Udgivet 22. juli 2019
af 20th Century Fox
|
U083297DSP
/
UPC# 5039036092357 |
|
|
|
|
Bestil filmen i Laserdisken!
|
|
|
|
|
20th Century Fox
-
2019
USA
-
Farve
-
122 min
|
|
|
|
|
DVD-pladens specifikationer |
|
|
TV-system: PAL
|
Region:
|
|
Oprindelse: England |
|
|
Features: |
|
|
Anamorphic (16:9) |
|
Trailer |
|
Production Notes |
|
Music video |
|
Documentary |
|
Music score |
|
Commentary |
|
Fact track |
|
Interviews |
|
Gallery |
|
Multi-angles |
|
Cast & Crew |
|
Hidden Features |
|
Outtakes |
|
DVD-Rom features |
|
Deleted scenes |
|
Antal plader: 1 |
|
Billedformat |
Lydformat |
Sprog |
Tekster |
Letterbox
|
DD 5.1
|
Engelsk
|
Dansk Engelsk
|
Aspect Ratio |
Kassette |
Pladetype |
Faste tekster |
2,35 : 1 |
Keep Case |
DVD9 |
Ingen
|
|
Billedgalleri:
|
|
Alita: Battle Angel
Den kvindelige cyborg Alita vågner op uden hukommelse i fremtidsbyen Iron City. Hun reddes fra skrotning af professor Ido, der aner en gådefuld sjæl under hendes maskinelle ydre. Ido omprogrammerer Alita, som langsomt falder til i Iron City, men byens korrupte magthavere vil udnytte Alitas uovertrufne kampevner. Samtidig begynder minderne fra hendes fortid at vende tilbage.
James Cameron har skrevet manuskriptet efter at have forsøgt at få lavet filmen i adskillige år. Han har dog overladt instruktionen til Robert Rodriguez.
Specielt om denne udgivelse:
- Audio: Engelsk Dolby Digital 5.1
- Undertekster: Engelsk, dansk, svensk, norsk, finsk
- Bemærk: Indeholder danske tekster, selv om det ikke er nævnt på omslaget!
Special features:
- Alita's World:
- The Fall (5:05)
- Iron City (3:19)
- What It Means to be a Cyborg (2:28)
- Rules of the Game (2:52)
- From Manga to Screen (20:47)
- Follow the epic journey of "Gunnm"
|
|
Brugerne skriver om Alita: Battle Angel:
|
Anmeldt af
Thomas Aquinas, Værløse |
21. juni 2020 |
|
Panzer Kunst |
|
Endnu en ufordøjet dystopi komplet med cyborgs, dræberrobotter og en samvittighedsfuld videnskabsmand der gemmer sig i en kælder. Teknisk unægteligt en bedrift, og formentlig en film der vil gøre et stort indtryk på det store lærred i 3D, men historien kan ligge på det yderste af en lillefingernegl; der er ikke mange nuancer eller detaljer i den her. Men hvis man elsker genren, vil man nok være lidt mindre kritisk. Jennifer Connelly er stadig en sexet frue og gør det godt i rollen som Chiren, og Mahershala Ali er en fin skurk. Mange imponerende effekter, men de drukner desværre historien stort set fra begyndelsen. Dén der er.
|
|
|
Anmeldt af
Nils Emil Daniel Malcus, Aalborg |
29. juli 2019 |
|
Tro mod Manga'en. |
|
En glimrende fortolkning. Og lige som mange Manga-film/ serier længer den kraftigt op til efterfølgere.
Danske undertekster findes plus norsk, svensk, finsk, estnisk, letisk, litauske, ukrainsk, russiske og ja... engelske.
|
|
|
Anmeldt af
Rahan Mumtaz, Brønshøj |
14. juni 2019 |
|
BIOGRAFMAGI AF ALITA OG JAMES CAMERON |
|
Jeg gik ind til denne film med en hvis skepsis, jeg trode det ville være en robert rodriguez film. men jeg blev blæst bag af begejstring af hvor meget det var en ægte james cameron film.Man bliver rørt over det fantastiske skuespil af ALITA og ROZA SALAZAR. Action er ikke set bedre i lang lang tid, og der ikke noget med hurtige klip, NEJ man ser det TYDELIGT. TAK ROBERT og JAMES CAMERON. Man ser meget af det passion i heltinden som man så i GAMLE JAMES CAMERON FILM som ALIENS, og the ABYSS. JEG håber James Cameron og Robert rodriguz fortsætter i denne stil, og laver en TOER.
