Udgivet 5. september 2016
af SF Studios
|
1200704
/
UPC# 7333018000865 |
|
|
|
|
Bestil filmen i Laserdisken!
|
|
|
|
 |
M-G-M
-
2012
England
-
Farve
-
137 min
|
 |
 
|
|
|
DVD-pladens specifikationer |
|
|
TV-system: PAL
|
Region:
|
|
Oprindelse: Danmark |
|
|
Features: |
|
 |
Anamorphic (16:9) |
|
Trailer |
|
Production Notes |
|
Music video |
 |
Documentary |
|
Music score |
|
Commentary |
|
Fact track |
|
Interviews |
|
Gallery |
|
Multi-angles |
|
Cast & Crew |
|
Hidden Features |
|
Outtakes |
|
DVD-Rom features |
|
Deleted scenes |
|
Antal plader: 1 |
|
Billedformat |
Lydformat |
Sprog |
Tekster |
Letterbox
|
DD 5.1
|
Engelsk
|
Dansk Engelsk
|
Aspect Ratio |
Kassette |
Pladetype |
Faste tekster |
2,35 : 1 |
Keep Case |
DVD9 |
Ingen
|
|
Billedgalleri:
|
Laserdiskens vurderinger:
 |
Alexander |
 |
|
|
|
Skyfall
Daniel Craig er tilbage i rollen som James Bond 007 i Skyfall.
I Skyfall bliver Bonds loyalitet overfor M (Judi Dench) sat på en hård prøve, da ting fra hendes fortid bliver gravet op. 007 må opspore og tilintetgøre truslen uanset de personlige omkostninger. En mission går grueligt galt for Bond, og en række hemmelige agenter fra hele verden bliver afsløret. MI6 bliver angrebet, og M tvinges til at flytte hele organisationen under jorden. Gareth Mallory (Ralph Fiennes) er den nye formand for komitéen for sikkerhedspolitik, og han udnytter situationen til at udfordre Ms autoritet og stilling. Med MI6 truet, både inde- og udefra, er der nu kun én person tilbage, som M kan stole på: Bond. 007 finder en allieret i agenten Eve (Naomie Harris), og fra skyggerne begynder de optrævlingen af sagen. Sporet fører dem til den gådefulde Silva (Javier Bardem), der har skjulte og dødbringende motiver.

David
Specielt om denne udgivelse:
- Audio: Engelsk DD5.1
- Undertekster: Engelsk, dansk, svensk, norsk, finsk m.fl.
Special features:
- 4 Shooting Bond featurettes (ca. 12 minutter):
- Title Sequence: Working the Titles
- DB5: Behind the Wheel
- Women: The Good, The Bad and the Beautiful
- Locations: License to Travel
- Soundtrack Promotional Spot
|
|
Brugerne skriver om James Bond 23: Skyfall:
|
Anmeldt af
lookalot, København K |
30. juni 2021
|
|
God Anbefales |
|
Underholdningen er hjemme - en af de bedste bond film med Daniel Craig! Der måtte dog godt have været nogle gadgets og nogle flere og mere lækre bond babes! Men filmen er generelt vellykket og mere seværdig end den temmelig kedelige og overvurderede Casino Royale!
