Udgivet 18. november 2024
af StudioCanal
|
OPTD4572
/
UPC# 5055201851925 |
|
|
|
|
Bestil filmen i Laserdisken!
|
|
|
|
|
American Zoetrope
-
1974
USA
-
Farve
-
113 min
|
|
|
|
DVD-pladens specifikationer |
|
TV-system:
PAL
|
Region:
|
Oprindelse:
England
|
Uden danske tekster
|
|
|
Billedgalleri:
|
Laserdiskens vurderinger:
|
Lars |
|
|
|
|
The Conversation
Francis Ford Coppola gjorde det umulige i 70'erne. Han lavede fire udødelige mesterværker: The Godfather I og II, Apocalypse Now og The Conversation. Sidstnævnte er den mindst kendte i dag - ikke desto mindre er The Conversation et mindst lige så vigtigt værk som de tre andre film.
Handlingen drejer sig om den professionelle aflytningsekspert Harry Caul (Gene Hackman), en verdensfjern og ensom mand, der nærmest kun har sit job at holde sig til. Det starter med noget, der ligner en rutineopgave, hvor Harry skal udspionere en utro hustru og hendes elsker. Men da han skal aflevere de fældende bånd, opdager Harry, at han måske har filmet en samtale om noget helt andet. Snart bliver han selv mål for den teknologi, han bruger til at ødelægge andres liv med, og den ultimative paranoia sætter i gang.
|
|
Brugerne skriver om Conversation, The:
|
Anmeldt af
Monkeyman, København S |
14. oktober 2011 |
|
Med på en lytter |
|
Mere end nogensinde før, lever vi mennesker i et samfund, hvor der altid vil være en chance for at blive aflyttet, og så kan staten sige at det er pga. sikkerhedmæssige oversager, men det kunne også godt ligne et skub hen imod Big Brother samfundet.
Tilbage i 1974, der var det ikke bare sådan at aflytte ens medmennesker, da man endnu ikke var trådt alvorligt ind i den digitale tidsalder, trods visse fremskridt. Men ikke desto mindre, så er Francis Ford Coppolas lille paranoiafilm hér, stadig en film som ikke virker slunken og uimponerende, trods dens mange år på bagen.
"The Conversation", er god gammeldavs spændning, der ikke behøver skudsalver, biljagter og eksplotioner for at fortælle en medrivende historie, om en aflytter der bliver den aflyttede. Det er efter min mening ikke et mester mesterværk, men filmen er hel klart mange gensyn værd...
This Message Will Self Destruct In 5 Seconds!!!!
|
|
|
Anmeldt af
Preben Michelsen, Søborg |
3. januar 2011 |
|
Still great after all these years... |
|
Først til Ogre: Giv filmen en chance. Den kræver meget og giver meget. Jeg har set den over 10 gange og der dukker hele tiden nye ting op. En fantastisk kalejdoskopisk måde at bygge en film op på. Specielt vil jeg fremhæve den hjemløse på bænken i parken. Han er en meget central figur: Det er jo Caul's næaste "karrieretrin" vi ser!
En kommetar til Svend Erik: Jo Caul er meget inkompetent som dine eksempler viser, men han VAR god. Vi oplever fra forreste række et frit fald af en mand, der fra toppen af hans jobmæssige store success falder fuldstændig fra hinanden.
Jeg undres over Coppola henvisningen. Da jeg i sin tid så filmen i 1974 var Nixon's båndoptagelser netop kommet frem. Det var et rent tilfælde (Lucky punch) at Coppola havde valgt netop den film. Da han startede med at lave filmen var der ingen udenfor Det Hvide Hus, der vidste noget om Nixon's hemmelige båndoptagelser.
|
|
|
Anmeldt af
T. Ogre, Aalborg |
2. januar 2011 |
|
Hvad?! |
|
Jeg forstår ikke den forgudelse der er for alle gamle film, og da slet ikke dem som er lavet af Francis Ford Coppola?! The Conversation er én af de absolut kedeligste film jeg nogensinde, og jeg mener NOGENSINDE har set! Den er komplet jammerlig!
|
|
|
Anmeldt af
vandelay, Ølstykke |
27. juli 2006 |
|
En perle! |
|
Hvor var Coppola dog god engang! Sikke en film. Handlingen er fantastisk. Cinematografien strålende. Og Hackman (Hackman, Hackman, Hackman!) er mageløs. Den mand lyser op i alle film. "The Conversation" er et mirakel af en film!!!
|
|
|
Anmeldt af
Rasmus, Aalborg SØ |
19. juli 2005 |
|
Coppolas Oversete Mesterværk |
|
Alle kender til Godfather trilogien og Apocalypse Now. The Conversation, derimod, har aldrig fundet helt så stort et publikum. Det er en skam, for det er en fantastisk film, som er både spændende, intelligent og relevant. Hackman er perfekt i hovedrollen og har aldrig været bedre hverken før eller siden.
|
|
|
Anmeldt af
Svend Erik, Løkken |
14. juni 2004 |
|
Inkompetence |
|
Harry Caul anses for en af de bedste på sit felt, men han stoler så meget på teknikken, at han bliver fjern for verden. Desuden er han ikke særligt dygtig. Hans værtinde kan komme og gå i hans lejlighed selvom den er forsynet med 3 låse, hans post bliver åbnet, hans telefon bliver aflyttet, en kollega placerer en hemlig mikrofon på hans jakke og han bliver bestjålet af en hooker, der har set ham lure på en trappeafsats i timevis. Som den inkompetente og nervøse Caul ses Gene Hackman i en af sine bedste præstationer. Coppola kalder selv filmen et sindbillede af USA i tiden efter Watergateskandalen. Den er elementært spændende, og præges af et bedrøveligt socialrelistisk touch, som fotografen har en stor del af æren for. Et hovedværk i Coppolas produktion.
|
|
|
Anmeldt af
Thomas Aquinas, Værløse |
15. februar 2004 |
|
You´re being bugged! |
|
Coppollas klassiske aflytningsfilm hører stadig til de allerbedste inden for genren og Hackman har en af sine bedste roller. Fremragende thriller slipper aldrig op for spænding og leverer varen igen og igen. I en mindre rolle ses en ung Harrison Ford. Virkelig en træffer af rang!
|
|
|
Ret din egen anmeldelse af Conversation, The - klik her
Deltag i debatten om
filmen
Conversation, The - klik på "svar"
Forfatter |
Emne: Conversation, The |
Holliday
Se alle titler her
|
Sendt 2011/01/04 15:29:05
IP:
Logget
|
|
|
The Conversation
Bare coveret/plakaten er fantastisk. De kunne lave filmplakater dengang.
|
|
Svend Erik
|
Sendt 2011/01/06 15:49:09
IP:
Logget
|
|
|
Sindbillede
Jeg har aldrig foretaget et tidsmæssigt check i relationen mellem "The Conversation" og Watergate. Coppola-interviewet, hvor han fremsætter påstanden om, at filmen er et sindbillede på tiden efter Watergate, er ikke særligt gammelt og kan vel forstås sådan, at instruktøren mener, filmen gik hen og blev et sindbillede. Mange kunstværker, der forstod at fremstille tidens tendens, er sidenhen blevet opfattet som sindbilleder på begivenheder, som de faktisk ikke aktuelt kunne kobles med på frembringelsestidspunktet.
|
|
|
Start en debat om denne udgave af Conversation, The - klik her
|
Klik her for print-venlig udgave |
|