|
|
|
Anmeldt af
Extract, Dyssegård |
2. marts 2019 |
|
Kampstjernen Alita |
|
Alita(Rosa Salazar) er en deaktiveret kvindelig cyborg, som roboteksperten Dr. Dyson Ido(Christopher Waltz) finder på en skrotbunke i Iron City, lige under en stor flyvende by, hvor hun er blevet kasseret fra. Eller rettere: Det er kun hovedet og den øvre torseo der er tilbage. Hun genopbygges med dele tiltænkt hans afdøde handicappede datter. Selvom Alitas hjerne er intakt, lider hun af 100% hukommestab. Men hun behersker tilsyneladende den glemte kampkunst Panzer Kunst og kan nedlægge nogle formidable cyborgs. Meget flot dystopisk science fiction, der udover historien fra en japansk mangategneserie, der også blev filmatiseret i 1993 som en 2 x 30 min OVA(Original Video Animé) serie, henter inspiration ikke mindst fra Rollerball, idet filmens MotorBall er taget direkte derfra og er Rollerball på steorider. Fotograferingen er meget noir-film præget og her er også klar inspiration, på dette og andre områder fra Blade Runner og RoboCop. Historien er fængende og actionscenerne er dynamiske og flotte og læner sig i brutalitet op ad en R-Rating. Filmens store stjerne er Rosa Salazar i rollen som Alita, der formår at lægge både fysisk og følelsesmæssig dimension til Alita. Alita forelsker sig i Hugo(Keenan Johnson), som også bliver cyborgiseret. Og så finder vi gradvist ud af hvem Alita er og hvor hun kommer fra Junkie XL står for det flotte væg-til-væg lydtæppe af et soundtrack og Bill Pope for den meget flotte billedside. Instrueret af Robert Rodriguez, da James Cameron måtte melde afbud, da han havde travlt med sine Avatar sequels. Han står dog både som producent og manusforfatter på filmen. Filmen er en af hans hjertebørn og hans inflydelse mærkes da også tydeligt. Filmens 3D er et kapitel for sig. Den er filmet med de Fusion kameraer, som James Cameron opfandt til Avatar og resultatet er intet mindre end beundringsværdigt og udstiller de mange inferiøre og sjuskede 3D produktioner for hvad de er og viser, at 2D til 3D konverteringer, som ofte praktiseres af Marvel, slet ingen match er for rigtig 3D. Selv kalder James Cameron sin 3D konverting af Titanic for 2,8D, i erkendelse af at nok kommer det tæt på, men det er ikke "the real thing". Udover sjusk, uvidenhed og manglende idé med hvad 3D skal bruges til, lider samme film ganske ofte under at være alt for mørke, idet op til 88% af lyset ender i de polariserende filtrer. Et grelt eksempel på det kan ses i Solo - A Star Wars Story, hvor der er scener, der er så mørke, at man vitterligt ikkke kan se hvad der foregår. Ved Alita har producenterne derfor taget det usædvanlige skridt, at sende en vejledning ud til biograferne og 2 digitale filer: En til 4,5 lf(Lamdafod) og en til 7 lf belysning. Ved en normal 2D forestilling er der 14 lf lys, men med de to filer er lyset justeret ift. det lys der falder på lærredet. Det er ikke set før! Men resultatet er mildt sagt forbløffende, det er måske den bedste 3D oplevelse jeg nogensinde har haft i en biograf. Og når man kombinerer det med en lydside med en dunderbas sjældent oplevet siden Sensurrounds dage med Earthquake, Battle of Midway og Battlestar Galactica, hvor salen ryster, når de store robotter gungrer, så er oplevelsen total. Og så følger kvaliteten af filmen med, den er nemlig ligeså fremragende, måske en der ryger op på min top-ti, det må gensyn vise! Det er helt sikkert også en film med flere slidlag. Kom ind og få set den i IMAX 3D, en 2D oplevelse eller på Blu Ray vil slet ikke være det samme. Det er under alle omstændigheder året 2019s første nær-mesterværk - og måske eneste.
|
|
|
Ret din egen anmeldelse af Alita: Battle Angel - klik her
Start en debat om filmen Alita: Battle Angel - klik her
Start en debat om denne udgave af Alita: Battle Angel - klik her
|
Klik her for print-venlig udgave |
|