|
|
|
Anmeldt af
Tiggara, Slagelse |
30. maj 2013
|
|
Så dø dog Bond. |
|
Bond Nummer 23.. Starter skide godt.. Bond... De første 10 til 15 min er ekstrem hæsblæsende, på ben i bil og på et tog hvor Bond endelig for godt med bank, derefter bliver Bond ramt af en kugle og falder min 25-30 meter ned i en flod... Yes tænker man spasseren er død ?..Nej han holder bare lidt halloa fri, på en skøn ø sammen med et par duller måske ?, samt sidder med sin fine martini, når nej ups det er der også lavet om på.. Ja ok Bond er endelig blevet hårdt såret og det var da også på tide, så hvad gør han så.. Når ja jeg ved det, så må han jo genoptræne sig selv til en kæmpe terminator der bare igen igen, kan klare hele ærten til slut og udrydde alle the bad gus.. Og på sin måde virker det poetisk og så alligeveller lamt i roen, for det kan godt være at det langt om længe er fedt at se der overrasker i første akt, og samtidig vise at Bond ikke er usårlige.. Ja det er fint fint med mig, og ja der er mange coole action scener og gode stunt og med et brag af en slutning.. Men helt ærlig Bond elskere og fans det er jo ikke kun det en ægte Bond film handlet om.. Nej det handler så ment om, at det skal være fede spion ting, som der overrasker publikum, samt en masse vigtige Bond elementer skal være til stede.. Som Bonds Charme, hans blik, gentlemans klicheer der sidder lige i øjet til Pigerne.. Samt en Drye Martini i i den anden hånd.. Jeg savner også noget spion spændings momenter, i form af Bond der ligge på lur og ser en hemmelig base, en tunnel, nogle skurke et eller andet der fanger mig. Og så er det altså ret vigtig at alle disse elementer passer sammen i sidste ende, og at der er et godt overraskende slut plot, for ikke at tale om nogle små plot der for det hele til at dreje.. Og det gør Bond film 23 så al deles ikke, nej se i stedet for de gode gamle Bond film med sir Sean Connery real Bond, der for man i det mindste noget for sine spion penge, alt andet er noget L.O.R.T ja undskyld udtrykket.. Og en alt andet er en hån mod Bond figuren og bladende.. Så har til slut kun en ting at sige, måske skulle alle disse instruktører have stoppet denne leg for lang tid siden, da citronen er presset.. Og jeg er færdig med Bond, gider ikke at se flere..
|
|
|
Anmeldt af
Thomas Aquinas, Værløse |
25. maj 2013
|
|
Bond som bodyguard |
|
Tiden, altså den virkelige, er løbet fra Bond og skurkene er ikke længere excentriske narcisister med storhedsvanvid, men derimod usynlige fjender der lag for lag undergraver samfundets stabilitet ved at spille folk og interessegrupper ud mod hinanden og på den måde eroderer civilisationens fundament. Dame Judy Dench fortæller lidt om det som M i en af scenerne i midten af denne film, der byder på den hidtil mest dystre og nihilistiske Bond-historie. Her er ingen venner, men de fleste er fjender, måske lige bortset fra Q spillet af Ben Whislaw, der måske bare er en nørd men som ikke er decideret fjendtlig over for 007, men heller ikke særligt venlig. I det hele taget er der ikke mange der respekterer Bond eller betragter ham som noget særligt. Han er overladt til sig selv og hvad der egentlig motiverer ham er ikke længere helt klar for os; er han bare en der "hænger" på, eller er han dybt forpligtet over for sin opgave? En spændende modsætning at stille op i et univers hvor James Bond indtil for ganske nyligt (læs: indtil 90'erne) var alletiders superhelt der altid klarede ærterne uden at blinke. Men alt dette er så også samtidigt franchise'ens problem, for hvad er der egentlig tilbage af Bond så, den Bond som vi kender i Sean Connery og Roger Moores skikkelser (jeg anser hverken Timothy Dalton eller Pierce Brosnan som valide fortolkninger af figuren)? Ikke ret meget faktisk og spørgsmålet er om man længere kan tale om Bond-film. Nogen vil synes at det kan man godt og andre vil mene det modsatte og så kan man jo muntre sig med at inddrage Ian Flemings bøger og starte en ny diskussion. Noget meget vigtigt er f.eks. hvorfor der stort set ingen dåser er med i filmen og dem der er spiller en meget underordnet rolle. Sex synes at være reduceret til at restituering og eksisterer ikke længere som middel til nydelse, hverken for Bond eller de frigjorte og selvstændige kvinder han møder. Hvorfor? Hvorom alting er, så er "Skyfall" underholdende, hverken mere eller mindre end de øvrige Daniel Craig-film (pånær Casino Royale der er decideret vellykket) og den er samtidigt den mest kyniske og desillusionerede af dem alle tilsammen. Dét i sig selv er en bedrift og fortjener vel en form for applaus.
|
|
|
Anmeldt af
Karsten Falkbøll Pedersen, Faxe |
27. januar 2013
|
|
'Noget gammelt, noget nyt, noget lånt og noget blåt' |
|
Noget Gammelt: 'M'... ALT for Gammelt!. Noget Nyt: Titelmelodien. Noget Lånt: Chistopher Walkens paryk fra 'A View to a Kill'. Noget Blåt: Farven på den "æske" jeg IKKE har tænkt mig at købe... med titlen 'Skyfall' på!.
