 |

|
|
DVD-pladens specifikationer |
|
TV-system:
PAL
|
Region:
|
Oprindelse:
England
|
Uden danske tekster
|
Tekster: |
Engelsk
|
|
Sprog: |
Engelsk
|
|
|
|
Billedgalleri:
|
|
Problemer i familien
Med sin nye film All or Nothing, der var med i den prestigefyldte konkurrence om De Gyldne Palmer ved Cannes, bevæger instruktøren Mike Leigh sig atter ind på de problematiske familierelationer, som flere af hans tidligere, meget roste film har centreret sig omkring.
Familien Bassett bor i et trøstesløst område af London. Moderen Penny (Lesley Manville) arbejder ved kassen i det lokale supermarked, mens faderen Phil (Timothy Spall) er taxachauffør. Deres børn har ikke haft særlig stor succes i tilværelsen: Datteren Rachel (Alison Garland) gør rent på et alderdomshjem, mens deres problematiske søn Rory (James Corden) er arbejdsløs og aggressiv. Penny, der stadig er attraktiv og havde forventet mere af tilværelsen, har mistet enhver kærlig følelse for Phil, der modsat hende er ganske ligeglad med sit udseende og nærmest har givet op.
Tilsyneladende har ingen af personerne udsigt til at slippe væk fra deres triste liv, men da familien rammes af sygdom, genoplever Penny og Phil nogle af de følelser, som de engang havde for hinanden.
Tekst fra pressemateriale
|
|
Brugerne skriver om All or Nothing:
|
Anmeldt af
Thomas Aquinas, Værløse |
8. november 2007
|
|
Stille ensomhed |
|
Mike Leigh er en enerinstruktør fordi han går videre end den formalistiske socialrealisme og viser os personernes inderste følelser. Dette evner kun en begavelse der kan personinstruere i alle kunstens facetter, og Leigh er indiskutabelt blandt de fremmeste. Men hertil evner han ydermere at trække sin tilskuer helt tæt hen til fortællingen, ikke blot for at få ens opmærksomhed, men derimod fulde deltagelse. Her tager han sig god tid til at indfange sit publikum, så god at filmen er lige ved at gå i stå, men kun tilsyneladende for gennembruddet åbner hele filmen, ikke bare i forhold til sin generelle tematik og persongalleri, men særligt for den lille tragiske familie. Scenen hvor ægteparret taler sammen om aftenen efter hospitalsbesøger er simpelthen i verdensklasse og viser hvor ubegribeligt sikker Leigh er til at trække de nødvendige følelser frem uden at blive patetisk eller udvendig. Filmen er blandt hans bedste.
|
|
|
Anmeldt af
Svend Erik, Løkken |
4. marts 2007
|
|
Før desperationen |
|
Leigh anvender det meste af filmen som opbygning til sit klimaks. Vi skal gennem megen trøstesløshed i en lille dysfunktionel familie, men Leigh får det - sædvanen tro - skildret, så man engageres og tænker: noget må gøres. Super-skuespil får menneskeligheden til at træde frem i samtlige roller.
|
|
|
Ret din egen anmeldelse af All or Nothing - klik her
Start en debat om filmen All or Nothing - klik her
Start en debat om denne udgave af All or Nothing - klik her
|
Klik her for print-venlig udgave |
|