... det ville så også være den første rigtige '007' på min hyld - nu jeg tænker mig om.
Men skal vi komme til sagen?, så ér jeg nok ikke den største Bond Fan hér på Siden!.. Som dreng var jeg crazy med James Bond.. Jeg åd endá "Spion Is" - med små tattoos i!. Jo jo, Falkbøll var skam HELT vild den gang ;)
Og når vi kommer til "Skurken"??.. Ja, så ka jeg lige så godt krybe til korset - Selvfølgelig bor han da i "Hi-Tek-Hulen" på bunden af Vulkanen!.. Med mindre, at han jo er TOTAL BAD-ASS, og bor i basen omme på den mørke side af Månen!.
Men jeg ved jo også godt, af sådan spiller klaveret ikke mere - Fu Manchu har forladt Grotten!, måneprogrammet ér sat på Pause.. for lang tid siden!, finans krisen Kradser!, og NYE film i Bond lejren? hænger åbenbart HELLER ikke på træerne for tiden.. Så måske ér tiden inde til at "Baby" dør?(eller Re-Booter). Og skal vi være mr Positiv i to sekunder.. Så vender vi den hér gang tilbage til hvor det hele startede, og skal du absolut stjæle noget?? - så gør det ikke noget, at det ligner Christopher Walkens paryk fra 'A View to a Kill'.. den er rimlig sej.
Til sidst - lad mig citere min Far efter at han lige havde set filmen - Oberst S.C. Falkbøll: Bedste film i UNIVERSET!.
|
|
|
Anmeldt af
Monkeyman, København S |
5. december 2012
|
|
Spioner dør muligvis ved daggry og man lever nok kun to gange... men skurke rager da ikke på agenter? |
|
I modsætning til min medanmelder nedenunder mig, så har jeg bestemt ikke noget imod den "nye" mere realistiske stil man har givet James Bond franchisen. Der må simpelthen komme en pause for smarte gadgets, usynlige sportsbiler og superskurke der bor nede i vulkankratere og kun tænker på at udrydde hele verden. Og imens Daniel Craig har været i Hendes Majestæts hemmelige tjeneste, så er tonen tydeligvis blevet som så mange andre actionfilm for tiden, stærkt inspireret af Jason Bourne filmene med Matt Damon, hvor action og spænding synes mere tætsiddende og ikke mindst realistisk. Men spørgsmålet er nu om det er lykkedes at lave en god og ikke mindst en rigtig Bond-film med "Skyfall"?
Jeg har set filmen af to omgange. Først da den havde premiere og så 3 uger derefter... og min mening er stadig stålfast! Filmen er ikke nær så god/sublim som "Casino Royale", men den er bestemt over "Quantum of Solace"... en film som er blevet meget omdiskuteret og hakket ned på, men som jeg ærlig talt synes er pæn god!
"Skyfall" er i mine øjne en solid gang action, der har masser af skønne replikker og en visuel side der får min kæbe til at falde ned, altså endnu en bund professionel produktion. Plottet synes jeg var ganske tilfredsstillende, og uden at afsløre for meget, så var jeg ganske fornøjet med at skurkens egentlige motiv ikke var mere kompliceret end det var, et motiv jeg har hørt og læst folk klage over. Filmens afsluttende del synes jeg ikke var helt perfekt, men alligevel så kunne jeg i sidste ende ikke klage.... udover at jeg generelt synes, at det var lidt ærgeligt instruktøren Sam Mendes ikke satte et mere personligt ´´touch´´ på filmen.
Alt i alt, så synes jeg "Skyfall" klarer testen, ja både som action og som en Bond-film. For den får altså ikke for lidt når James Bond må tag voldelige metoder i brug, og så er følelsen af Bond'skhed tilstede. Jeg kan måske være enig i visse kritikpunkter hvad angår Daniel Craig og hans sammenbidte mimik, men jeg må også vende tallerken og tilstå at manden giver sig fuldt ud i rollen, og bevæger sig fysisk langt mere end hvad de andre Bond-skuespillere har gjort tilsammen! Ergo, jeg kan sgu godt lide Hr. Craig... også selvom han lidt ligner Vladimir Putins flottere halvbror. Skurken spilles dejlig psykopatisk af den spanske hjerteknuser Javier Bardem, der med nazi-blond hår og homoseksuelle følelser overfor James Bond synes at være en rimelig klam gut. Hvad angår Bond-piger, så var jeg lidt skuffet! Bond plejer ellers at knytte bånd til en lækker dulle, men der bliver ikke så meget tid til det hér, så pigerne går indfra højre og går hurtigt ud fra venstre igen. Dog bliver der tid til et par overraskende gæsteroller undervejs, så det bare med at holde øjnene åbne. Introsekvensen er én af de bedre i filmserien, sangen Skyfall sunget af Adele synes tilpasset fint i Bond-universet og generelt er dette bare endnu en intens og flot Bond-produkt, der afslutningsvis giver os et lille hint til at vi fra nu af kommer ind i lidt mere vante og gamle rammer!
|
|
|
Anmeldt af
Holliday, Aalborg |
9. november 2012
|
|
Himlen over London |
|
Jeg skal ærlig indrømme, at jeg hverken savler ned i skødet eller får ståpik i biografmørket over den nye ”realistiske” Bond æra. Casino Royal var en langgaber, medmindre man selvfølgelig finder Poker fascinerende. Altså ikke at spille, men at se på. Fortsættelsen Quantum of Solace (fuck en titel) står i samlingen, men har endnu ikke fået brudt sin plasticjomfruhinde.
Nu er Bond så tilbage og himlen er faldet ned, står det ikke bare til det danske anmelderkorps, men også de udenlandske kollegaer. Ja, selv Svend Erik er næsten oppe og ringe i sin Stjernekrig.
Lad det være sagt med det samme: Bond nr. 23 er bedre. Altså bedre end Casino Royal og Quantum (lad os lege jeg har set den) og de fleste af Brosnans (med undtagelse af Die Another Day selvfølgelig). Og det er, selv om jeg er mere til den pæne Pierce, end den sammenbidte og firskåren Craig. Lighten up, Daniel it’s only a movie!´
Skyfall overrasker ved at være en skuespiller film med tættere relationer mellem karakterne end noget andet Bond nr. En Bond film hvor vores agent ikke bare skal genopfinde sig selv, sin tro og evner (Unforgiven anyone?) men selve MI6. Det gør så samtidig, at det meste af filmen går med at introducere nye personer til galleriet. Det er sikkert en af de godbidder, der har lokket skuespillerinstruktøren Mr. Mendes ombord på det britiske damptog. Skyfall er altså med andre ord, ikke nogen dårlig Bond film. Absolut ikke. Men omvendt heller ikke en jeg (ja, selvfølgelig skal jeg have den, det er en Bond film) kommer til at hive frem i tide og utide.
Summa summarum er sandheden vel blot, at jeg savner larger than life skurkene. De som minimum krævede en udbrændt vulkan, eller en by under havet som hovedkvarter for at kunne søsætte deres storslåede plan om at overtage verdensherredømmet. Men den slags farverige personer er åbenbart gået i samme fodspor som dinosaurusserne. Der er ikke plads til dem længere i en verden med high tec terrorister, computere og ikke mindst, mangel på supermagter. Skurke i dag er ikke bevæbnet med en flammekaster, men en virus.
P.S. Man kan undre sig over, at verdens farligste agent og hans chef der har adgang til alt isenkram i Great Britain, har tid til at hive en gammel ven ud af garagen, men ikke forsyne sig med våben. Nå, ja. Det er kun film og en okay en af slagsen endda.
|
|
|
Anmeldt af
Svend Erik, Løkken |
3. november 2012
|
|
Krigen i skyggerne |
|
Mendes gør sit bud på 007 finchermørk og lader dialogerne blive fyldigere end før set i denne franchise. Mørket indlemmer Bond i en tidstypisk tradition og dialogerne medvirker til at øge spændingen, fordi relationerne mellem figurerne trækkes fyldigere op, end vi er vant til. Dermed kommer der lidt mere - og tiltrængt - kød på Bonduniverset. Og som følge heraf er filmen faktisk ganske underholdende. Vi bliver ikke snydt for bil- og togjagter, undervandsture, eksploderede huse og hvad der ellers hører sig til. Måske kan man hævde, at vi bliver lidt snydt for babes, selvom Naomi Harris gør det fint og heldigvis pryder mange skud. Men noget må jo ofres for at gøre filmen politisk korrekt, og nu er han vel også ved at blive en ældre herre med 50-års erhvervsjubilæum. Temaet for denne bondfilm kan måske virke kannibalistisk, lukkende sig om sig selv, som er der gået dekadence i Bonduniverset. Lad mig anbefale Broccoli at komme ud af den gænge igen, så vi får revitaliseret med nogle fæle udefrakommende farer. Mendes er gået i psykologiseringsfælden og kan heller ikke dy sig for at stille spørgsmål: hvor langt er vi parate til at gå for at forsvare samfundet mod slyngler? Det virker for popsmart. Javier Bardem er heldigvis en slem slubbert af en skurk, selvom han på intet tidspunkt nærmer sig sin legendariske præstation fra "No Country...". Daniel Craig, ham der spiller James Bond, er fortsat alt for sammenbidt. Nok skal han konkurrere med Matt Damon, men Bond ER altså ironisk og ikke sarkastisk, hvilket Craig endnu har til gode at lære og dialogforfatterne har tilbage at fatte. Storslåede billeder understreger, at her ar tale om underholdning med Capital U. Frem med popcornene og Bollingeren.
Vi skal nok op på 3 stjerner, fordi hele den tekniske afdeling har arbejdet koncentreret og habilt - omend ikke nyskabende.
|
|
|
Anmeldt af
Extract, Dyssegård |
27. oktober 2012
|
|
Vi ryster martinien endnu en gang |
|
En noget ramponeret Bond er tilbage: Der er tegn alkoholisme og pillemisbrug, iflg. MI6, men Bond er hård. Og han har fået et lækkert sidekick i form at Naomie Harris' Eva. Hun får langt mere screentime end den officielle Bond-pige, Bérénice Marlohe's Sévérine og det kan man også godt forstå, for Sévérine er rent ud sagt et kedeligt reps sammenlignet med farverige (og farvede) Eva. Filmen tager sin begyndelse i Istanbul, med jagt over de samme hustage ved moskéen som i , og efter en lille tur til Singapore og Macau vender Bond hjem til Storbritanien, hvor resten af filmen foregår. En sammenrystet, men relativ low-tech affære. Men den er dog lavet med respekt for Bond traditionerne: Den gamle Aston Martin fra Goldfinger bliver kørt ud af garage, til stor morskab for publikum! Udmærket, passende brutal sammenrystet cocktail med tradition og fornyelse. Det er ikke den bedste bondfilm til dato, som nogle anmelder gør den til: Den ære tilfalder efter min mening Goldfinger. Den er på niveau med den bedste i det ny årtusind: Die Another Day. Jeg har med vilje ikke røbet for meget, da jeg synes man selv skal finde ud af det ved at se filmen. Gennemsolid bond begået af Sam Mendes og et uendeligt antal kvanter bedre end Quantum of Solace.
|
|
|
Ret din egen anmeldelse af James Bond 23: Skyfall - klik her
Deltag i debatten om
filmen
James Bond 23: Skyfall - klik på "svar"
Forfatter |
Emne: Skyfall (James Bond 23) |
Svend Erik
Se alle titler her
|
Sendt 2012/11/09 10:34:54
IP:
Logget
|
|
|
Enig, Holliday
Jeg er faktisk meget enig med dig i dine betragtninger over 007. Det, jeg gik på næsen over, var billederne og Mendes' vilje til at give sine figurer dialogbaserede relationer. Det giver bedre mulighed for identifikation, og dermed lidt mere medleven fra publikum. Men, men, men. I grunden savner jeg 007 fra Dr. No. Dvs. en tilsyneladende realistisk stil i tilsyneladende realistiske omend eksotiske omgivelser med tilsyneladende helt almindelige bondpiger. Og så denne bigger than life skurk. Få men effektive gadgets. Og frem for alt: charmen og ironien - det er egentlig slet ikke en bondfilm uden humor og ironi. Og jeg er meget enig med den del af kritikken, der mener, at Bond har lagt sig ned for Bourne. Måske skulle jeg alligevel have sparet den sidste halve stjerne? Men man har vel lov at være flink af og til.
|
|
Holliday
|
Sendt 2012/11/09 14:29:37
IP:
Logget
|
|
|
Bond anno 2012
Om Bond skal have en stjerne færre eller en ekstra må tiden næsten afgøre. Filmene har som regel bedst af et par år på bagen, før man kan placere dem på den rette hylde.
Ang. det seneste epos og din kommentar omkring Dr. No. Kan du forestille dig, Hr. Sean Connery i ansigtet, havde Javier Bardem, gjort ligende tilnærmelser til ham? Ak ja, selv verdens største he-man må bøje sig for den politiske korrekthed.
P.S. Bardem er i øvrigt ganske ok, når man først lige har vænnet sig til han ligner en kloning af Thomas Eje og en affarvet Bruce Willis.
|
|
Svend Erik
|
Sendt 2012/11/11 11:15:58
IP:
Logget
|
|
|
Jeg føler mig ikke sikker...
... på at bøsser verden over er lige begejstrede over det billede Bardem giver af dem - det er lige før jeg vurderer indsatsen til en lille bitte smule hen i retning af politisk ukorrekt 
Men, som jeg aner du vil sige, der er for megen korrekthed. Derfor er det også en fornøjelse at se Liam Neeson skyde en politichefkone i armen for at speede husbondens fortællegen lidt op. Men, det er vist en anden film.
|
|
Holliday
|
Sendt 2012/11/11 13:36:52
IP:
Logget
|
|
|
Ang. bøsser
Så får Bond som det eneste fra Q, en pistol (bøsse) som kun han kan affyre. Tilfælde? I think not
|
|
Holliday
|
Sendt 2012/12/06 04:01:13
IP:
Logget
|
|
|
Scene fra Bond 23 (spoiler)
Q og Bond sidder på en bænk. Q: Jeg er den nye Q Bond: Hvor gammel er du (rynker brynene)..16? Q: (Rømmer sig)...19 Bond: Hmm Q: Øh, jeg har noget til dig Bond:?? Q: Her, en pistol! Bond: Men, jeg har en pistol? Q: Den her er M E G E T speciel! Bond: Ja? Q: Kun du kan affyre den. Det vil sige, taber du den, kan skurken ikke skyde dig med din egen pistol! Bond: Men jeg har ikke mistet min pistol til en skurk i 22 film? Q: HVIS du nu taber den! Bond: Ahh..altså lidt som i Casino Royal, hvor jeg pludselig får et hjertestop, og helt tilfældig har en hjertestarter i bilen? Q (Smiler) Netop! Bond: Men hvorfor bruger skurken ikke bare sin egen pistol? Q: Hvis nu han også har tabt sin! Bond: Altså, HVIS jeg taber min pistol og han taber sin pistol, så kan han ikke skyde mig med min pistol? Q Netop! Bond: Ja, okay. Det er langt federe end laser i uret, eller maskingevær monteret i fronten af bilen. Q: M E G E T sejre og det er ikke alt! Bond: Ikke? Q: (Tøver) Har du set Enemy of the State? Bond: Med Hackman? Q: (Nikker) Bond: Nej? Q: Godt! For der følger også en radiosender med, så vi kan spore dig! Bond: Sådan over det hele? Q: Jæp! Bond: Det er jo helt vildt, en teknisk revolution! Q: Jeg ved det og det hele er samlet i en flot æske fra Søstrene Grene. Bond: (Slår blikket ned) Undskyld jeg tvivlede. Q: Det er helt okay. (Klapper Bond på skulderen) Bond: Er du på facebook? Q: (Nikker) Bond: Er du..(rømmer sig)...venner med..du ved... Jason Bourne? Q: Nej! Bond: Godt!
|
|
Svend Erik
|
Sendt 2013/01/05 00:23:30
IP:
Logget
|
|
|
Holliday
Det er netop den slags dialog verden er for fattig på. Du burde lave subtitles. Når de tilsyneladende ikke behøver være korrekte, kan de lige så godt medvirke til at forbedre filmen.
|
|
|
Start en debat om denne udgave af Skyfall - klik her
|
Klik her for print-venlig udgave |
|